Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: After (jet)ski: PWC Endurance 2009:1 - 31 maj 16 år 11 månader sedan #3727

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
Intressant att Kawwan och FZRèn drog exakt lika mkt på andra etappen 33,7liter (enda sträckan som är jämförbar för oss)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: After (jet)ski: PWC Endurance 2009:1 - 31 maj 16 år 11 månader sedan #3734

• vattenskoter
  • vattenskoter Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

ec1 skrev: Intressant att Kawwan och FZRèn drog exakt lika mkt på andra etappen 33,7liter (enda sträckan som är jämförbar för oss)

Det ÄR svårt att mäta med exakthet, bästa sättet är egentligen att börja med tom tank, fylla samma mängd i alla skotrar och sen köra tills de stannar.
Någon som hänger med på det nån gång? ;)

Re: After (jet)ski: PWC Endurance 2009:1 - 31 maj 16 år 11 månader sedan #3736

• lime
  • lime Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1

FZR skrev:

ec1 skrev: Intressant att Kawwan och FZRèn drog exakt lika mkt på andra etappen 33,7liter (enda sträckan som är jämförbar för oss)

Det ÄR svårt att mäta med exakthet, bästa sättet är egentligen att börja med tom tank, fylla samma mängd i alla skotrar och sen köra tills de stannar.
Någon som hänger med på det nån gång? ;)

Är det inte lättare att alla tankar fullt på samma ställa, kör tillsammans (i samma hastighet) ett tag och sedan tankar fullt igen?

På min Sea-Doo kan man iaf se bensinen i soppa tanken om man öppnar facket och plockar ur packlådan. Jag har gjort ett streck vid fullt och tankar dit varje gång. På så sätt vet jag precis hur mycket som jag har kört slut.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: After (jet)ski: PWC Endurance 2009:1 - 31 maj 16 år 11 månader sedan #3741

• -sho-
  • -sho- Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

ec1 skrev: Ola, friskar upp ditt minne lite.... Vi började inte med fulltank, vi tankade ju aldrig upp skotrarna innan start vid strandbryggan, därav ser vår förbrukning på första etappen lite hög ut.... sedan startade vi ju längstbak vid de andra etapperna för att sedan kunna hålla stumt å köra ikapp Er andra (och iallafall få lite sjö) :-D
En annan parantes är att du och jag åkte runt i saltis samt åkte fram och tillbaka över hela baggen (vilket inga andra gjorde)
Är extremt svårt att jämföra förbrukning då körstil samt hur mkt kringåkande nog skiljer en heldel....

Ja just det och vi åkte runt lite mer på värtan också... Sen spelar det inte så stor roll om den drar lite mer då ALLA andra skotrar blev totalt akterseglade på baggen och värtan :-D . Åkte ju i princip jämt med "snabbribben" på värtan.

Re: After (jet)ski: PWC Endurance 2009:1 - 31 maj 16 år 11 månader sedan #3743

• vattenskoter
  • vattenskoter Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

ceasar skrev:

ec1 skrev: Ola, friskar upp ditt minne lite.... Vi började inte med fulltank, vi tankade ju aldrig upp skotrarna innan start vid strandbryggan, därav ser vår förbrukning på första etappen lite hög ut.... sedan startade vi ju längstbak vid de andra etapperna för att sedan kunna hålla stumt å köra ikapp Er andra (och iallafall få lite sjö) :-D
En annan parantes är att du och jag åkte runt i saltis samt åkte fram och tillbaka över hela baggen (vilket inga andra gjorde)
Är extremt svårt att jämföra förbrukning då körstil samt hur mkt kringåkande nog skiljer en heldel....

Ja just det och vi åkte runt lite mer på värtan också... Sen spelar det inte så stor roll om den drar lite mer då ALLA andra skotrar blev totalt akterseglade på baggen och värtan :-D . Åkte ju i princip jämt med "snabbribben" på värtan.

