Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Musik (och annat njutande) under färd - hur gör ni? 15 år 9 månader sedan #21002

• dufva
  • dufva Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
Ja, som rubriken säger. Hur gör ni för att lyssna på musik när ni åker, och vad är det för musik som gäller? ;)

Brukar själv köra med ett par hörlurar från WESC (skräp mao) som jag säkrar med skidglasögon. Om jag inte har hjälmen på mig såklart ;) Musiken brukar variera under körning, kör jag lugnt så är det schyst reggae som gäller, kör jag och leker lite osv så är det rätt hård hiphop eller dubstep ;)

Borde kanske sova snart fö ;)
Att ta det lugnt på sjön innebär att du är lugn när du passerar båtar med gasen i botten.

RXP 215 -07

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Musik under färd - hur gör ni? 15 år 9 månader sedan #21008

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
tror faktist du är en av få som lyssnar på musik när du kör.
första gången jag hör det på forummet å jag har hängt här sedan 2008.

de flesta vill väll höra vind suset och motorljudet :)
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: Musik under färd - hur gör ni? 15 år 9 månader sedan #21009

• dufva
  • Senior Member
  • Senior Member

jollo__123 skrev: tror faktist du är en av få som lyssnar på musik när du kör.
första gången jag hör det på forummet å jag har hängt här sedan 2008.

de flesta vill väll höra vind suset och motorljudet :)

Haha, tycker att det är skittrevligt att ligga och glida i 25-30 knop på en vindstilla morgon med lite skön reggae i lurarna! Fast det är klart, det är väldigt svårt att höra musiken när det blåser och jävlas. Får fixa ett par ordentliga in ear-lurar!
Att ta det lugnt på sjön innebär att du är lugn när du passerar båtar med gasen i botten.

RXP 215 -07

Re: Musik under färd - hur gör ni? 15 år 9 månader sedan #21011

• pellegp1300r
  • pellegp1300r Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Hahaha, en sån livsnjutare du är då! :D Hade mina peltorkåpor på en gång sent i höstas för att värma öronen när jag körde ut till landstället, men det är enda gången :P

Var det inte du som käkade burgare medans du skjutsade runt en tjej oxå?
:P

Sweet!
GP1300R SÅLD*

Re: Musik under färd - hur gör ni? 15 år 9 månader sedan #21013

• dufva
  • Senior Member
  • Senior Member

Pellegp1300r skrev: Hahaha, en sån livsnjutare du är då! :D Hade mina peltorkåpor på en gång sent i höstas för att värma öronen när jag körde ut till landstället, men det är enda gången :P

Sweet!

Det var jag, det med burgaren är inte heller så ovanligt när jag är på Sandhamn! :P
Hade jag haft cigarrer hade jag förmodligen tänt sådana under långa stunder i låg fart.. :P

RXP 215 -07

Re: Musik under färd - hur gör ni? 15 år 9 månader sedan #21016

• pellegp1300r
  • pellegp1300r Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Dufva skrev:

Pellegp1300r skrev: Hahaha, en sån livsnjutare du är då! :D Hade mina peltorkåpor på en gång sent i höstas för att värma öronen när jag körde ut till landstället, men det är enda gången :P

Sweet!

Det var jag, det med burgaren är inte heller så ovanligt när jag är på Sandhamn! :P
Hade jag haft cigarrer hade jag förmodligen tänt sådana under långa stunder i låg fart.. :P

HAHA, helt rätt :P
Såg en kille vid Dalarö som köpte en mjukglass, han satte sig på skotern och hann åka cirka 10 meter innan han tappade glassen ner på displayen..
Inte hela världen, bara skvätta vatten, men ändå! :D..
GP1300R SÅLD*

Re: Musik under färd - hur gör ni? 15 år 9 månader sedan #21020

• dufva
  • Senior Member
  • Senior Member

Pellegp1300r skrev:

Dufva skrev:

Sweet!

HAHA, helt rätt :P
Såg en kille vid Dalarö som köpte en mjukglass, han satte sig på skotern och hann åka cirka 10 meter innan han tappade glassen ner på displayen..
Inte hela världen, bara skvätta vatten, men ändå! :D..

Haha, glass brukar jag köpa när jag har tankat. Min plan är att flush-montera en TV så att jag kan se på tv när jag kör. :P

Pimp my ride - PWC Edition.

RXP 215 -07

Re: Musik (och annat njutande) under färd - hur gör ni? 15 år 9 månader sedan #21024

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Vi har väl haft en eller två som monterat högtalare på sina skotrar (det kommer du väl ihåg, jollo!) men jag vet inte om någon kört med hörlurar/öronsnäckor.

Nackdelen med hörlurar/öronsnäckor är att du inte hör om andra båtar kommer. Det enda du hör är ju musiken och eventuellt vindsus/eget motorljud. Då är det bättre med högtalare monterade på skotern. Nackdelen med det är ju att det stör andra. Men om du bara gasar förbi dem så är det ju bara någon sekund som de hör. :-)

Jag skulle vilja lyssna på musik när jag kör, men har inte bestämt mig för hur jag ska lösa det. Det ska ju tåla vatten från en RXP-X... :-)
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Musik (och annat njutande) under färd - hur gör ni? 15 år 9 månader sedan #21026

• dufva
  • Senior Member
  • Senior Member

Lime skrev: Vi har väl haft en eller två som monterat högtalare på sina skotrar (det kommer du väl ihåg, jollo!) men jag vet inte om någon kört med hörlurar/öronsnäckor.

Nackdelen med hörlurar/öronsnäckor är att du inte hör om andra båtar kommer. Det enda du hör är ju musiken och eventuellt vindsus/eget motorljud. Då är det bättre med högtalare monterade på skotern. Nackdelen med det är ju att det stör andra. Men om du bara gasar förbi dem så är det ju bara någon sekund som de hör. :-)

Jag skulle vilja lyssna på musik när jag kör, men har inte bestämt mig för hur jag ska lösa det. Det ska ju tåla vatten från en RXP-X... :-)

Jag brukar inte höra båtar som kommer etc när jag kör utan musik heller, brukar dock hålla koll åt alla sidor, och blicka i backspeglarna rätt ofta. Har inte märkt att det blir så blött av att man kör, dock tar jag ju av mig hörlurarna när jag leker.

www.h2oaudio.com/ :-)

RXP 215 -07

Re: Musik (och annat njutande) under färd - hur gör ni? 15 år 9 månader sedan #21030

• madmike88
  • madmike88 Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
haha, nu blev jag själv sugen på att testa. ska ut o köra om en timme eller två. Men blir nog inge musik nu, men helt klart nått jag måste testa. :) Men måste man inte ha en vattentät ipod av något slag? o hörlurar? skulle vara kul o leka, o lyssna på musik. :)
RXP 07

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.086 sekunder