Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Re: katastrof sjunkade skoter!!! 16 år 8 månader sedan #7666

• anders gp
  • anders gp Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
Ja en del B-S är det nog ;)
250x/260x äger när det går vågor, RXP-X på lugnt vatten fast FZRen är nog i hasorna o gnager!
RXP -07 Riva steg 1 +Moms ;) GPS 64,4 Knop

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: katastrof sjunkade skoter!!! 16 år 8 månader sedan #7669

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
FZRèn samt SHO`n går för långsamt orginal. Kawwa och seadoo går fortare, iallafall de yammor jag sett och kört mot.

Re: katastrof sjunkade skoter!!! 16 år 8 månader sedan #7670

• anders gp
  • anders gp Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Haha, gött! ;)

Re: katastrof sjunkade skoter!!! 16 år 8 månader sedan #7698

• mattiask89
  • mattiask89 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
verkar inte som dom är gjorda för å köra hårt med för små motorer kan det va det. köp yamaha

ec1 skrev: Vilken yamma funkar om man skall köra när det går normalt med sjö?? har inte sett ngn sådana ännu tyvär, hade gärna haft en yamma annars... :roll:

Slangar lossnar: Har du gjort 10timmars servicen? Där skall slangar kollas, skulle gå tilbaka till service firman om de inte gjort detta!
Skrov som har slagsida i vattnet: ?? har inte ngn av våra fyra skotrar??
Tändstift som går av: har inte hänt oss heller....
Motorer som rasar: vilka då?? köpar man beggat vet man inte vad dessa maskiner varit med om (de flesta lever hårdaliv)
Remmar som slirar till kompressorn: detta är en servicepunkt och enkelt åtgärdat på 3minuter...
Motorer som surar ner sig när man kör dom på lågt varv: är ett problem på vissa -07ór.

Mycket B-S av vissa här. :roll: De flesta problem folk har beror på att de inte servar maskinerna ordentligt.

Funderar själv på vad man skall ha för skoter nästa år finns för mina ändamål enbart två just nu som kvalar in: 260X samt RXT-IS som jag blev imponerad av i helgens rosis måste bara se hur den går i sjö.

Re: katastrof sjunkade skoter!!! 16 år 8 månader sedan #7701

• mattiask89
  • mattiask89 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
lite märkligt jag har kört ihop med seapoo och kawa minst 150 timmar och att jag skulle bli från körd med min fzs eller fx sho har jag då verkligen inte blivit men så klart att du som har seadoo eller kawa tycker ju att dom e bäst men i slutändan så kommer ni alla köra yamaha hehe

ec1 skrev: FZRèn samt SHO`n går för långsamt orginal. Kawwa och seadoo går fortare, iallafall de yammor jag sett och kört mot.

Re: katastrof sjunkade skoter!!! 16 år 8 månader sedan #7702

• nutte
  • nutte Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Jag har bara varit i kontakt med två st. 260. min och min kompis. båda köpta samma dag på samma ställe och båda lutar åt vänster.
Detta är alltså inget stort problem, men eftersom att man är nogrann med sina grejer så är det något som vi upptäckt när dom ligger still i vattnet, inget som märks när man kör.
Kan det vara så att dom har gjort en liten miss med balanseringen på 260 i någon tillverkningsserie som kommer att uppdateras?
I övrigt så är vi båda grymt nöjda med maskinerna och ingen av oss har haft några bekymmer med dom.

Re: katastrof sjunkade skoter!!! 16 år 8 månader sedan #7703

• anders gp
  • anders gp Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

båtta skrev: lite märkligt jag har kört ihop med seapoo och kawa minst 150 timmar och att jag skulle bli från körd med min fzs eller fx sho har jag då verkligen inte blivit men så klart att du som har seadoo eller kawa tycker ju att dom e bäst men i slutändan så kommer ni alla köra yamaha hehe

:-D :-D :-D :-D Ja det kanske blir så!!! :-D

Re: katastrof sjunkade skoter!!! 16 år 8 månader sedan #7719

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

båtta skrev: lite märkligt jag har kört ihop med seapoo och kawa minst 150 timmar och att jag skulle bli från körd med min fzs eller fx sho har jag då verkligen inte blivit men så klart att du som har seadoo eller kawa tycker ju att dom e bäst men i slutändan så kommer ni alla köra yamaha hehe

ec1 skrev: FZRèn samt SHO`n går för långsamt orginal. Kawwa och seadoo går fortare, iallafall de yammor jag sett och kört mot.

Som sagt, köper gärna en yamma nästa år... om de kommer med ett skov som går bra i sjö. Skall tilläggas att jag inte är ute efter en turist skoter utan en offshore maskin för rejsing 8-)
Yammas motor är nog en av de bästa på marknaden och det verkar finns mkt potential i den.. för dem som har STOR plånbok då det krävs en ny ECU för att väcka motorn till liv (ca 4500USD)

Om du vart på de rejs som gått offshore i somras samt kört PWC endurence så skulle du veta hur det ligger till prestanda mässigt mellan märkena 8-)

Re: katastrof sjunkade skoter!!! 16 år 8 månader sedan #7721

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

jockeb skrev: Jag har bara varit i kontakt med två st. 260. min och min kompis. båda köpta samma dag på samma ställe och båda lutar åt vänster.
Detta är alltså inget stort problem, men eftersom att man är nogrann med sina grejer så är det något som vi upptäckt när dom ligger still i vattnet, inget som märks när man kör.
Kan det vara så att dom har gjort en liten miss med balanseringen på 260 i någon tillverkningsserie som kommer att uppdateras?
I övrigt så är vi båda grymt nöjda med maskinerna och ingen av oss har haft några bekymmer med dom.

OK, verkar märkligt.. skall inte vara ngn skillnad mot -08... 2007 hade en annan viktbalans då dessa hade dubbla avgasburkar... Våra kanske också ligger snett i vattnet med.. inget jag reflekterat över dock, men jag ligger åandrasidan inte still så mkt utan kör mest 8-)

Re: katastrof sjunkade skoter!!! 16 år 8 månader sedan #7730

• nutte
  • nutte Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Då måste det vara dom tio x-tra hästkrafterna som 260 har som har hamnat lite snett :-D

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.076 sekunder