Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Dags att byta slitring? / Koppla in lanternor på tändningen? 16 år 2 månader sedan #12751

• erikp
  • erikp Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Tjena alla guppare :-D Ja tänkte börja lite smått tidigt med skotern iår:) Vet ju att man inte ska ha mer än 0,5mm mellan impeller och slitringen men de är svårt att se tyvärr så ni som kan är de dags att byta? :-D Tkr de ser bra ut sen har jag bara kört 1,5 säsonger med den 56h men vad säger ni? :-D Sen undrar jag de här med lanternor är det någon som har gjort de som vet hur man ska koppla och vilken kabel tändningen går på? :-D

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Dags att byta slitring? / Koppla in lanternor på tändningen? 16 år 2 månader sedan #12753

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Jag kopplade dit en egen strömbrytare till mina lanternor. På så sätt stör de inte elektroniken i skotern och jag kan välja att lämna dem på om jag skulle få motorhaveri eller vilja stanna vid en oläglig plats och vill kunna synas bättre. Drog alltså lanternorna direkt till batteriet och satte på säkring samt strömbrytare. Monterade strömbrytaren i handskfacket.

Här har jag skrivit lite om monteringen samt bilder.
www.guppa.se/index.php?option=co ... =40#p10602

Sen kanske tråden hade passat bättre i Utrustnings-kategorin eller Projekt-kategorin?
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Dags att byta slitring? / Koppla in lanternor på tändningen? 16 år 2 månader sedan #12773

• erikp
  • Premium Member
  • Premium Member
Tack Lime de var riktigt snygga har sett de inlägget från dig innan men de finns väl inte att köpa på jula längre? :( fast de kanske är samma som på clas ohlson de såg lika ut iaf:D Men tror du verkligen att de stör om man tar de på tändningen då, för de är ju motorn som tar över direkt då man startar och lanternorna lyser? :(

Re: Dags att byta slitring? / Koppla in lanternor på tändningen? 16 år 2 månader sedan #12779

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Verkar som att de tagit bort de lanternorna ur sortimentet. Riktigt synd! De var jävligt snygga och prisvärda och har hittills inte slutat att fungera trots en del långåka och hårt lekande. Claes Ohlsons kanske fungerar lika bra.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Dags att byta slitring? / Koppla in lanternor på tändningen? 16 år 2 månader sedan #12784

• erikp
  • Premium Member
  • Premium Member
Okej ja kanske de, man kan ju alltid hoppas ;) Men är det ingen här som kan se på bilderna jag som var så noga ;) Om det är dags att byta slitring ngn måste ju ha gjort de innan som ser? ;)

Re: Dags att byta slitring? / Koppla in lanternor på tändningen? 16 år 2 månader sedan #12793

• alfons74
  • alfons74 Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Ett tips - kolla denna tråd
www.guppa.se/index.php?option=co ... p&f=2&t=11

Re: Dags att byta slitring? / Koppla in lanternor på tändningen? 16 år 2 månader sedan #12904

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
måste bara kommentera slitrings bilderna där..
det ser jätte bra ut enligt mig. har sett fan så mycket värre.. känner du stor skillnad på axx senaste du körde eller????

kan vara så att skrovet har spruckit lite å slitringen snurrar med tillsammans med impellern i viss mån.. det hände för mig.. skruvarna som skulle hålla fast ringen kunde inte hålla greppet längre då något skruv fäste hade gett vika (((( ingen fara för läcka eller så ))))) pga lite för hård körning i hög sjö...

men om ringen sitter fast så ser jag ingen orsak till att byta ut din slitring nu redan!!!
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: Dags att byta slitring? / Koppla in lanternor på tändningen? 16 år 2 månader sedan #12916

• erikp
  • Premium Member
  • Premium Member
Tja :) Nej ingen alls bara att de var ju säsongsbyte nu så när olja och allt annat ska bytas så kolla jag den samtidigt men skiter i de iår :) Skaffade ett blad mått och 0,4mm gick inte ens under om man inte tryckte på för kung och fosterland så de är i toppskick än så länge :)

Re: Dags att byta slitring? / Koppla in lanternor på tändningen? 16 år 2 månader sedan #12917

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Enkelt är också att lysa in med en ficklampa när du släckt ljuset i garaget så ser du hur stort glapp du har om du lyser med ficklampan från andra sidan. Snabbt och enkelt.
Robban

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.077 sekunder