Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Kan detta vara sant ?? 15 år 1 vecka sedan #29346

• feskarn
  • feskarn Profilbild
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Tja, vad tror ni om fraktkostnaden? Enligt dem kan maskinen levereras från tyskland till norra sverige för ca 2500kr via schenker. Även detta låter väldigt billigt.

Har någon fått svar på vilket finansbolag de använder sig av?
Jag ber dem antagligen att skicka ett köpekontrakt under nästa vecka, men ni som fått ett skickat får gärna lägga ut lite info om det.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Kan detta vara sant ?? 15 år 1 vecka sedan #29353

• gustaf123456
  • gustaf123456 Profilbild
  • New Member
  • New Member
Jag har också varit i kontakt med dem via telefon och e-mail, killen lät svensk iallafall och sa att dem fraktar via Tyskland där dem CE-märker dem, fast jag är ändå lite skeptisk mot detta det var några punkter som var ganska oklara bl.a vilka som ansvarar för att skotern anländer i helt skick? Vem levererar skotern? Varför ta en 36 månader lång avbetalning räntefri? Jag beställde en offert på RXT 215 som jag ännu inte fått än, återkommer när jag kollat närmre på den.

Re: Kan detta vara sant ?? 15 år 1 vecka sedan #29359

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
om det här är på riktigt och inge lurendrejeri! så kommer alla skotrar komma från Tyskland och outdoor-outlet. helt sinnessjukt bra priser!!! alldeles för bra för att vara sant!
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: Kan detta vara sant ?? 15 år 1 vecka sedan #29363

• copilot
  • copilot Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

ThomasWester skrev: Till annonsen då.

Javisst jag tror på denhär annonsen men som sakt så låter det lite "skumt" när det är billigt.
Men i andra hand, kolla annonser i usa på nya skotrar ja prisern i usa är bra mycket mindre, så då fattar man.
Dom importerar sekärt typ 1000st så får dom ett jävligt bra pris, och det resulterar i att dom kan pressa priserna här och ändå ha en bra vinst.
(Låter som att dom menar sälja mängder inte 1st-2st på blocket)
Min mening iallafall, och tänker man själv lite så låter det ganska logist eller hur?
Mvh
Thomas Wester

(Finns det ens 1000 st RXT-X 260 tillverkade?? :shock:)

Det är snuskigt svårt att hitta en RXT-X 260 hk i USA för under 14-15 000 usd, dvs i dagsläget cirka 97 000 sek. Förutom de 15 000 usd måste man betala moms i USA också, dvs cirka 5000 sek minst beroende på vilket stat man handlar ifrån. Sedan ska man betala för den sk. CE-märkningen (allt utom gratis och inte ens godkänd). När allt detta är betalt ska maskinen skeppas över havet för minst 6 000 sek.

När detta i sin tur är betalt ska skatt och moms betalas i Europa, dvs cirka 25-30 000 sek. Hur f-n kan man då sälja maskinen för 85 000 sek i Sverige när man dessutom lätt hade fått 120-140 000 sek?? Starta räknemaskinen och förklara för mig? Jag kan inte förstå vad det är för monstermänniskor som lyckas med detta...

Kör hårt hårt och beställ men enligt mig är det nåt mygel så det visslar om det. När det DESSUTOM handlar om ett företag som inte finns någonstans i något register får jag magknip bara jag tänker på de här :shock:

Sea-Doo RXT IS 260

Re: Kan detta vara sant ?? 15 år 1 vecka sedan #29365

• yaruman
  • yaruman Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
För mig är detta uppenbart lurendrejeri. Alla varningsklockor ringer.
Outlet på skotrar....
Kolla source koden på sidan o ring till personen som designat sidan. Sannas design eller vad det hette....en enkild firma. Är på ipad nu så kan inte få upp den infon. Om någon orkar kan ni ju följa upp den tråden också.
Kawasaki ultra 250x
GPS: Colorado 300

Re: Kan detta vara sant ?? 15 år 1 vecka sedan #29367

• toffe
  • toffe Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Det stora big NONO i det här är ju att man MÅSTE ta en finans, alla vet att cash is king men tydligen inte för outdoor outlet :? jag frågade om jag fick betala skotern kontant men det gick inte och när jag frågade varför så fick jag bara till svar: det går inte till så bara, du kan betala efter 3mån... :? något är fishy med den här finansen...

