Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Idiot i Karlstad 16 år 9 månader sedan #5856

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Det var värst vad POLISER det fanns här då! sköter själva o skit i andra :lol: :lol:
finns alltid folk som buskör lite o det är väl inte hela värden.
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Idiot i Karlstad 16 år 9 månader sedan #5860

• vattenskoter
  • vattenskoter Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0

ToniL skrev: Ni menar väll inte att buskörning mitt ute på sjön är idiotiskt, förstår om ni blir förbannade på någon som kör vid en badstrand.

Buskörning är alltid idiotiskt! Det är inte öppet för tolkningar, om man däremot kör fort mitt ute på en stor sjö där inga andra skotrar eller båtar eller människor befinner sig, ja då är det ingen buskörning.

Horatio Caine skrev: Jag bränner på ibland i Brunnsviken, dock i mitten av den, trots att det är 7 knop. Är jag en dålig människa?

Eftersom du ställer frågan så, ja med tanke på alla okunniga, insnöade människor och inkompetenta politiker och maktfullkomliga tjänstemän på olika departement i det här landet som inget hellre vill än att totalförbjuda vattenskotrar kan man med fog kalla dig en dålig människa! OM du skulle bli stoppad i Brunnsviken för att du kör för fort så skulle det väcka större uppmärksamhet än om du skulle bli stoppad i en båt om du höll samma fart och det är den typen av publicitet som vi inte vill ha just nu.

tlrecond skrev: Det var värst vad POLISER det fanns här då! sköter själva o skit i andra :lol: :lol:
finns alltid folk som buskör lite o det är väl inte hela värden.

Tobbe, det kan aldrig vara OK att busköra vid en badstrand när människor är i vattnet! I dagsläget har vi enligt vattenskoterförordningen bara de allmäna farlederna att åka skoter i, vilket innebär att man i stora delar av landet inte får köra alls. Om dessa skoteråkare ska ha någon chans att få det drägligare måste vi alla som kör skoter visa att vi kör ansvarsfullt och inte är en bunt idioter!
Du kanske kan beskriva på vilket sätt körningen på bilden skulle kunna underlätta möjligheterna att få vattenskoterkörning av något slag tillåten i Klarälven!?
Det är såna här bilder, mer än något annat som påverkar politiker och myndigheter och även de domstolar som säkerligen kommer att döma en hel del fall framöver.
Tänk på det alla som kör vattenskoter, vi ska visa samma hänsyn som kan krävas av vilken annan båt somhelst men i dagsläget kan vi bara tjäna på att visa ännu mer hänsyn.

Re: Idiot i Karlstad 16 år 9 månader sedan #5862

• erikp
  • erikp Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
Så sant :) !!!

Re: Idiot i Karlstad 16 år 9 månader sedan #5866

• a2s
  • a2s Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
WORD FZR!!!

Ska vi skoteråkare bli respekterade och inte klaga på hur illa vi beter oss så får måste vi banne mig visa det för allmänheten också. Står det 5 knop så är det 5 knop som gäller, comprende?

Re: Idiot i Karlstad 16 år 9 månader sedan #5871

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 23
Kunde inte sagt det bättre själv...

Tack FZR :)
Www.JetskiService.Se
Servar alla Skotermodeller, Atv´s Och Snöskotrar

Kör: Kawasaki, Canam

Re: Idiot i Karlstad 16 år 9 månader sedan #5874

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
klart att det inte är bra att busköra vid en badstrand fullt med badande människor ;) skrev bara det där med lite ironi .själv skulle jag inte köra så! men jag har problem att inte gasa vid 7 knopsgränsen när man ska ut från hamnen/sjösättningsrampen där jag bor. ;)
GPR SHO Turbo

Re: Idiot i Karlstad 16 år 9 månader sedan #5875

• teknikern
  • teknikern Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Har du problem med att INTE gasa där det är hastighetsbegränsat så bevisar det ju bara att du inte är vuxen och folk som inte är vuxna har inget i vare sig snabba båtar eller vattenskotrar att göra. Det är pga. att folk resonerar som dig och inte kan hålla gasfingret i styr som vi TROLIGEN kommer att få ett totalförbud för vattenskotrar. (Nåt jag känner på mig bara, och jag brukar sällan ha fel.)

Även om det blir ett förbud så drabbar det inte mig, jag har ju "båt med limpa" (4,10 LÖA) men det är synd om alla som lagt ner en smärre förmögenhet i flytetyget och är skötsamma. Själv har jag inga problem alls att hålla hastigheten för mellan 5 knop och planing vinglar den som en pissnödig älg. :lol:

Re: Idiot i Karlstad 16 år 9 månader sedan #5876

• marlon
  • marlon Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Mycket bra skrivet FZR!
Den är inte lång, men den är smal...
Yamaha FX 140

Re: Idiot i Karlstad 16 år 9 månader sedan #5891

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Teknikern skrev: Har du problem med att INTE gasa där det är hastighetsbegränsat så bevisar det ju bara att du inte är vuxen och folk som inte är vuxna har inget i vare sig snabba båtar eller vattenskotrar att göra. Det är pga. att folk resonerar som dig och inte kan hålla gasfingret i styr som vi TROLIGEN kommer att få ett totalförbud för vattenskotrar. (Nåt jag känner på mig bara, och jag brukar sällan ha fel.)

Även om det blir ett förbud så drabbar det inte mig, jag har ju "båt med limpa" (4,10 LÖA) men det är synd om alla som lagt ner en smärre förmögenhet i flytetyget och är skötsamma. Själv har jag inga problem alls att hålla hastigheten för mellan 5 knop och planing vinglar den som en pissnödig älg. :lol:

Nu skrev jag inte att jag kör full mutter utan att jag har svårt att inte hålla mig för att göra det!
Jag vill gasa men gör det inte.....där utan puttrar lungt o njuter :lol: av färden ut på sjön
GPR SHO Turbo

Re: Idiot i Karlstad 16 år 9 månader sedan #5892

• teknikern
  • teknikern Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Det är bra, fortsätt med det annars kanske jag smyger in en natt och monterar autostopp på skotern för dig så den dör om du inte håller hastighetsgränserna. :evil:

Sidan laddades på: 0.073 sekunder