Tänkte dela med er vad jag fick betala för att programera en nyckel till min nya databox till min rxp för någon vecka sedan.
Det började med att jag köpte en x ecu från staterna som behövde en nyckel programering så jag ringde självklart Atv shopen eftersom Nivado inte direkt har ett bra ryckte.
Så jag ringde och frågade vad detta skulle kosta, då fick jag ett pris på runt 800 kr det kändes rimligt så jag skulle höra av mig när den hade kommit till sverige.
Det visade sig att ecu:n va skit så jag fixade fram en annan och ringde igen och fick då ett pris på 3000

dum som jag va betalade jag ju detta för att jag behövde ha nyckeln programerad.
När jag ifrågasatte detta så fick jag till svars av Mattis att det berode på att skotern va en usa import och ingen skulle röra den för under 10 000:- så på honom lätt det som att han va sjyst mot mig och gav mig en bra deal
Dan efter så skulle jag montera batteriet och satte polerna åt fel håll så ecu:n pajjade

Hur som helst fixade jag en ny men den här gången med en nyckel, men behövde då nolla spjället och kolla om min vts också hade gått sönder så då fick jag tipset att Kontakta Seadoo Marine som förövrigt är en svensk seadoo återförsäljare och fick betala 475 kr för detta jobb och hade jag fått programera en nyckel så hade det gått runt 8-900kr
Min slutsats är att jag alldrig mer vill ha någonting att göra med Atv Shopen och i framtiden kontakta nån seriös handlare som tex Roland på Seadoo Marin.
Kör en RXP 2007 med x-kompressor, x-ecu, 42 spridare,RR intercooler, solas 15-20r, 3" flex rör och Riva filter, Riva nozzel med 81mm ring, Worx intake och diverse andra mods.