Re: Kan detta vara sant ?? 15 år 1 vecka sedan #29370

• niclasn
  • niclasn Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 1

Copilot skrev:

ThomasWester skrev: Till annonsen då.

Javisst jag tror på denhär annonsen men som sakt så låter det lite "skumt" när det är billigt.
Men i andra hand, kolla annonser i usa på nya skotrar ja prisern i usa är bra mycket mindre, så då fattar man.
Dom importerar sekärt typ 1000st så får dom ett jävligt bra pris, och det resulterar i att dom kan pressa priserna här och ändå ha en bra vinst.
(Låter som att dom menar sälja mängder inte 1st-2st på blocket)
Min mening iallafall, och tänker man själv lite så låter det ganska logist eller hur?
Mvh
Thomas Wester

(Finns det ens 1000 st RXT-X 260 tillverkade?? :shock:)

Det är snuskigt svårt att hitta en RXT-X 260 hk i USA för under 14-15 000 usd, dvs i dagsläget cirka 97 000 sek. Förutom de 15 000 usd måste man betala moms i USA också, dvs cirka 5000 sek minst beroende på vilket stat man handlar ifrån. Sedan ska man betala för den sk. CE-märkningen (allt utom gratis och inte ens godkänd). När allt detta är betalt ska maskinen skeppas över havet för minst 6 000 sek.

När detta i sin tur är betalt ska skatt och moms betalas i Europa, dvs cirka 25-30 000 sek. Hur f-n kan man då sälja maskinen för 85 000 sek i Sverige när man dessutom lätt hade fått 120-140 000 sek?? Starta räknemaskinen och förklara för mig? Jag kan inte förstå vad det är för monstermänniskor som lyckas med detta...

Kör hårt hårt och beställ men enligt mig är det nåt mygel så det visslar om det. När det DESSUTOM handlar om ett företag som inte finns någonstans i något register får jag magknip bara jag tänker på de här :shock:

Jag skall försöka kontakta dem ifall dom skickar till finland en så skall jag beställa.
Så ser vi då hur dyrt det blir eller om jag får någon skoter.
Lär ju aldrig veta om man inte testar :shock: .

Re: Kan detta vara sant ?? 15 år 1 vecka sedan #29423

• jake the snake
  • jake the snake Profilbild
  • New Member
  • New Member
Är det någon som fått hem ett kontrakt än?

Re: Kan detta vara sant ?? 15 år 1 vecka sedan #29433

• sandell
  • sandell Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Detta hade jag aldrig vågat mig på!

Kan tänka mig att upplägget är såhär. De skriver ut en faktura på köpesumman med frakt och allt, sen säljer de fakturan till någon finansfirma mot en avgift typ 10%. Sen när det aldrig dyker upp några varor så finns inte företaget längre och finansföretaget kan ändå kräva köparna på pengar. Nått sånt kanske?

Men om jag har fel och ni som vågar prova får era maskiner till utsatt pris utan problem så är det ju bara att gratulera.
RXT-X under uppbyggnad...

Re: Kan detta vara sant ?? 15 år 1 vecka sedan #29446

• feskarn
  • feskarn Profilbild
  • New Member
  • New Member
Något liknande det Sandell skrev är vad man befarar när priset är så fruktansvärt bra och informationen från företaget så tunn.

Är det någon som fått ett köpekontrakt i brevlådan?
Jag har själv beställt ett men inte fått något svar.

Sidan laddades på: 0.071 sekunder