Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: NORDISKA MÄSTERSKAPEN OFF-SHORE 2010 16 år 3 månader sedan #16499

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Christian Gävle skrev: Hej Niclas.....Jag är anmäld och håller på att banta ner mig själv så jag hänger på er......Verkar dock vara mkt oklarheter ang tävlingen....Vi i offshorekommitten kanske borde reda ut oklarheterna...så missförstånd undviks .....Niclas du har väl bra kontakt med Sammy..Vi kan höras till veckan.Hälsningar Christian.

Jättebra förslag liten fråga bara när jag betalar från en Svensk bank hur gör jag och till vem skickar jag in min anmälan skulle bara vilja få det på skrift. Så att jag inte missar sista anmälnings dagen. Transporten är bokad och betald detta var det lite bråttom med då det börjar bli fullt på färjan över från Stockholm till Helsingfors.
/Robban

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: NORDISKA MÄSTERSKAPEN OFF-SHORE 2010 16 år 3 månader sedan #16500

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

ec1 skrev: Vilken massa B-S...
Vilka har sagt att man skall köra NM i Finland?
en sådan resa kommer kosta minst 10lakan + förlorad arbetsinkomst alt semesterdagar, (visst kan man korta ner tiden och anlända på rejsmorgon etc men man gör nog inget vidare resultat då)
Dessutom verkar ju inte allt vara klart ännu vad som gäller på rejset??.....

CC vet jag ingen som visat intresse för från Stockholm annat än Robbin å Carl?

Vad som däremot är sagt är att vi skall försöka få igång en vettig SM serie för oss som gillar Offshore å där är väll allt på banan än så länge???

Det var ju en hel del personer som skulle köra detta event från början även du men när det gick upp för folk att det kostar en del och att Helsingfors inte ligger runt hörnet så hoppade allt fler av denna tävling då det tar lite tid att åka över till våra kära grannar i Finland. Eller är det så att ni som hoppat av eller avanmält ert intresse inte har övat på den finska tangon för överfärden ditt.

Min plan under färden dit är att snarka så mycket som möjligt så att Niklas inte får en blund i ögonen så när det väl skall till att tävlas så tittar han i kors av trötthet hehe.
Hur går det med planerna för Hot Island Race blir det något i September skulle ju vara riktigt roligt som avslutning på säsongen. Då kan ju både vi off-shore åkare och cc åkare köra för att få ihop ett stort start fält. Du kan väl hålla i trådarna för detta event hela vägen i år om det bli något, så att det blir något bra av det hela. Eller vad säger du Roland.
/Robban

Re: NORDISKA MÄSTERSKAPEN OFF-SHORE 2010 16 år 3 månader sedan #16532

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
Mmm jag skrev att det KAN vara intressant, vilket jag tyckte i ca 10h innan infon om att det kommer kosta 10000kr++ för 45minuters körning......

Hotisland går inget vidare än så länge, de fick inge bra intryck av oss från förra året... anledningen vet du ju.
Kommer inte bli ngt vår rejs men jag skall tjata på dem att vi gärna vill åka på hösten. kanske kan det bli intressant för dem om vår stockholmsklubb även är med och hjälper til med arrangemanget?!

Re: NORDISKA MÄSTERSKAPEN OFF-SHORE 2010 16 år 3 månader sedan #16570

• 88racing
  • 88racing Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
88 BENELLI RACING -Live a Dream Ride Extreme-
Pro Turbo Ultra, Pro Open Kawa Ultra380x
Benelli B3R Sport, Benelli B3S Extreme

<a class="postlink" href="www.88motorsport.fi" onclick="window.open(this.href);return false;">www.88motorsport.fi

Re: NORDISKA MÄSTERSKAPEN OFF-SHORE 2010 16 år 3 månader sedan #16590

• ribextremeracing
  • ribextremeracing Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 3
Hej,

Jag har precis pratat med Sammy och som tidigare sagts kommer det att vara 4 varv, dvs alla måste tanka med rullande tidtagning (Pitstop). Detta mot bkagrund att det just skall vara uthållighet och jävligt jobbigt att köra detta race

Sammy har VP tankar att sälja för 50 Euro st och jag har anmält mitt intresse för 2 st.
Om det är någon mer som vill köpa som skall dit så anmäl ert intresse här på forumet så kordinerar jag.