Ser fram emot Roslagsloppet!

Re: After (jet)ski: PWC Endurance 2009:1 - 31 maj 16 år 11 månader sedan #3795

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: After (jet)ski: PWC Endurance 2009:1 - 31 maj 16 år 10 månader sedan #3874

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 23
Tycker vi lyfta detta event än en gång och tacka samtliga som deltog!
Det var många som svettades i sina torrdräkter den dagen! :sunny: :sunny:

Passar på att klämma in några fler bilder ifrån Pierre Näsman som tagit totalt 500st foton som finns att tillgå här nedan:
picasaweb.google.se/pierre.nasma ... irectlink#

Hopp hopp

Guppasaften den magiska kraften, Och visst blir man stark om man dricker utav den :sunny:

-En säl? :sunny:

Hopp hopp

30_Maj_2009_067.JPG
Stockholm när det är som bäst! :sunny:

Så ni som missade detta!
-Missa inte nästa!!
Www.JetskiService.Se
Servar alla Skotermodeller, Atv´s Och Snöskotrar

Kör: Kawasaki, Canam

Re: After (jet)ski: PWC Endurance 2009:1 - 31 maj 16 år 10 månader sedan #3885

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3

guppa skrev: Tycker vi lyfta detta event än en gång och tacka samtliga som deltog!
Passar på att klämma in några fler bilder ifrån Pierre Näsman som tagit totalt 500st foton som finns att tillgå här nedan:

Så ni som missade detta!
-Missa inte nästa!!

Oj oj oj, satt å kolla på alla bilder, jag vill bara backa 1 vecka tillbaka i tiden och sitta tok laddad inför pwc endurance igen =)
Är det bara jag som fortfarande känner av låren??? dom är fortfarande lite ömma om man trycker på dem :P
Kanske för att jag går väldigt mycket i mitt jobb, som jag fortfarande har lite träningsvärk kvar :P
får skylla på det iaf :P :P
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: After (jet)ski: PWC Endurance 2009:1 - 31 maj 16 år 10 månader sedan #3886

• lime
  • lime Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1

jollo__123 skrev: (...)
Kanske för att jag går väldigt mycket i mitt jobb, som jag fortfarande har lite träningsvärk kvar :)
får skylla på det iaf :) :)

Annars skulle jag nog tro att det är en anledning till att INTE ha värk, då du är lite bättre tränad. :) Själv gick det mesta över efter ett par dagar och nu tror jag inget känns längre. Var värre i höstas, antar att jag fått träning från allt åka nu i vår.

Nytt besked från Nivado idag. Mer skit har pajat inuti motorn och inte bara kompressorn. De kommer att behöva plocka isär allt och joxa. Blir svårt att få den klar till midsommar, så mina planera att köra ute på Åland under midsommar får kanske ställas in. :)
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: After (jet)ski: PWC Endurance 2009:1 - 31 maj 16 år 10 månader sedan #3887

• knutte
  • knutte Profilbild
  • New Member
  • New Member

jollo__123 skrev:

guppa skrev: Tycker vi lyfta detta event än en gång och tacka samtliga som deltog!

Så ni som missade detta!
-Missa inte nästa!!

Oj oj oj, satt å kolla på alla bilder, jag vill bara backa 1 vecka tillbaka i tiden och sitta tok laddad inför pwc endurance igen =)
Är det bara jag som fortfarande känner av låren??? dom är fortfarande lite ömma om man trycker på dem :P
Kanske för att jag går väldigt mycket i mitt jobb, som jag fortfarande har lite träningsvärk kvar :P
får skylla på det iaf :P :P

Du är inte den enda: mina ben började att fungera på torsdagen, fortfarande ömma men jag kunde gå i alla fall!
Jag trodde att jag hade bra benmuskler efter all innebandy men tydligen är det andra muskelgrupper. :P
Knutte/Anders/Farsan

Sidan laddades på: 0.084 sekunder