Jag var med om en liten kul sak sista dagen på säsong 2010 (man skall aldrig ta det där sista åket...)
Jag och en polare var ute på hyss i vågorna, blåste rätt bra. TIll slut var vi tvungna att tanka och drog iväg ut till nån ö utanför Göteborg.
Vi hamnade i skydd för vågorna och körde lugnt och fint varpå en stor j*vla typ princess 42 eller något liknande dyker upp och ligger på sån där härligt go halvgas så han drar upp meterhöga svall.
Vi kunde ju inte missa detta tillfälle så vi körde ju på i svallen fram och tillbaka.
Vi körde i X-formation och han missade att jag stod still i vattnet efter ett hopp. Jag kommer ihåg tanken att "det här går aaaaldrig", vilket det inte gjorde, jag hann hoppa bakåt på min skoter varpå han ofrivillgit använder den som avfyrningsramp till ett nytt hopp. Kommer ihåg att han hinner nästan vända sig helt om på sin skoter i luften innan han landar för att kolla att jag inte blev påkörd. Det blev en ordentlig smäll och lät ordentligt, dom i princesses roade sig säkert grundligt ^^
Resultatet var en nya backspegel, div. repor, sprucken gelcoat och glasfiber i fronten, sprucken förvaringslucka och nya behov av nya dekaler över nästan hela höger front

Hans skoter fick inte ens en repa...
Som tur är jobbar man ju med en båtfirma lite då och då så det blev inte så dyrt, men det kunde gått betydligt värre!