Enligt Sammy skall ingen annan medtävlare ha någon snabbare tankningssystem än just VP dunkar så det borde bli rättvist. Det gäller bara att prata ihop sig med några på stranden som hjälper en när man kommer in i depån för tankningen

Sammy kommer att bifoga betalningsinfo i denna tråd till kvällen

Är det några mer frågor som är olösta så skriv in på forumet så reder vi ut dem

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING
RIB EXTREME RACING - försäljning, service & trimning Yamaha vattenskoter & snöskoter.
Email:
Tel: 070-517 56 90

Re: NORDISKA MÄSTERSKAPEN OFF-SHORE 2010 16 år 3 månader sedan #16595

• errieharleyminsdavic
  • errieharleyminsdavic Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
JAG har varit med o bestämt att Offshore skulle gå i Finland.
Tanken var först att vi skulle vänta ett år så allt "satt sig" men när Sammy &amp; CO ville ha det och presenterade ett bra upplägg så var det bara att köra !
Detta börjades att diskuteras innan vi tillsatt en offshóre kommitte så beslut togs i Nordiska kommitten då NM skall beslutas där.
Hade det bestämts att det skulle köras här i vårt land så hade Finnarna frågat: -Varför Sverige ?
De har kört offshore tidigare så de kan förhoppningsvis en del.

Vi åker Nordiska cupen i CC vilket innebär att vi måste till Finland en gång/år. Finnarna måste ta färjan, köra tvärs över Sverige till Henån först en gång och sedan ytterliggare en gång 3 veckor senare och då köra tvärs över sverige igen och sedan några mil i Norge också.
Vi vågar inte klaga över kostnaderna, men vi förstår de som klagar, de som måste göra detta två gånger...dvs finnarna.

Dyrt, många dagar !? ja, men det är värt varenda krona !

Lycka till ni som åker över !

MVH Håkan

Re: NORDISKA MÄSTERSKAPEN OFF-SHORE 2010 16 år 3 månader sedan #16596

• ribextremeracing
  • ribextremeracing Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 3
Bra Håkan!

Vi är ett litet men grymt (alla är dårar...) Sverige-team som åker över och målsättningen är att kunna placera oss i topp i den Nordiska konkurrensen oavsett OPEN eller STOCK klassen.
Som det ser ut idag så har vi 3 OPEN maskiner och 2 STOCK anmälda:
-Rickard Freij SHO OPEN
-Rickard RXT OPEN
-Niklas SHO/FZR OPEN

-Christian RXT IS STOCK
-Robban RXT 260 STOCK

Jag är helt övertygad om att vi kommer att få hel skoj tillsammans och vi kommer se till att lösa tanklogistiken tillsammans såsom navigerinen

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING
RIB EXTREME RACING - försäljning, service & trimning Yamaha vattenskoter & snöskoter.
Email:
Tel: 070-517 56 90

Re: NORDISKA MÄSTERSKAPEN OFF-SHORE 2010 16 år 3 månader sedan #16598

• errieharleyminsdavic
  • errieharleyminsdavic Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Låter kanon !

Vi har kört endurance tidigare i Finland men då på closed corse i två timmar vilket innebär 2-4 tankningar beroende på maskin. Låter tråkigt men är ett jävla kul moment. Vi bytte förare också vid tankningarna.
Vi tankade med vanliga dunkar, kan tillägga att ett svenskt/norskt team blev 2:a på en stock 15F 2007, då var vi 8 startande lag med RXP, trimmade STXR m,m.
De hade troligen vunnit men en incident i tankningen/bytte av pilot gav ett straff på 20 sekunder, så där rök troligen vinsten.
Det körs team endurance varje gång i Finland.

Skitkul var det !

MVH Håkan

Re: NORDISKA MÄSTERSKAPEN OFF-SHORE 2010 16 år 3 månader sedan #16599

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Indy 500 på vatten? Häftigt! 8-)
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero &amp; Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: NORDISKA MÄSTERSKAPEN OFF-SHORE 2010 16 år 3 månader sedan #16606

• rf_racing
  • rf_racing Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Kawasaki Ultra 300x 2013 Green Edition #32
<a class="postlink" href="www.facebook.com/freijracing" onclick="window.open(this.href);return false;">www.facebook.com/freijracing
Freijracing.se

Sidan laddades på: 0.077 sekunder