Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: FZR 16 år 7 månader sedan #9021

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0

Robbbin skrev: Nu ska vi inte börja diskutera vad som är bäst och vad som funkar bäst då alla har olika smak och olika körstilar m.m.

Dock så måste jag ställa mig frågande till detta. En av Sveriges förare rattade en FZR i Henån men hamnade en bit bakom. Vad det beror på tänker jag inte spekulera i. Att det är en duktig förare är dock säkert.

På punkt ett håller jag med dig!

På punkt två spekulerar jag gärna :)
Fzr:en Håkan fick låna till Henån var HELT orginal. Inte ens luftfilter var bytt. Byter man de mest grundlggande grejerna får man ca: 2-3 knop och mer fart i starten och det är bara en bråkdel av vad man får göra.
RXP-X:erna som Jari, Henri och Mario körde var alla maxade med vad Stockreglementet tillåter.

Jag hoppas det hade slutat annorlunda om FZR:en hade lite mods, det är i alla fall en sådan jag tänkt köra med nästa år :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: FZR 16 år 7 månader sedan #9023

• vattenskoter
  • vattenskoter Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

ceasar skrev:

FZR skrev: [...
Alla maskiner har ju sina olika egenskaper och ska man ha något med bra toppfart (inte nödvändigtvis bäst) direkt ur kartongen men som svänger överlägset alla andra maskiner och plöjer bojbanor så är det FZ som gäller.

Vad grundar du det påståendet på?

Tävlingsresultat och prestationer bland annat av McCluggage och Follmer, och så några citat från andra erfarna förare;

"..The FZR feels pretty much the same when turning in different speeds which made me feel very secure on the ski..."

"..This ski is really fun to ride..."

"..Great race/active riding ski out of the box!..."

Re: FZR 16 år 7 månader sedan #9024

• snow76
  • snow76 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Christian skrev:

Robbbin skrev: Nu ska vi inte börja diskutera vad som är bäst och vad som funkar bäst då alla har olika smak och olika körstilar m.m.

Dock så måste jag ställa mig frågande till detta. En av Sveriges förare rattade en FZR i Henån men hamnade en bit bakom. Vad det beror på tänker jag inte spekulera i. Att det är en duktig förare är dock säkert.

På punkt ett håller jag med dig!

På punkt två spekulerar jag gärna :)
Fzr:en Håkan fick låna till Henån var HELT orginal. Inte ens luftfilter var bytt. Byter man de mest grundlggande grejerna får man ca: 2-3 knop och mer fart i starten och det är bara en bråkdel av vad man får göra.
RXP-X:erna som Jari, Henri och Mario körde var alla maxade med vad Stockreglementet tillåter.

Jag hoppas det hade slutat annorlunda om FZR:en hade lite mods, det är i alla fall en sådan jag tänkt köra med nästa år :)

Det var inte ens andra sponsons på de andra X-modeller i Henån och nu pratade vi ju om att köra konbanor och svänga :)

Hur som helst, hoppas vi hörs och syns i helgen!
Yamaha GP1200r -02
Ski-doo Renegade 800r -08

Re: FZR 16 år 7 månader sedan #9026

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

FZR skrev:

ceasar skrev:

FZR skrev: [...
Alla maskiner har ju sina olika egenskaper och ska man ha något med bra toppfart (inte nödvändigtvis bäst) direkt ur kartongen men som svänger överlägset alla andra maskiner och plöjer bojbanor så är det FZ som gäller.

Vad grundar du det påståendet på?

Tävlingsresultat och prestationer bland annat av McCluggage och Follmer, och så några citat från andra erfarna förare;

"..The FZR feels pretty much the same when turning in different speeds which made me feel very secure on the ski..."

Citat från Yamahas fabriksförare... vad skulle de säga, skotern är skit och svänger dåligt ;) (vilket ju inte är fallet men ändå)
Att Macc vinner på den är väll inte konstigt han har ju vunit VM 13gng för en mängd olika märken....

Re: FZR 16 år 7 månader sedan #9027

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Robbbin skrev: Det var inte ens andra sponsons på de andra X-modeller i Henån och nu pratade vi ju om att köra konbanor och svänga :)

Hur som helst, hoppas vi hörs och syns i helgen!

