Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Re: Vad har ni råkat ut för på sjön med skotern 15 år 3 månader sedan #25238

• zephyrlius
  • zephyrlius Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
Detdär låter spännande, det enda som hänt mig är att skotern stanna ute på sjön o jag blev hemsläpad.

Sen har ja blivit släpad i hamn med jetskin för benedixet hade lagt av. Simmade skitlångt o sen när ja hade typ 200meter kvar efter o ha simmat 600m med den hämtade en jättestor segelbåt upp mej för att den tyckte de såg kallt ut :P

Nu svarade jag på den bara för den dök upp som tråd sorry om ja bröt av i ett samtal va harru vart med om med båt? :P
Polaris Octane
Yamaha Waveblaster

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Vad har ni råkat ut för på sjön med skotern 15 år 3 månader sedan #25239

• samson
  • samson Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Jag åkte iväg för att tanka skotern på Preem i skurusundet, bor 2 min därifrån. Killen på macken gav mig pumphandtaget & begav sig sedan in i butiken igen. Jag började tanka & vände mig om bakåt & insåg att skoterns rumpa låg minst 2 dm lägre än den borde. "PANIK" Slet ur pumphandtaget, kastade den på bryggan, startade och gav stålet till närmsta upptagningsramp. Han på macken undrade vad det var för dåre som "tjuvtankade 1,5 liter" (förklarade givetvis läget för honom) Men satan vad många tankar som gick genom huvet när jag insåg att skiten höll på att sjunka. (axelgenomföringen läckte som ett såll)

Sen var det den där gången 2009 när jag & min kompis åkte med i Poker run Sthlm. Hornen stod rätt ut vid starten och vi höll stålet från fjäderholmarna - Rindö. Muskelbåtarna fiskörde antar jag då vi efter mycket gasande nästan låg längst fram i klungan. Jag låg mitt i farleden när min maskin totalt rasade. Jag insåg raskt att jag nog inte syns så bra (min RXT är helt svart o jag bar svart våtdräkt). Jag vänder mig om och ser ett hav som bokstavligen kokar av överladdade powerboats. Satan va liten jag kände mig!

Re: Vad har ni råkat ut för på sjön med skotern 15 år 3 månader sedan #25277

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Haha kul läsning.Det där med axeltätningen på seadoomaskinerna är inte kul när den pajjar
den är värkligen nått man ska se över.
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Re: Vad har ni råkat ut för på sjön med skotern 15 år 3 månader sedan #25435

• toffe
  • toffe Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Jag har haft diverse ras på skotrar men inget som blivit något spännande av...

Dock åker jag även en del båt å då brukar det hända lite skoj när jag e med :-D

Den bästa är nog när jag och en kompis kom körandes i Kattan(Skater 22 250hk) låg å fiskörde i ca 70knop när vi möter en båt(modell stoooooor ca 60fot) jag säger åt Klarre som kör att rakt fram e det en grynna så ta vågorna precis bakom båten sagt å gjort när jag kollar på gpsen sista gången så står den på 66knop å då trycker klarre fullt....jag ser precis innan första vågen att den 3e vågen är högre!!! :-D detta pga att båten hade en förlängd badbrygga som drog en extra stoooor våg... så självklart slår arslet i vågen vilket resulterar i jordens dykning och båten stannar på ca 2 båtlängder gick av å sjönk....första dagen på semestern å 3v gammal båt...

Det vi blev mest rädda av var när västarna exploderade då jävlar blev det fart hahaha :-D :-D

En annan gång var vi ute med en kompis båt ett litet spjut med en 225hk på vi ligger fullt kanske 55 knop och mitt i en kraftig sväng in mot en kanal går styrning sönder å min kompis får panik å bara snurrar å snurrar på den trasiga ratten :-D jag skriker att DRA AV GASEN!!!!!! :-D men paniken är ett faktum och jag sätter mig å håller hårt i stolen å ser bryggan närma sig foooort å pang boom krasch så sitter Toffe inne i den lilla ruffen med ett st stol i handen....kliver ut kastar stolen åt helvete å e sur satan :-D men när jag kommer ut å ser att hela bryggan e kraschad å ligger över hela båten kunde jag inte hålla mig för skratt :-D

