Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Kustbevakningen kontrollera onykterhet? 17 år 2 månader sedan #718

• ec1
  • ec1 Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
Tittade på Kustbevakarna på kanal 9 eller vilken kanal det nu är. Tyckte de sa att från och med 2008 kan kustbevakarna tvinga misstänkta personer på sjön att blåsa. Tidigare fick de tillkalla polis som tog utandningsprov på misstänkta fullisar. Ofta hann personen ifråga nyktra till innan polisen var på plats.

Nån som har erfarenhet av detta eller vet? Hittade ingen info om det på Kustbevakarnas hemsida.

Klart det vore bra om de kontrollera detta på plats då grymt många olyckor beror på alkohol och dåligt omdömme. Vill man ta en öl ute på sjön får väl någon annan köra båten eller ligga och steka i solen tills man svettat ut alkoholen. :ugeek:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Kustbevakningen kontrollera onykterhet? 17 år 2 månader sedan #720

• mangerxtx
  • mangerxtx Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
Hallå Xem1...

D e sant att kustbevakningen kommer att kunna ta utandningsprov from i år.
Känns lite obehagligt för man e ju inte alltid så pigg dagen efter direkt...phu...sen slinker det ner en o annan öl när man e ute o snurrar men jag ligger alltid lågt tills jag gjort fast båten för natten, men ett par bira blir det ju ibland... :o
Bara till att försöka sköta hastighetsbegränsningarna o beakta vanligt sjövett så man inte blir stoppad i onödan.

Snart e d båtmässa!!!! :o

Mange

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.056 sekunder