Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28337

• t-h-e-p-i-m-p
  • t-h-e-p-i-m-p Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
har kört skoter sedan 08. medlem här har jag varit från 08-09, kom dock inte på mitt användarnamn =/. (så jag fick göra en ny). känns värdelöst å ta ut skotern, sen behöva planera hur man ska få upp den sen, eller oroa sig över bilen å trailern, eller vara beronde av andra! Du kommer antagligen tröttna på skotern, å projektet att sjösätta den, å ta upp den hela tiden. speciellt om du inte har några polare som har skoter å köra med!

btw Tror jag att jag har mer erfarenheter än du med skoter-körning, med tanke att du precis har köpt en =). har kört många timmar, du? å vilken modell har du köpt ?. :-D

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28343

• hettingermarin
  • hettingermarin Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

t-h-e-p-i-m-p skrev: har kört skoter sedan 08. medlem här har jag varit från 08-09, kom dock inte på mitt användarnamn =/. (så jag fick göra en ny). känns värdelöst å ta ut skotern, sen behöva planera hur man ska få upp den sen, eller oroa sig över bilen å trailern, eller vara beronde av andra! Du kommer antagligen tröttna på skotern, å projektet att sjösätta den, å ta upp den hela tiden. speciellt om du inte har några polare som har skoter å köra med!

btw Tror jag att jag har mer erfarenheter än du med skoter-körning, med tanke att du precis har köpt en =). har kört många timmar, du? å vilken modell har du köpt ?. :-D

kanske fel tråd att skriva i.. men men ,, sommaren närmar sig så man får väl skriva av sig:P

Okej! Men samtidigt, hur länge man har varit medlem spelar ingen roll!

Jo! Många har nog mer erfaranhet vad de gäller skoter-körning när de gäller teknik med kurv-tagningar osv.. på SJRC möte fick ja lite tips från Robban och Ragnar samt lime. Så inom den biten har ja en del att lära! absolut :-D

Men de ligger mer i att köra på sjön än att köra en vattenskoter full fart och leka i vågor.
Detta är mitt senaste sjöfarkost;)

Egentligen är ja seglare, men känner att ja vill vara POJKE ett tag till och ta steget upp till att bli en man senare i livet! :-D kanske när pappa köper en najad :-D

Sålde förra året min Albin Viggen (segelbåt) utöver de weedo gt och fugetive.

Med 11 båtar i familjen så har man sedan nyfödd lärt sig en del :-D

Ska i Juni göra ett reportage om just vattenskoter i dagensbatliv.se
Där bland annat körningen i Oxelösund ska nämnas! Lyfta fram vattenskoterns riktiga skepnad!

Inte bara en "lekmaskin" som stör och körs av idioter (finns många av dom där ute, samt här inne.. De som är synd att oftast är de bra "sjömän" som kör skotern, men just när den perfekta vågen kommer så passar man på att leka lite extra, och man har så kul att man inte tänker på att man i just de ögonblicket faktiskt stör eller kör väldigt nära en segelbåt eller så..)

utan helt enkelt lyfta fram de fina! Åka på dagsturer, badturer, ett bra transport-medel för att komma från a-b snabbt och enkelt! :-D

och DÄR har du fel. De som gör vattenskoter så attraktiv är just att den kan vara på en trailer! Tar inte allt för stor plats! Perfekt att ta ut från garaget en fin dag och åka till en ramp. Vi hade i familjen 96-98 en searay på trailer och åkte till olika ramper beroende på vart vi ville åka! Helt perfekt!

Så 4 JUNI, Oxelösund ! :-D Tobbe.L som fixat :-D
Återförsäljare av Respo trailer
Luma Klass III Kättinglås
Rindab:s Sortiment
www.hettingermarin.se
072-238 3900

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28348

• bjson
  • bjson Profilbild
  • New Member
  • New Member
ja använda skoter är praktiskt som transport medel =) får mig tänka på sommaren 08 :-D. vi var ute i 3 veckor med 4 båtar (princess 46 fot (Med skotern på badbryggan),searay bred som fan (den bredaste av alla oss) 39fot, Tropez 33 fot och lilla bavaria på 26 fot).

iaf så skulle vi åka över till en ö från trosa (ett mycket mysigt ställe). skotern drog med alla, det var 3pers på skotern,4 pers på ringen,2pers i jollen =). 9 personer alltså dragen från en skoter =). RIKTIGT kul å se folk reaktion när vi åkte förbi en stor badplats där det stod nån hundra pers på :-D

skotern är inte sjösatt än, men så fort den är det, behöver jag inte dra upp den på månader! =).