Har hört att orginalspons är bäst på RXP vet inte hur det är på X:en. I och för sig har jag också sett herrejössesstora hemmabyggda spons på RXP open maskiner. Jag kan ha fel jag är ju som bekant inte ett stort Seadoo fan. Men X:en har ett jäkla ax det går inte att komma ifrån :)

Re: FZR 16 år 7 månader sedan #9030

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Haha härlig tråd! :lol: :lol:
-Pajkastning på hög nivå!

Jag tycker det borde sättas ihop en riktig provkörningsdag nästa säsong där alla stora aktörer får bjuda upp med deras vrålåk sedan bjuda in lite opartiska Guppa.se medlemmar för en rejäl test!

"FZR": du ställer väl upp med Yamaha maskiner för att övertyga?

Nu återstår Seadoo och Kawasaki, vem löser det?

Re: FZR 16 år 7 månader sedan #9035

• vattenskoter
  • vattenskoter Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

ec1 skrev:

FZR skrev: Tävlingsresultat och prestationer bland annat av McCluggage och Follmer, och så några citat från andra erfarna förare;

Citat från Yamahas fabriksförare... vad skulle de säga, skotern är skit och svänger dåligt ;) (vilket ju inte är fallet men ändå)
Att Macc vinner på den är väll inte konstigt han har ju vunit VM 13gng för en mängd olika märken....

Läs vad jag skrivit!!! Påståendet baseras dels på McClugage och Follmers prestationer MEN även citat från ANDRA erfarna förare!!! Fråga din stallkamrat ceasar...

Re: FZR 16 år 7 månader sedan #9036

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

BUSE skrev: Jag tycker det borde sättas ihop en riktig provkörningsdag nästa säsong där alla stora aktörer får bjuda upp med deras vrålåk sedan bjuda in lite opartiska Guppa.se medlemmar för en rejäl test!

Toppen ide! :-D
Frågan är bara var vi skall hitta opartiska Guppa medlemmar. :-D Alla tycker vi väl lite bättre eller sämre om saker och ting. Oavsett vilken maskin som vinner ett test eller en tävling så måste den enskillda köparen bilda sig en egen uppfattning, helst med en provkörning i ryggen.

Idag säljs det egentligen inga dåliga nya skotrar(fråntaget kanske de kinesiska , vet inget om dessa), alla har sina bättre eller sämre sidor. Sen får man välja utifrån vad man tycker är viktigast. Om det är utseende, pris, köregenskaper, finesser eller något annat spelar mindre roll. Huvudsaken är att köparen blir nöjd och att vi blir fler som kör dessa fantastiska maskiner. :-D

Sen hör det nog till naturen att käbbla om vem som har snabbaste lådbilen, vilket fotbollslag som är bäst osv. Glöm bara inte att vi är i samma lag allihop och att anledningen till att vi håller på med den här sysselsättningen är för att ha roligt tillsammans! :-D

Re: FZR 16 år 7 månader sedan #9043

• snow76
  • snow76 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Christian skrev: Glöm bara inte att vi är i samma lag allihop och att anledningen till att vi håller på med den här sysselsättningen är för att ha roligt tillsammans! ;)

Bra skrivet!
Yamaha GP1200r -02
Ski-doo Renegade 800r -08

Re: FZR 16 år 7 månader sedan #9045

• -sho-
  • -sho- Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Jag struntar helt i vilket märke jag kör, alla modeller har ju sina för- och nackdelar. Att jämföra fabriksförares skotrar med de vi köper från butik i Sverige är ju bara fånigt, vilken klass de än tävlar i.. För övrigt har nog inte Piratn några världsmästarambitioner och jag ifrågasatte FZR är för att jag inte tycker att han är särskilt objektiv. Yamaha FZR är är en grym skoter, inget snack om saken, men att "den svänger överlägset alla andra maskiner och plöjer man bojbanor så är det FZ som gäller" är väl lite att ta i..

Sen kör väl McLuggage tävlingar i nån bonnserie på vischan? fast han är fabriksförare, inte konstigt att han vinner. Sätt upp honom mot Zapata, Warner, Farthing etc. så blir det väl lite intressantare. Och precis som ec1 sa, det spelar ingen roll vilket märke han sitter på, han kommer på pallen i de flesta race hur iallafall.

Hur som helst så har jag hittat den snabbaste skotern "rakt ur kartongen".

PANG!
www.greenhulk.net/forums/showthread.php?t=92511

end of discussion...

Sidan laddades på: 0.107 sekunder