Jag har en hel del till med båtar men jag orkar inte skriva mer nu :-D

Re: Vad har ni råkat ut för på sjön med skotern 15 år 3 månader sedan #25436

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Haha fyfan Toffe är det den kattan som det finns bilder av på fejjan som håller på att sjunka.
Det måste ha känts i ryggen när ni tog i vågen :shock:
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Re: Vad har ni råkat ut för på sjön med skotern 15 år 3 månader sedan #25438

• toffe
  • toffe Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Japp det stämmer bra det :-D fast på dom bilderna ser den ganska hel ut men den var av...

vi klarade oss grymt bra hade ju bara på mig västen å ett par shorts... samt googles som räddade mitt ansikte då jag slog huvudet i instrumentbrädan... man hade ett par fina blåtiror efteråt :-D

Men nu åks det säkrare båtar i form av en Skater 28 med dubbla 250hk på men har "bara" åkt 91knop på gps än så länge...men 100 ska inte vara några problem i sommar :-D

Re: Vad har ni råkat ut för på sjön med skotern 15 år 3 månader sedan #25542

• toxan123
  • toxan123 Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Jag var med om en liten kul sak sista dagen på säsong 2010 (man skall aldrig ta det där sista åket...)

Jag och en polare var ute på hyss i vågorna, blåste rätt bra. TIll slut var vi tvungna att tanka och drog iväg ut till nån ö utanför Göteborg.
Vi hamnade i skydd för vågorna och körde lugnt och fint varpå en stor j*vla typ princess 42 eller något liknande dyker upp och ligger på sån där härligt go halvgas så han drar upp meterhöga svall.
Vi kunde ju inte missa detta tillfälle så vi körde ju på i svallen fram och tillbaka.
Vi körde i X-formation och han missade att jag stod still i vattnet efter ett hopp. Jag kommer ihåg tanken att "det här går aaaaldrig", vilket det inte gjorde, jag hann hoppa bakåt på min skoter varpå han ofrivillgit använder den som avfyrningsramp till ett nytt hopp. Kommer ihåg att han hinner nästan vända sig helt om på sin skoter i luften innan han landar för att kolla att jag inte blev påkörd. Det blev en ordentlig smäll och lät ordentligt, dom i princesses roade sig säkert grundligt ^^
Resultatet var en nya backspegel, div. repor, sprucken gelcoat och glasfiber i fronten, sprucken förvaringslucka och nya behov av nya dekaler över nästan hela höger front ;-) Hans skoter fick inte ens en repa...
Som tur är jobbar man ju med en båtfirma lite då och då så det blev inte så dyrt, men det kunde gått betydligt värre!

Re: Vad har ni råkat ut för på sjön med skotern 15 år 2 månader sedan #26066

• ey_korven
  • ey_korven Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Jag fick för mig att det vore jättekul om jag körde in i det lilla sund som avdelar den lilla ö som finns vid Djurgården i Djurgårdsbrunnsviken direkt efter bron.

Problemet var att där var fullt med dy så jag fastnade och fick trampa mig ur i äckellera.

Väl ute i viken igen så låter motorn som fan och jag kan inte köra mer än 5 knop... Jättekul!

Fick fisköra genom kanalen och ungefär i höjd med frihamnen kom en ribbåt som jag bad om han kunde ge mig ett rep o skjusa norrut. Gick inte så bra då skootern höll på att sjunka...

Men det gjorde ändå att skiten lossnade ur systemet så jag kom iväg! :winner:
Kawasaki STX-R

Re: Vad har ni råkat ut för på sjön med skotern 15 år 2 månader sedan #26067

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Chris skrev: (...)
Väl ute i viken igen så låter motorn som fan och jag kan inte köra mer än 5 knop...
(...)

Det var ju bra! Det är nämligen max 5 knop som gäller där inne! :)
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.069 sekunder