/ T-H-E-P-I-M-P som letade upp gamla kontot. Guppas hjälp om borttappat lösenord/användarnamn är uselt :-D.

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28349

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Trosa är väldigt fint på sommaren ;)
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28350

• bjson
  • bjson Profilbild
  • New Member
  • New Member

Tobbe.l skrev: Trosa är väldigt fint på sommaren ;)

ja det är det! men förra året blev vi in blåsta där! =/. Men det var kul när vi kom dit, fanns inga platser så man kunde ligga sidobreds. Men tur att 90fots båten skulle iväg. Det gav oss 2-3 platser båtplatser som vi behövde ;)

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28351

• eee
  • eee Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Efter en hel del forum läsning genom åren, så tror jag att jag har hittat den största idioten på detta forum. Behöver jag nämna något namn?
FZR
Tillsalu, vid intresse hör av dig till erikaga(at)kth.se

Min Youtube Kanal

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28352

• kigge88
  • kigge88 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
För att ta tillbaka diskussionen till 2 takt igen så slutade dom flesta cross märkena att tillverka 2 taktare pga avgaskrav etc.

Men på grund av det stora missnöjet bland konsumenterna så tillverkar man nu 2 takt igen.

På sjön lär vi nog inte se några nya 2 taktare däremot. Men man ska verkligen inte tycka illa om en tvåtaktare för satans så fina motorer det är och dom låter inte så mycket som "the pimp" påstår.

Jag tycker iaf att du gör helt rätt i att vara glad att din skoter fungerar för den är grym, kika in min tråd i projekt avdelningen så har du en likadan fast ändå inte.

Jag åker 2 takt nu men hade 2 stycken 4 taktare förra året så jag vet vad jag pratar om.

Tror förresten inte att någon uppskattar att läsa dina spydiga kommentarer "the pimp". :evil:
4. Sea Doo Rxp-X -08 76H

3. Yamaha Waveraider 1100 Triple -96 0,5H Såld
2. Sea Doo Rxt-X 255 -09 29H Såld
1. Sea Doo Rxt -05 109H Såld

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28353

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3

t-h-e-p-i-m-p skrev: Du kommer antagligen tröttna på skotern, å projektet att sjösätta den, å ta upp den hela tiden. speciellt om du inte har några polare som har skoter å köra med!

Vilket skit snack säkert 80% av alla medlemmar på guppa har sin skoter på land railer.

det är ju typ jobbigt första gången man sjösätter sen kan man ju det, å man får rutin på hur man ska parkera å vad man ska ha med sig i bilen. det är ju inte ett dugg jobbigt resten av säsongen!
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28359

• t-h-e-p-i-m-p
  • t-h-e-p-i-m-p Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Jollo,jocke,Joakim. Säger bara att jag aldrig skulle skaffat vattenskoter, om jag inte kan få ligga på en brygga. så.. opraktiskt. bor 10-15 min från båtklubben. en skön promenad ner till skotern, sen är det bara putta i den, å köra upp på den när man är klar =). ta en bärs i båten å kanske åka lite ring med polare efteråt ^^. Ta med sig bil&trailer å tänka på det... nej tack =P.

BTW så Tror jag förresten inte att någon uppskattar att lyssna på din 2-taktare "kigge88". :evil:

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28374

• h2racing
  • h2racing Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
the pimp:
du är nog den mest negativa jag läst om här :O och jag kan försäkra dig om att jag har sjötomt, mina grannar har också vattenskoter, så dom stör jag inte heller.
Och hur bra ekonomi tror du man har om man är 17?

tack ni andra för trevliga kommentarer !:)

Sidan laddades på: 0.073 sekunder