Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Vad har ni för kläder på er när ni åker? 13 år 6 månader sedan #39129

• erico
  • erico Profilbild
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Jag köpte min Gill torrdräkt här..
www.wetsuitoutlet.co.uk/mens-c-28_97_99.html

billigt, tullfritt och hemma på under 1 vecka.
rekommenderas starkt!

Jag gav i våras ca 2600 kr för min. bra mycket billigare i sverige.. tror den ligger på runt 6 000 här.

Fördelen med gortex-typ torrdräkt är att den är både kall och varm beroende på vad man har under, man kan använda den mitt under sommaren men bara shorts och t-shirt eller när det är iskallt med lite ylletröjor etc under. Se till att den har "sockor" annars blir det kallt om fötterna.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Vad har ni för kläder på er när ni åker? 13 år 6 månader sedan #39132

• redheat
  • redheat Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

Lime skrev: På senhösten/vintern när det är kallt i luften och riktigt kallt i vattnet så har jag kört med min våtdräkt samt en flytoverall utanpå. Flytoverallen håller dig garanterat varm och torr när du kör på skotern och det lilla vatten som eventuellt kommer in vid handlederna och halsen stoppar våtdräkten. Skulle du drutta ner i vattnet (bland det värsta som kan hända när man kör sent på året och inte är nära hemma) så hjälper våtdräkten till att hålla den värsta kylan borta och när du väl kommit upp på skotern igen så återfår du värmen snabbt pga flytoverallen håller borta all kall fartvind och vattnet i våtdräkten värms av din kropp.

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

med flytoverall utanpå våtdräkten, blir man inte som en michelin gubbe då??

finns kanske många olka typer av flytoverall, tror den som ullared säljer är Fladen
Seadoo XP 1992
49MPH

Re: Vad har ni för kläder på er när ni åker? 13 år 6 månader sedan #39134

• nisse järnet
  • nisse järnet Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 1
Körde superjet och blaster idag med vanlig våtdräkt och skor + handskar. Funkar fint :)
Med större skoter lär det dock bli kallt då man oftast kör fortare och anstränger sig mindre.
Superjet 701
Waveblaster 701

Re: Vad har ni för kläder på er när ni åker? 13 år 6 månader sedan #39136

• rf_racing
  • rf_racing Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Kawasaki Ultra 300x 2013 Green Edition #32
<a class="postlink" href="www.facebook.com/freijracing" onclick="window.open(this.href);return false;">www.facebook.com/freijracing
Freijracing.se

Re: Vad har ni för kläder på er när ni åker? 13 år 6 månader sedan #39142

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1

redheat skrev:

Lime skrev: På senhösten/vintern när det är kallt i luften och riktigt kallt i vattnet så har jag kört med min våtdräkt samt en flytoverall utanpå. Flytoverallen håller dig garanterat varm och torr när du kör på skotern och det lilla vatten som eventuellt kommer in vid handlederna och halsen stoppar våtdräkten. Skulle du drutta ner i vattnet (bland det värsta som kan hända när man kör sent på året och inte är nära hemma) så hjälper våtdräkten till att hålla den värsta kylan borta och när du väl kommit upp på skotern igen så återfår du värmen snabbt pga flytoverallen håller borta all kall fartvind och vattnet i våtdräkten värms av din kropp.

med flytoverall utanpå våtdräkten, blir man inte som en michelin gubbe då??

finns kanske många olka typer av flytoverall, tror den som ullared säljer är Fladen

Nä det har jag inte upplevt. Min flytoverall är ganska stor (fanns bara en storlek kvar bär jag köpte den på rea för massa år sedan för 1000 kr) så det är inga problem med att få plats med våtdräkt under. Fast man ser inte klok ut när man går på land. Ser ut som att man skitit på sig. ;-) fast det är ju storleken på overallens fel.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Sidan laddades på: 0.050 sekunder