Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: SeaDoo RXP 07 eller Yamaha GP1300R 04 17 år 3 veckor sedan #6516

• anders gp
  • anders gp Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
Snackar vi original motorer, Seadoos 4-tec (eller Rotax) vs. Yamahas 2-takt, tror jag Rotaxen håller mycket längre... Jag har aldrig hört en 2-takt gå 1600 timmar... ;)

Ska vi jämföra tävlingar tror jag en Rotax med 300 hk håller längre än en Yamaha 1300 med 300hk, men det är bara vad jag tror...

Yamaha är ingen skit, det säger jag inte, men efter vad jag upplevt med mina skotrar så föredrar jag Seadoos 4-takt framför Yams 2-takt.

Visst över lag, sett på alla skotrar kan jag tänka mig att Yamaha håller bättre kvalité.
RXP -07 Riva steg 1 +Moms ;) GPS 64,4 Knop

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: SeaDoo RXP 07 eller Yamaha GP1300R 04 17 år 3 veckor sedan #6518

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Anders GP skrev: Snackar vi original motorer, Seadoos 4-tec (eller Rotax) vs. Yamahas 2-takt, tror jag Rotaxen håller mycket längre... Jag har aldrig hört en 2-takt gå 1600 timmar... ;)

Ska vi jämföra tävlingar tror jag en Rotax med 300 hk håller längre än en Yamaha 1300 med 300hk, men det är bara vad jag tror...

Yamaha är ingen skit, det säger jag inte, men efter vad jag upplevt med mina skotrar så föredrar jag Seadoos 4-takt framför Yams 2-takt.

Visst över lag, sett på alla skotrar kan jag tänka mig att Yamaha håller bättre kvalité.

Anders med det svaret så har du avslöjat vad du jobbar med till vardags du måste var en av våra folkvalda politiker snacka om att linda in svaret istället för att du säger vad du egentligen tycker. You love Seadoo and you hate yams. Eller nåt sånt hehe ;) ;) .
/Robban

Re: SeaDoo RXP 07 eller Yamaha GP1300R 04 17 år 3 veckor sedan #6582

• anders gp
  • anders gp Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jag jobbar med fjärrvärme........ 8-)

Senaste Yamahan var en GP1300R -04 med:
R&D/
spons
rideplate
Trim tabs
intake
87mm pump exit nossel
auto drop steering nossel
Pump seal kit

Ny Solas 13/20
Ny Slitring

K&N Luftfilter
D-plate
Free flow exhaust

Med allt detta hade jag ändå inte en chans att hänga med en original RXP -05, 8-) så i valet av dessa 2 som han väljer imellan är svaret enkelt eller???

Hatar yamaha gör jag inte, GP1300R svart o gul är fortfarande den snyggaste skotern tycker jag, lite synd bara att dom aldrig la en 4-taktare i det skrovet, jag kom just på att jag haft 4 Yamaha... Waverunner 650 -90, GP1200 -97, Waveblaster 800 -99, GP1300R -04. Hatar dom gör jag som sagt inte, men en RXP är roligare att köra just för att den accar så in i helv... och så slipper man ju 2-takt...
RXP -07 Riva steg 1 +Moms ;) GPS 64,4 Knop

Re: SeaDoo RXP 07 eller Yamaha GP1300R 04 16 år 8 månader sedan #11293

• bandit_nr1
  • bandit_nr1 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Rxp:n skulle nog vara det självklara valet om du frågar mig eftersom det är mycket lättare och billigare att trimma de plus att rxp:n är bränsle snålare!
Kör en RXP 2007 med x-kompressor, x-ecu, 42 spridare,RR intercooler, solas 15-20r, 3" flex rör och Riva filter, Riva nozzel med 81mm ring, Worx intake och diverse andra mods.

Re: SeaDoo RXP 07 eller Yamaha GP1300R 04 16 år 7 månader sedan #11795

• niclasn
  • niclasn Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 1
jag har då alldrig varit med om att bli undan körd av en seedoo 04-05års moddel mot gpr 04-05 det har jag iallafall ärfarenhet av.

yamaha gpr 1300 är bra på en sak och seedoon på en annan sak så jag skulle säga dom 2 skotrarna är ganska lika på sina olika vis :P

så köp en yamaha om du inte redan köpt en, "gammal tråd".
mvh

Sidan laddades på: 0.067 sekunder