Tjena!
Förra säsongen körde jag med en EZ-Port MAX till min RXP 260. Det har varit ett regelrätt helvete, då MAX:en flyter alldeles för högt i vattnet för RXP:n.
Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.
EZ-Port MAX. Min ärkefiende.
Jag måste i stort sett rivstarta upp ur vattnet för att ta mig upp på plattan, vilket leder till total förlust av kontroll. Ibland åker skotern för långt, ibland hamnar den snett. Jag tror EZ-Port MAX är gjord för en betydligt tyngre/större skoter än min. Kan vara så att T3-skrovet krånglar till det ytterligare.
Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.
Typexempel. Upp som en raket, gled rakt över plattan och mosade min förvaringsbox.
Till slut vägde jag ner plattan med 160 kilo betong i aktern. Det hjälpte lite, men det är fortfarande långt ifrån bra.
Eftersom jag tröttnat på kallsvettsångesten varje gång jag ska upp på plattan,tänkte jag byta till en platta som funkar för mig. För kommande säsong har jag utökat skoterparken med en GTI 155 SE -12, så nu behöver jag dessutom två plattor.
Drömscenariot är att jag, genom att ge ytterst lite gas, kan glida upp på plattan under kontrollerade former. Ännu bättre vore det förstås om plattan styrde skotern rätt, så jag inte behöver spendera tio minuter med finlir för att hamna exakt rakt framför plattan innan jag kör upp. Kommer jag bara lite snett på MAX:en går det åt skogen direkt.
Vore ohyggligt tacksam om ni som har erfarenhet av andra EZ-Portmodeller, eller andra märken (Sunport etc), ville bidra med råd om vilken platta som skulle funka bäst för mina maskiner.
Tusen tack!