Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Vi som ska köra PWC Endurance 2012 14 år 4 månader sedan #35085

• mickemicke
  • mickemicke Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
(ligger den i fel del av forumet,så var vänlig å flytta den)

Tänkte starta en tråd för oss som tänker starta i PWC ;)

Här kan vi spama eller ge varandra (mig) råd hur man tar sig runt på bästa,snyggaste eller stiligaste sätt, eller bara tjata ang detta "race" ;)

Jag tänkte höra först hur många det är från södra delen av Sverige som skall upp?
-Skall vi träffas innan för att göra en gemensam entrè? ( jag hittar ju knappt till Stockholm) ?

Vi alla som inte har varit med innan osv. har säkert mängder med frågor, jag har det men vet inte ännu vad jag ska fråga om,därför är det ju bra om det är en öppen tråd som alla kan skriva i angående PWC.

En första fråga....Kom igen..va inte blyga ;)
Yamaha Fx sho -12

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Vi som ska köra PWC Endurance 2012 14 år 4 månader sedan #35086

• mickemicke
  • Senior Member
  • Senior Member
Jag funderar faktiskt på hur lång tid det kommer att ta vid tankställena? (100+ skotrar)

(Måste ju ge järnet från början, för att inte behöva stå i kö vid pumparna :roll:
Jag menar...ölen hinner ju blir ju varm som jag beställt innan starten...den skall ju serveras vid 12-tiden)

Nämen allvarligt talat..det kommer att ta tid där eller?? Inte så att jag har bråttom eller så :roll:
Yamaha Fx sho -12

Re: Vi som ska köra PWC Endurance 2012 14 år 4 månader sedan #35088

• kongo_81
  • kongo_81 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Bra tråd...
Min fråga är om det finns någon som är på hemmaplan och skulle kunna guida vattenvägen från något bra kasta i ställe till strandbryggan?
YAMAHA FZR-09 RIVA steg 1++
HONDA AQUATRAX F12-X 2004 Såld

Re: Vi som ska köra PWC Endurance 2012 14 år 4 månader sedan #35090

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Längst ner i första inlägget i PWC tråden finns ett tips på plats för iläggning på Lidingö där finns även en rutt till Strandbryggan. Var i god tid vid rampen då många kommer lägga i där, men hjälper vi varandra så går det snabbt och smidigt.

Andra frågan var hur det fungerar vid tankställerna det brukar flyta på bra Niklas och jag styr upp det så att det blir en bra ström vi kommer på vissa ställen använda oss av olika mackar på två olika ställen i närheten av varandra för att få ett bra flyt.

Bra att ni startade en tråd för lite frågor ochäven få i hop ett gäng som samåker upp till Stockholm det är ju minst 4-6 från Göteborg tror jag betydligt trevligare att åka karavan upp med lite raster för skitsnack då alla gillar samma sak.

/Robban

Re: Vi som ska köra PWC Endurance 2012 14 år 4 månader sedan #35091

• mickemicke
  • Senior Member
  • Senior Member
En grej till :-D

Finns det någon av er i trakten som vet något bra ställe (hotell) som man kan boka in sig på?

Jag kan tänka mig att det är många av oss utbölingar som har dessa funderingar,det kanske kunde vara kul att vi samlas på samma hotell?
Sitta å ljuga kvällen innan med en öl eller två, hur bra vi e och hur vi ska slå Stockholmarna på deras hemmavatten :-D

Det kanske finns någon vänlig själ från Stockholm som kan höra sig ang. bra pris för oss?

Jag skulle kunna tänka mig att stanna några dagar och tuffa omkring i skärgården om det är gött väder, det gäller ju att passa på när man nu e där uppe =)

Micke
Yamaha Fx sho -12

Re: Vi som ska köra PWC Endurance 2012 14 år 4 månader sedan #35094

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

r_kane20 skrev: Jag brukar bo på scandic i kungens kurva, dom har en inhängnad parkering på baksidan med bom och video övervakning.

Scandic Kungens Kurva

Fre 25/05/2012 - Sön 27/05/2012 Från 1146 SEK Frukost ingår för 2 personer tror jag det var ring och kolla eller kolla på nätet.

Re: Vi som ska köra PWC Endurance 2012 14 år 3 månader sedan #35096

• jetpilot87
  • jetpilot87 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Jag och min polare har inte anmält oss än, men det ser ljust ut :)
Isf så åker vi med 2 bilar ifrån Göteborgs stad!
Bor du i Bollebygd så kan vi ju alltid mötas upp på Statoil (Väg 40)

Har du egen maskin? Eller ska du hyra?
Sea Doo RXT-X RS
GoPro HD2 Hero

Re: Vi som ska köra PWC Endurance 2012 14 år 3 månader sedan #35099

• lowtech
  • lowtech Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Robban skrev: Längst ner i första inlägget i PWC tråden finns ett tips på plats för iläggning på Lidingö där finns även en rutt till Strandbryggan. Var i god tid vid rampen då många kommer lägga i där, men hjälper vi varandra så går det snabbt och smidigt.

Hur mycket plats finns det för parkering där? säg 70-80 åkare tar en del plats plus evt andra söndags seglare om vädret är bra.

Vet du om "Stocksunds hamnplan" funkar att använda? verkar ju ha en tänkbar iläggnings plats med även om den ligger lite över 1mil ifrån samlingsstället.
Kör: Yamaha FX SHO -08

Re: Vi som ska köra PWC Endurance 2012 14 år 3 månader sedan #35100

• mickemicke
  • Senior Member
  • Senior Member

Jetpilot87 skrev: Bor du i Bollebygd så kan vi ju alltid mötas upp på Statoil (Väg 40)

Jag bor i Bollebygd ja, och nästa Fredag hämtar jag min skoter och premiären blir på lördag :-D
Ska prova i Nedjön i Hindås först och se hur det går. Har kört hoj i hela mitt liv..enduro,cross och även fuskat med roadracing, det svåraste tror jag blir att jag MÅSTE gasa i kurvorna för att kunna svänga :-D ,det är så långt från mcåkning som man kan komma ju (om man inte räknar speedway).

Klart att vi samåker upp :-D
Yamaha Fx sho -12

Re: Vi som ska köra PWC Endurance 2012 14 år 3 månader sedan #35101

• jetpilot87
  • jetpilot87 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

mickemicke skrev:

Jetpilot87 skrev: Bor du i Bollebygd så kan vi ju alltid mötas upp på Statoil (Väg 40)

Jag bor i Bollebygd ja, och nästa Fredag hämtar jag min skoter och premiären blir på lördag :-D
Ska prova i Nedjön i Hindås först och se hur det går. Har kört hoj i hela mitt liv..enduro,cross och även fuskat med roadracing, det svåraste tror jag blir att jag MÅSTE gasa i kurvorna för att kunna svänga :-D ,det är så långt från mcåkning som man kan komma ju (om man inte räknar speedway).

Klart att vi samåker upp :-D

Det lär du dig på 5 minuter, det är bara lite obehagligt i början. Jag är själv ny :-D
Vi är ett gäng med 4 skotrar som ska ut på Söndag om det blir fint väder! Haka på om du vill :-D
Sea Doo RXT-X RS
GoPro HD2 Hero

Sidan laddades på: 0.072 sekunder