Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Passa er vilka ni anlitar i stockholm 15 år 11 månader sedan #16548

• bandit_nr1
  • bandit_nr1 Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Tänkte dela med er vad jag fick betala för att programera en nyckel till min nya databox till min rxp för någon vecka sedan.
Det började med att jag köpte en x ecu från staterna som behövde en nyckel programering så jag ringde självklart Atv shopen eftersom Nivado inte direkt har ett bra ryckte.
Så jag ringde och frågade vad detta skulle kosta, då fick jag ett pris på runt 800 kr det kändes rimligt så jag skulle höra av mig när den hade kommit till sverige.
Det visade sig att ecu:n va skit så jag fixade fram en annan och ringde igen och fick då ett pris på 3000 :o dum som jag va betalade jag ju detta för att jag behövde ha nyckeln programerad.
När jag ifrågasatte detta så fick jag till svars av Mattis att det berode på att skotern va en usa import och ingen skulle röra den för under 10 000:- så på honom lätt det som att han va sjyst mot mig och gav mig en bra deal :o

Dan efter så skulle jag montera batteriet och satte polerna åt fel håll så ecu:n pajjade :o
Hur som helst fixade jag en ny men den här gången med en nyckel, men behövde då nolla spjället och kolla om min vts också hade gått sönder så då fick jag tipset att Kontakta Seadoo Marine som förövrigt är en svensk seadoo återförsäljare och fick betala 475 kr för detta jobb och hade jag fått programera en nyckel så hade det gått runt 8-900kr

Min slutsats är att jag alldrig mer vill ha någonting att göra med Atv Shopen och i framtiden kontakta nån seriös handlare som tex Roland på Seadoo Marin.
Kör en RXP 2007 med x-kompressor, x-ecu, 42 spridare,RR intercooler, solas 15-20r, 3" flex rör och Riva filter, Riva nozzel med 81mm ring, Worx intake och diverse andra mods.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Passa er vilka ni anlitar i stockholm 15 år 11 månader sedan #16580

• kackan
  • kackan Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Vad jag har hört va det en rotax racing box som skulle proggas ihop med mätarhuset samt progga nyckel.
Boxen va köpt av någon som inte änns kunde progga nycklar.
Jag tror att det är svårt att hitta någon som proggar in en box men nyckel som är köpt av en konkurent för 900:-

Trist att ecun rök.

Re: Passa er vilka ni anlitar i stockholm 15 år 11 månader sedan #16587

• bandit_nr1
  • Premium Member
  • Premium Member
Nej det va en helt vanlig x box en rotax racing box brukar inte behövas programeras för nyckeln alls.
Hur som helst hela jobbet var bara en programering av nyckeln och nollning av spjället för resten behövdes ingen programering.

och vad spelar det för roll vart boxen är köpt? problemet är att min skoter står ca 50 mil från den jag har köpt boxen så det kändes lättare att skicka den och åka med skotern till närmsta handlare.

seadoorxt skrev: Vad jag har hört va det en rotax racing box som skulle proggas ihop med mätarhuset samt progga nyckel.
Boxen va köpt av någon som inte änns kunde progga nycklar.
Jag tror att det är svårt att hitta någon som proggar in en box men nyckel som är köpt av en konkurent för 900:-

Trist att ecun rök.

Kör en RXP 2007 med x-kompressor, x-ecu, 42 spridare,RR intercooler, solas 15-20r, 3" flex rör och Riva filter, Riva nozzel med 81mm ring, Worx intake och diverse andra mods.

Re: Passa er vilka ni anlitar i stockholm 15 år 11 månader sedan #16588

• rogge
  • rogge Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Roland på seadoo Marine är grym :) kommer alltid anlita honom så länge jag har en skoter

Har oxå varit i kontakt med atv shopen tidigare då jag beställde 2 takts grejer till den gamla skoter vilket blev ungefär dubbelt så dyrt gentemot att beställa genom nivado pga påslaget på delarna.

tyvärr tog det ett jäkla tag innan jag fick delarna från nivado men det blev billigare iaf

dom va för övrigt väldigt trevliga på atv shopen , vilket är bra för oss som bor nära

Re: Passa er vilka ni anlitar i stockholm 15 år 11 månader sedan #16659

• anders7455
  • anders7455 Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Har Nivado bara ett dåligt rykte eller är dom verkligen skit?? :? :?
RXT 215 - SÅLD
GTX Limited 255 iS - SÅLD
Inväntar 2013:s leverans
Dragfordon: Can-Am Outlander 1000, Panamera GTS, Insignia OPC & Citroen Berlingo 3

Re: Passa er vilka ni anlitar i stockholm 15 år 11 månader sedan #16660

• wox
  • wox Profilbild
  • New Member
  • New Member
Bra att sånt här kommer upp ;) Hoppas att allt ordnar sig till det bästa ;)

Re: Passa er vilka ni anlitar i stockholm 15 år 11 månader sedan #16661

• bandit_nr1
  • Premium Member
  • Premium Member
har bara hört skit om de och att de mjölkar folk på pengar.

Jag köpte en xl 1200 förra sommaren där killen hade lämnat in den på nivado för att byta en kolv och felsöka, det tog de 17000 kr för och så skar den efter en timme så de hade inte ens kollat olje pumpen som va boven till det hella i detta fall.

anders7455 skrev: Har Nivado bara ett dåligt rykte eller är dom verkligen skit?? :? :?

Re: Passa er vilka ni anlitar i stockholm 15 år 11 månader sedan #16667

• snow76
  • snow76 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Tråkigt att det blev så dyrt för dig. Skulle du behöva programera om nyckeln igen eller behöver nåt annat gjort så spring in på Jetcenter.se.

Sidan kommer upp i slutet på veckan och vi kan lösa de flesta problem :)

/ Robin
Yamaha GP1200r -02
Ski-doo Renegade 800r -08

Re: Passa er vilka ni anlitar i stockholm 15 år 11 månader sedan #16686

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Robbbin skrev: Tråkigt att det blev så dyrt för dig. Skulle du behöva programera om nyckeln igen eller behöver nåt annat gjort så spring in på Jetcenter.se.

/ Robin

Den har vi väntat länge på, skall bli intressant vad ni har att erbjuda i trim och produkter. Kommer ni bli aktoriserad verkstad för Seadoo, Kawa och Yamaha? Med tanke på att ni kommer kunna programera om nycklar. Lycka till grabbar det är en tuff branch med små marginaler men det skall nog gå kanon.

Re: Passa er vilka ni anlitar i stockholm 15 år 11 månader sedan #16688

• snow76
  • snow76 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Robban skrev:

Robbbin skrev: Tråkigt att det blev så dyrt för dig. Skulle du behöva programera om nyckeln igen eller behöver nåt annat gjort så spring in på Jetcenter.se.

/ Robin

Den har vi väntat länge på, skall bli intressant vad ni har att erbjuda i trim och produkter. Kommer ni bli aktoriserad verkstad för Seadoo, Kawa och Yamaha? Med tanke på att ni kommer kunna programera om nycklar. Lycka till grabbar det är en tuff branch med små marginaler men det skall nog gå kanon.

Nej, vi är inte aktoriserade men jobbar ihop med auktoriserade verkstäder för Sea Doo och kan således alltid försöka hjälpa till om det kniper.

Absolut är det en tuff bransch! Vi kör på med ett relativt litet sortiment i början och försöker hålla priserna nere.

Snart är det dags :)
Yamaha GP1200r -02
Ski-doo Renegade 800r -08

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.066 sekunder