Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Kortslöt batteriet, blixtrade till vid intercoolern? 16 år 3 veckor sedan #14367

• erikp
  • erikp Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Tjo alla guppare, har nu under vårkanten meckat en hel del med skotern och satt på lanternor och dioder :) Men nu var det så att när allt var inkopplat och klart, så var det två långa kablar som låg ända bak till intercoolern. Deras ändar var kopplade till varsin + och - pol på batteriet och de andra ändarna låg sedan utan att vara kopplade till någonting någonstans bredvid eller över intercoolern:( Nu kommer blundern som jag gjorde, och det var att jag helt enkelt tog en tång och klippte av båda kablarna samtidigt någonstans på mitten :) Då blev det ju kort slutning i batteriet, samt att det blixtrade till längre bak någonstans på skotern och en smärre knall lät :)

Tror inte att det var ändarna som låg över intercoolern, för de var klippta de också. Så att inte koppartrådarna stack utanför den omgivande plasten. Startade upp skotern och allt var som vanligt :) Men vad kan ha hänt?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Kortslöt batteriet, blixtrade till vid intercoolern? 16 år 3 veckor sedan #14382

• tolshagen
  • tolshagen Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
Lägg upp bilder på resultatet av lanternorna :-D
SEADOO RXP-X 255 RS 2010

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.055 sekunder