Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Re: Nu börjar Yamorna äntligen bli snabba 16 år 1 månad sedan #18769

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Nu har vi åkt 67 gps knop med en R2 och C1 kompressorhjul skulle nog gå att få ut lite till med en powershot.
och med min har vi åkt 69,7 gps knop o C3 kompressorhjul för mindre pengar än vad ett motec kostar :winner: :winner:
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Nu börjar Yamorna äntligen bli snabba 16 år 1 månad sedan #18772

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Tobbe.l skrev: Nu har vi åkt 67 gps knop med en R2 och C1 kompressorhjul skulle nog gå att få ut lite till med en powershot.
och med min har vi åkt 69,7 gps knop o C3 kompressorhjul för mindre pengar än vad ett motec kostar :winner: :winner:

Det är kanon Tobbe att du fått den farten på skotern. Även jag har tyckt att Motec är dyrt, men då måste jag säga efter vi varit och kört Nordiska Mästerskapen att inom tävlings biten så är det Motec som gäller i framtiden då du ladda maskinen med den filen som passar för dagen bäst, där du kan styra hur mycket effekt du vill ta ur maskinen. Vinnaren av NM Pancho Marjak som har tävlat sen 15år tillbaka sa till mig att Motec är den absolut bästa styrenheten som tagits fram för vattenskotrar. Och han är en grymt duktig pilot. Då han på NM körde en FZR med Motec, R&D platta plus lite annat dok ej med fot wedeges och spöade upp alla med den stock maskinen.
/Robban

Re: Nu börjar Yamorna äntligen bli snabba 16 år 1 månad sedan #18777

• Tlrecond
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Ett Vipec V88 är minst lika bra för mindre pengar. :-D
eller Autronic SM 4
Sen när det gäller tävlings maskiner så har inte mest hk bäst skoter! som vissa tror
Dom som nu lägger massa pengar på trim o väldigt lite pengar på Jetpumpen lär inte hamna på topp.jetpumpen är en väldigt viktig detalj som många verka missa :-D
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
GPR SHO Turbo

Re: Nu börjar Yamorna äntligen bli snabba 16 år 1 månad sedan #18780

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Tobbe.l skrev: Sen när det gäller tävlings maskiner så har inte mest hk bäst skoter! som vissa tror
Dom som nu lägger massa pengar på trim o väldigt lite pengar på Jetpumpen lär inte hamna på topp.jetpumpen är en väldigt viktig detalj som många verka missa ;)

Helt rätt Tobbe att ha en massa hk kan vid vissa förhållanden snarare vara en nackdel då maskinen kan bli rätt svår körd. Då gäller det bara att kunna tygla den kraft som man har helt enkelt. Pumpen är något som är oerhört viktigt med rätt pump så får man en betydligt vassare maskin, dessa är dok ofta väldigt dyra typ Rotax racing pumparna då dessa är ett riktigt hantverk.
/Robban

Re: Nu börjar Yamorna äntligen bli snabba 16 år 1 månad sedan #18786

• rf_racing
  • rf_racing Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Jag har i dagsläget ingen erfarenhet av Vipec eller Autronic men jag kan säga att den support jag har fått via MoTeC är helt underbar. Vi har svar dagen efter när frågor kommer upp. När jag behövde ändra min kabelstamm pga min egen okunnighet i början så fixade MoTeC det direkt, hemma igen på fyra arbetsdagar, inkl frakttiden från UPS.

Man får oftast det man betalar för, även fast man självklart får betala en del för varumärke - men men skoda och audi är nästan samma bilar under skalet men inte fan åker jag skoda för det :-D

Men kul att du har fart i bitarna Tobbe, kommer du att köra något race i år - Rosis kanske ?
Kawasaki Ultra 300x 2013 Green Edition #32
<a class="postlink" href="www.facebook.com/freijracing" onclick="window.open(this.href);return false;">www.facebook.com/freijracing
Freijracing.se

Re: Nu börjar Yamorna äntligen bli snabba 16 år 1 månad sedan #18828

• malibu
  • malibu Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0

RF_Racing skrev: Jag har i dagsläget ingen erfarenhet av Vipec eller Autronic men jag kan säga att den support jag har fått via MoTeC är helt underbar. Vi har svar dagen efter när frågor kommer upp. När jag behövde ändra min kabelstamm pga min egen okunnighet i början så fixade MoTeC det direkt, hemma igen på fyra arbetsdagar, inkl frakttiden från UPS.

Man får oftast det man betalar för, även fast man självklart får betala en del för varumärke - men men skoda och audi är nästan samma bilar under skalet men inte fan åker jag skoda för det :-D

Men kul att du har fart i bitarna Tobbe, kommer du att köra något race i år - Rosis kanske ?

Nu finns det ju väldigt många andra märken än just Motec, Vipec &amp; Autronic på marknaden..

Men visst Motec ska ha :-D för ha gjort det enkelt för skoter trimmare (plug n play + vattentät/tålig).. Själv funderar jag på Nira eller pectel.. Det är nog Nira motorstyrsystemet som har mest options upplåsta för rimligast peng.. Sen har vi all support här hemma i Sverige.

Dom andra "tillverkarna" kanske inte ser just dom pengarna/behovet i just PWC marknaden.. som i övrig motorsport..

Inget ont om Motec.. Dom har ju trots allt legat på topplistan av motorstyrsystem länge.. Hoppas ni förstår hur jag menar

Re: Nu börjar Yamorna äntligen bli snabba 16 år 1 månad sedan #18830

• Tlrecond
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Varför jag före språkar Vipec o Autronic är just för suporten :-D
finns ju även Vems
Somsagt sprut finns det många av men det är inte många som är plug&amp;play
Säljer Trim &amp; Orginal delar till alla märken.
GPR SHO Turbo

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.082 sekunder