Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Värmdö åkare Grisslinge,Oxdjupet,Strömma,Stavsnäs 16 år 1 månad sedan #14060

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

KAWA VÄRMDÖ skrev: Samåkning :
Värmdö åkare Grisslinge,Oxdjupet,Strömma,Stavsnäs ?
Så snart isen har gått ?
Under Maj Månad ?
Ola

På vilken sida sjösätter du på Värmdö, man skulle kunna ta en tur Grisslinge-Strömma-Södra Nämdö-Bullerö (ev Bastuklubb)-Sandhamn-Kanholmsfjärden-Strömma-Grisslinge.

Vad säger ni? Intresse efter att isen släppt för en sådan tur.
/Robban

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Värmdö åkare Grisslinge,Oxdjupet,Strömma,Stavsnäs 16 år 1 månad sedan #14063

• gargamel
  • gargamel Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0

Robban skrev: Skriv gärna in var ni brukar sjösätta så får vi nog ihop ett bra samåknings gäng i denna tråd. Så när det blir vår så är vi bereda på att köra ut till havs för lite offshore träning.
Några som kör i dessa områden är.

¤ Berka
¤ gorby
¤ Erdmann
¤ Robban
+ Gargamel SHO :-D
Fyll på listan så är det lätt att dra ett PM vi lite samåk säsong 2010.
/Robban

YAMAHA SHO 2008 HK ? ? ? såld
YAMAHA SJ700 2011
YAMAHA FZR 2009

Re: Värmdö åkare Grisslinge,Oxdjupet,Strömma,Stavsnäs 16 år 1 månad sedan #14075

• tjackavolvo
  • tjackavolvo Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Klart som fan vi ska åka när isen släppt men verkar lite väl kallt att brassa till sandhamn brrrr...
Men men Team Beavers får väll pälsa på sig lite då :P
Team Beavers Vi Som Kör På Höjden !
Yamaha FZR 2012 !
GoPro HD2 Kamera
<a class="postlink" href="www.iceman.se" onclick="window.open(this.href);return false;">www.iceman.se

Re: Värmdö åkare Grisslinge,Oxdjupet,Strömma,Stavsnäs 16 år 2 veckor sedan #14856

• rugge
  • rugge Profilbild
  • New Member
  • New Member
Jag åker gärna med när isen väl släpper, utgår ifrån Vindö.

Re: Värmdö åkare Grisslinge,Oxdjupet,Strömma,Stavsnäs 15 år 10 månader sedan #18615

• dufva
  • dufva Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Ligger själv på Vindö under Juni (skotern åker nog i under veckan, lite sent), sen ligger jag på Sandhamn under större delen av Juli. Hojta till om det blir någon schyst samåkning någon dag :)
Att ta det lugnt på sjön innebär att du är lugn när du passerar båtar med gasen i botten.

RXP 215 -07

Re: Värmdö åkare Grisslinge,Oxdjupet,Strömma,Stavsnäs 15 år 10 månader sedan #18670

• ola värmdö
  • ola värmdö Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Hej. Hänger gärna på , lägger i vid Kolvik, Värmdö. Ola
-Seadoo RXT-X as 260- 2012 !!
Seadoo GTX Limited iS 260 +65Knop SÅLD
Kawasaki Ultra 260, 2009 SÅLD
Stöder SSR / Sjöräddningen
www.larmteknik.se/

Re: Värmdö åkare Grisslinge,Oxdjupet,Strömma,Stavsnäs 15 år 10 månader sedan #18862

• dufva
  • dufva Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Kan tyvärr inte köra nu, VTS är trasig så den är på lägsta. Är det vanligt att styrningen blir trög som fan när man har lägsta inställningen på VTS?
Att ta det lugnt på sjön innebär att du är lugn när du passerar båtar med gasen i botten.

RXP 215 -07

Re: Värmdö åkare Grisslinge,Oxdjupet,Strömma,Stavsnäs 15 år 10 månader sedan #18886

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1

Dufva skrev: Kan tyvärr inte köra nu, VTS är trasig så den är på lägsta. Är det vanligt att styrningen blir trög som fan när man har lägsta inställningen på VTS?

När du säger lägste vad innebär det för dig? Att den trycker ner nosen eller trycker upp nosen? Min RXP-X blir "vinglig"/väldigt lättstyrd när jag trycker upp nosen max. Typ överstyr, kan man nästan säga. Inge kul att köra snabbt med utan då trycker jag ned nosen igen, alternativt till neutral/mitten. Sen om man kallar det "trögt" vet jag inte. Yamaha SHO känns trögare att styra än det värsta man känner på RXP-X:en.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Värmdö åkare Grisslinge,Oxdjupet,Strömma,Stavsnäs 15 år 9 månader sedan #20487

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Någon som är sugen på att köra ett tidigt morgon åk imorgon den 13/7 med start från Grisslinge Värmdö ca 0630 frukost på delselius med start kl 0700 köra Kanholmsfjärden,Möja,Björkskär,Sandhamn för förmiddags fika, Bullerö,Nämdö,Saltis,Grisslinge. Skicka ett PM
/Robban

Re: Värmdö åkare Grisslinge,Oxdjupet,Strömma,Stavsnäs 15 år 9 månader sedan #20490

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1

Robban skrev: Någon som är sugen på att köra ett tidigt morgon åk imorgon den 13/7 med start från Grisslinge Värmdö ca 0630 frukost på delselius med start kl 0700 köra Kanholmsfjärden,Möja,Björkskär,Sandhamn för förmiddags fika, Bullerö,Nämdö,Saltis,Grisslinge. Skicka ett PM
/Robban

Ca 70 Nm om jag höftade rätt på kartan? Låter riktigt lockande.. Vart sjösätter du?
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Sidan laddades på: 0.081 sekunder