Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Re: Tips och erfarenheter av utflykter med vattenskoter 17 år 5 månader sedan #868

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Vadå med skoter eller? det är ju 5 knops hastighets begränsning plus 58st slussar att ta sig förbi innan kanalen är avklarad. Med båt så är det en jätte fin tur om man är sams. Det är inte för inte att den kallas för skilsmässo diket, och när man lyssnar på gubbar som skriker på sina tanter så förstår man varför. :lol:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Tips och erfarenheter av utflykter med vattenskoter 17 år 5 månader sedan #869

• eken
  • eken Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Haha, jo i och för sig. :) Kanske ska lägga det på hyllan då. Tänkte det kunde vara en ball sak att göra till sommaren ihop med min skoter-kollega :) Inga andra förslag på vad man kan dra iväg på?
Yamaha FX SHO -08
Fogelsta 600 UVSL, 80km/h
Garmin 420 BlueChart g2 VISION

Re: Tips och erfarenheter av utflykter med vattenskoter 17 år 5 månader sedan #870

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Ja du kan nog lägga det på hyllan jag tror inte det ens är tillåtet att ta in en skoter i slussen. :)

Re: Tips och erfarenheter av utflykter med vattenskoter 17 år 5 månader sedan #873

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3

eken skrev: Haha, jo i och för sig. :) Kanske ska lägga det på hyllan då. Tänkte det kunde vara en ball sak att göra till sommaren ihop med min skoter-kollega :) Inga andra förslag på vad man kan dra iväg på?

finns ju "massa" evenemang för oss skoter åkare.
sen kan du ju komma i kontakt med andra skoter ägare här som bor i din närhet. och säkerligen få ihop ett gäng till slut,
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: Tips och erfarenheter av utflykter med vattenskoter 17 år 5 månader sedan #874

• hemedia
  • hemedia Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

Robban skrev: Ja du kan nog lägga det på hyllan jag tror inte det ens är tillåtet att ta in en skoter i slussen. :)

Göta Kanal är ju en lika vacker (om inte vackrare) upplevelse på skoter som med båt. För övrigt kan det säkert bli mindre skrik då man förmodligen åker en per maskin. Klart att man får slussa med en vattenskoter men hastig
hetsbegränsningen är ju densamma som för alla (5 knop), här kommer Cruise assisteen till sin rätt.
Bluegrass gruppen Rednex gjorde en turné längs kanalen sommaren 2008, från Mariestad till Motala med konserter på fyra ställen och körde vattenskoter på kanalen mellan spelställena. Det finns en del bilder på det om man söker på google "rednex hajstorp", dessutom kördes vid varje stopp en liten CC tävling mellan tre finalister på orten som fick tävla mot bandet, SKITKUL!!
"There's no replacement for displacement"

Re: Tips och erfarenheter av utflykter med vattenskoter 17 år 5 månader sedan #875

• eken
  • eken Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Där ser man. Låter ju hur kul som helst! :) Inga som är sugna?
Yamaha FX SHO -08
Fogelsta 600 UVSL, 80km/h
Garmin 420 BlueChart g2 VISION

Re: Tips och erfarenheter av utflykter med vattenskoter 17 år 5 månader sedan #876

• hemedia
  • hemedia Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

eken skrev: Där ser man. Låter ju hur kul som helst! :) Inga som är sugna?

Jag tror att man för säkerhets skull ska kolla med Göta Kanalbolaget om det är OK att köra kanalen med slussningar. En viktig grej också är att man planerar slussningarna ordentligt och om möjligt tar en plats mitt i slussen där vattnet rör sig minst, se till att fendra av ordentligt och försök att ligga utanpå en båt och hålla i. Det är bättre för skotern än att ligga längs slussväggen, tänk även på att man ligger riktigt dåligt längst fram i slussen när portarna öppnas, det är lätt att hamna på tvären och då blir det jobbigt att hålla i sig.
Om man nu bestämmer sig för att göra det här så tycker jag att det är ytterst viktigt för hela sporten och alla andra vattenskoterförare att man håller hastighetsbegränsningarna i kanalen och inte "fuskar", det finns en del ställen längs kanalen som man får stå på.
"There's no replacement for displacement"

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.061 sekunder