Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Sittmaskin för bojjåka 16 år 1 månad sedan #13931

• magnusson
  • magnusson Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej.

-Vilka maskiner åker ni "sittfolk" ;) bojj och bana med? Är ute efter en vettig bojjmaskin för en liten peng...

Vilka märken har bra bojjmaskiner, vilka kubik /klasser är dom i och vilka års modeller börjar det bli vettigt från? ;)

Kikat på sea doo`s sp -97 då dom verkar små och lättsamma och framför allt billiga -verkar mycket kliv för lite peng.

Förslag och tankar välkomnas ;)

///magnusson
;)
I think I`m awsome!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Sittmaskin för bojjåka 16 år 1 månad sedan #13934

• h2racing
  • h2racing Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
gå in och titta under "TÄVLA" för att se hur stor motor du får ha i olika klasser.

seadoo, yamaha, kawasaki är väl märkena man ska inrikta sig på.
rxp, 1300r, stx m.m
och ju nyare desso bättre :)

de var det jag kunde bidra med och välkommen!

Re: Sittmaskin för bojjåka 16 år 1 månad sedan #13936

• induct
  • induct Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Köp dig en honda aquatrax R12X.=)

Re: Sittmaskin för bojjåka 16 år 1 månad sedan #13939

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Rxx skrev: Köp dig en honda aquatrax R12X.=)

Hondan är en jättefin maskin och väldigt driftsäker sägs det. Är inriktningen att tävla så är den tyvärr inte mycket att komma med. I Sverige är det mig veteligen ingen som ställt upp med en sådan ännu och internationellt har jag aldrig hört talas om någon som tagit pallplats med en sådan.
Skall du köra Stock N/A som är den billigaste klassen skall du satsa på någon av dessa: Yamma Gp1300r, Seadoo RXX, XP, eller Kawa Stx1200r, Stx15f.

Re: Sittmaskin för bojjåka 16 år 1 månad sedan #13940

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
RXP-X RS har ett jävla axx men sen vet jag inte hur det går sen med de vågor som bildas när många skotrar kör samtidigt. RXP lättar ganska lätt och suger luft. Annars har Ultra ett bra skrov som hanterar vågorna bra.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Sittmaskin för bojjåka 16 år 1 månad sedan #13944

• induct
  • induct Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Christian skrev:

Hondan är en jättefin maskin och väldigt driftsäker sägs det. Är inriktningen att tävla så är den tyvärr inte mycket att komma med. I Sverige är det mig veteligen ingen som ställt upp med en sådan ännu och internationellt har jag aldrig hört talas om någon som tagit pallplats med en sådan.
Skall du köra Stock N/A som är den billigaste klassen skall du satsa på någon av dessa: Yamma Gp1300r, Seadoo RXX, XP, eller Kawa Stx1200r, Stx15f.

hehe! Jaa, men då får jag bli den förste som tar en pall plats med hondan då!! :-D Ang Seadoo Rxx, så är det en riktig rolig kurv tagar maskin! Grymt rolig skoter och leka med, men skit när det går sjö!! :-D

Re: Sittmaskin för bojjåka 16 år 1 månad sedan #13945

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Rxx skrev: hehe! Jaa, men då får jag bli den förste som tar en pall plats med hondan då!! :-D

Kul att du skall tävla med den, skall bli intressant att se den på en bana och jag kommer att titta ordentligt då vi kör i samma klass :-D

Re: Sittmaskin för bojjåka 16 år 1 månad sedan #13947

• snow76
  • snow76 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Rxx skrev:

Christian skrev:

hehe! Jaa, men då får jag bli den förste som tar en pall plats med hondan då!! :-D Ang Seadoo Rxx, så är det en riktig rolig kurv tagar maskin! Grymt rolig skoter och leka med, men skit när det går sjö!! :-D

Kul att du vill börja tävla. Hondan går säkert fint i sjön men jag anar ett visst turbolagg som kan ställa till det.

Även jag kommer köra i din klass i år, ses där!
Yamaha GP1200r -02
Ski-doo Renegade 800r -08

Re: Sittmaskin för bojjåka 16 år 1 månad sedan #13965

• magnusson
  • magnusson Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
...liten och snabb runt bojjarna är bra, men den ska gå hårt i hårt vatten, så skiten måste kunna sitta fast oxå där....så??

+ en smärtgräns på 30-40, tusen... Helst mycket mindre: )

Det verkar som om ju nyare maskinerna är desto längre/större blir de oxå?? -Det gör dem stabilare? men oxå tyngre samt behöver mer motor för att gå fortare =mera soppa. Men desto tyngre de är desto bättre borde de sitta.....

-Är helt vilsen på sittmaskins delen, så vad är bäst på bana i stökigt väder/sjö?

-Kikat runt på gammla (99-01)seadoo xp`s samt kawasakis ultra 150 (-00) men även seadoo sp -98 och däromkring.....

*Tack på förhand: )
I think I`m awsome!

Re: Sittmaskin för bojjåka 16 år 1 månad sedan #13966

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
För de pengarna tycker jag du skall köpa en skoter som verkar välskött. Att köra på en bojbana är kul med i stort sett vilken maskin som helst, det är först när du börjar köra mot andra som det spelar roll vad du har för maskin. Huvudsaken nu är att du får tag på en maskin som är hel och inte går sönder så du inte blir ståendes på land i sommar. Utav de maskiner du nämde ovan vet jag att Kawa ultra 150 är mkt hållbar(har samma motor som Stxr) och är kul att köra men det kan nog bli svårt att hitta en för 30-40000:-

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.072 sekunder