Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Larm 16 år 10 månader sedan #4388

• daniel
  • daniel Profilbild
  • Moderator
  • Moderator
  • Tack mottaget: 6
Att den måste laddas är ju för att man inte sätter den på strömsparläge, vilket man borde. Jag har ju lärt mig att jag ska limma fast min i skrovet på nått svårt ställe, jag kanske va slarvig när jag montera den. Men är tacksam att jag hade den med tanke på självrisken. Jag tror att om man sätter den på rätt ställe så får man inte loss den lika lätt.

Axtech kan nog ordna med fejk larm om nån behöver, så sätter man det på ett "lätt" ställe så tror tjuvarna att den är borta..

Förresten, läste på Blocket om en kille som blivit av med sin GTX denna vecka med, nått är på g tror jag.. Jävla muppar.
Seadoo, det enda rätta :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Larm 16 år 10 månader sedan #4399

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
Ja jag är intresserad av en DUMMY fejk gps...

strömspar läge ska vara på alltså? jag läste på nätet på sidan där man ställer in sin minifinder att det inte rekommenderas... antar att det är bättre än inget larm allts men att den har svårt att vara lika kännslig på avkänningen
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: Larm 16 år 10 månader sedan #4410

• daniel
  • daniel Profilbild
  • Moderator
  • Moderator
Ja det ska va på, man kan ju alltid avavktivera det om nått händer. Då räcker batteriet mycket bättre. Ska kolla dummies.

Re: Larm 16 år 10 månader sedan #4414

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
Tack på förhand!

Re: Larm 16 år 10 månader sedan #4503

• daniel
  • daniel Profilbild
  • Moderator
  • Moderator
För er som köpt Redknows, kan jag ordna fejk larm.

För ca 180:- får man låda ,täcklock plastbiten som man sätter in simkort..strömkabel 12 v och hållare.

Säg bara till om nån behöver.

Re: Larm 16 år 10 månader sedan #4505

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
jag vill ha =) skickar PM med adress igen :) så för jag över pengar på nätet

Re: Larm 16 år 10 månader sedan #4517

• a2s
  • a2s Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Kan ingen ta fram ett larm som ständigt är uppkopplad mot en server via datatrafiken på 3G-nätet eller via GPRS möjligen. Om larmservern upptäcker att det abonnerande larmet förlorar sin anslutning så skickas ett SMS till ens mobil. Med andra ord spelar det då längre ingen roll om det störs ut eftersom man blir förvarnad om detta. Borde väl inte behöva så många datapaket heller som skickas

Re: Larm 16 år 10 månader sedan #4521

• björn
  • björn Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Jag har ett redKnows SBX-3 till salu om nån är intresserad. Klarar av en massa funktioner så mer info hittar ni här www.axtech.se/index.cfm?ID=53&vs=47&vss=53 .

Har funkat utmärkt för mig, drar dock ström om skotern blir ståendes under längre perioder men under tex vintern så kombinerade jag det med en batteriladdare som klarar underhållsladdning, bra för både batteriet och gps-trackern. Men jag säljer den nu för skotern ska säljas och köparen inte ville lägga till extra för larmet.

Maila mig på eller ring 073-6263574 om intresse finns. Kan hämtas i Gävle eller skickas via bussgods med postförskott.
Seadoo RXT 2006

Re: Larm 16 år 9 månader sedan #5747

• marlon
  • marlon Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member

rayder skrev: Kan ingen ta fram ett larm som ständigt är uppkopplad mot en server via datatrafiken på 3G-nätet eller via GPRS möjligen. Om larmservern upptäcker att det abonnerande larmet förlorar sin anslutning så skickas ett SMS till ens mobil. Med andra ord spelar det då längre ingen roll om det störs ut eftersom man blir förvarnad om detta. Borde väl inte behöva så många datapaket heller som skickas

Det finns ett alternativ på marknaden redan nu, som verkar MYCKET intressant. www.guardsystems.se/category.php?categoryID=370 Track Guard Spårsändare. Den bygger på vhf teknik, och ska enligt dom själva vara omöjligt att slå ut signalerna. Eftersom det dessutom är en passiv enhet (aktiveras först efter att man själv anmält den som stulen) så kan buset inte söka efter några signaler och har man då gömt den väl så kommer de inte hitta den.
Man köper enheten och abonnerar därefter på en tjänst där guard system om skotern blir stulen, med hjälp av bil, master och flyg först aktiverar spårsändaren och därefter pejlar in var den befinner sig. Enligt båtnytt www.batnytt.se/Lyckad_sparning_av_stulna...31478_DXNI-693_.aspx så återfås nästan 95% av de stulna objekten.

Är det någon som hört någonting negativt om detta system?
Den är inte lång, men den är smal...
Yamaha FX 140

Re: Larm 16 år 9 månader sedan #5818

• tjackavolvo
  • tjackavolvo Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Min kompis säljer redknows traking gps för vattenskoter båtar bilar mm funkar sjukt bra.
Min granne blev av med sin fyrhjuling i veckan & det var ju bara att ringa polisen & åka & hämta den sen eftersom att han hade en sändare på den.
Så är ni intresserad så kan ni få nr till min kompis & han bor i sthlm.
Vi ska montera redknows på min skoter i veckan ;-)
Team Beavers Vi Som Kör På Höjden !
Yamaha FZR 2012 !
GoPro HD2 Kamera
<a class="postlink" href="www.iceman.se" onclick="window.open(this.href);return false;">www.iceman.se

Sidan laddades på: 0.065 sekunder