Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Lurad 17 år 2 månader sedan #803

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Välkommen!

Marin & Fritid Laxå är Sveriges största marina med 50 000 m2 utställning, vi blev valda till årets företag 2001.
I år har vi försett svenska folket med båtar i 27 år, personalen har över 415 års erfarenhet av hur båtlivet fungerar och förändras, utnyttja vår kunskap.

Hos oss hittar ni många fina och välbalanserande båtpaket och våra stora inköp gör alltid att vi kan erbjuda rätt pris, hör alltid med oss innan köp så får du ett proffsutlåtande om din kommande affär.

Marin & Fritid har tilldelats AAA-ranking av Dun & Bradstreet för högsta kreditvärdighet.
Detta är en exklusiv utmärkelse som bara innehas av knappt 5 % av alla Sveriges företag, därför är det tryggt för dig att handla av oss, vi finns kvar.

Är du missnöjd eller nöjd låt oss veta. Vi går upp varje dag för att göra vårat yttersta, vårt liv, ditt fritidsliv.

Välkommen till oss för din bästa affär. eller detta kanske bara är tomt prat?
Men så drivs bolaget av Robinsson Johnny också. Det går väl aldrig att lita på en gammal ö dåre så du blir nog utröstad vid nästa ö råd. Men va fan ge dig inte utan prata konsument rådgivaren i din kommun lycka till. ;)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Lurad 17 år 2 månader sedan #804

• konkel
  • konkel Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Jag har sökt på nätet och hittat flera som har blivit lurade av samma marina ,även vid båtköp

har pratat med konsumentrådgivare fick inte mycket hjälp där ,bara att jag skulle kontakta ARN
men då blir det troligtvis ingen skoter körning i år "handläggningstid på minst 6 månader"
Vet faktist inte vad jag skall göra

Vill mest av allt att sprida detta till så många som möjligt så han inte kan lura fler

Re: Lurad 17 år 2 månader sedan #805

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Skriv till en båt tidning och plus.

Re: Lurad 17 år 2 månader sedan #820

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Ge dig inte om du är missnöjd. Har säljaren sagt att skotern är svensksåld fast den inte är det så bör du kunna häva köpet. Hade du köpt av en privatperson hade det varit kört men du är du konsumt och då har du rättigheter. Om de ska leva upp till vad som står på hemsidan så borde de ta sitt ansvar och se till att du blir nöjd. Klaga, ring ARN, båttidningar och Sverker. Hade aldrig gett mig om de lurat mig. :evil:

Se upp för Marin&Fritid!!!

Re: Lurad 17 år 2 månader sedan #821

• mangerxtx
  • mangerxtx Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Va e d frågan om!!!
Klart du ska ha tebax pengarna blixtsnabbt...låter som ett skämt!
Fasen att det är så långt dit annars hade jag åkt och tagit fjantarna i örat.
Stå på dig och gör dig hörd med alla bra tips från tidigare inlägg.

Nån som vet om dom ställer ut på allt för sjön, då jäv...ska jag till deras monter.

Re: Lurad 17 år 2 månader sedan #826

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Prata med NA (Nerikes Allehanda) och be dem göra en artikel. Vore riktigt dåligt för Marin & Fritid om det kommer ut negativ publicitet i lokalpressen.

Stå på dig och lycka till !!!!

Re: Lurad 17 år 2 månader sedan #829

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Eller släng ihop ett gäng och hälsa på vänligt med bestämt.. :D :D

Re: Lurad 17 år 2 månader sedan #833

• konkel
  • konkel Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Jag kan häva köpet men det kommer att ta minst 6 månader
Han vet detta har gjort det förut så han vet vilken lång och seg dragen process detta är

Sök på Google "marin fritid oseriösa" så hittar ni en till som blivit lurad på samma sett

Re: Lurad 17 år 2 månader sedan #834

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Säljes av Marin & Fritid. Insänd 12 feb 17:39
Pris: - Båttyp: Vattenskoter Karta: Visa var

Adrenalin-junkies!!!!! Du har säkert vänner som delar ditt beroende. Eller kanske din familj har en lätt böjelse för fart. Tur att 3 personer får plats på branschens mest kraftfulla 3-sitsiga vattenskoter och den dubbla segraren i World Offshore Endurance Championships. 215 hk RXT-modellen. Acceleration utan motstycke. Otroligt aggressiv och med stabila köregenskaper. Och när du kört så hårt att armarna känns som gelé är det skönt att veta att RXT kan erbjuda en trivsam kryssning tillbaka till stranden.

Märke: Sea-Doo
Modell: RXT
Material: Plast
Motor: Rotax
Drivmedel: Bensin
Motortyp: Inombordare
Motorstorlek: 215 hk
Antal motorer: 1

Ja och här är nästa annons som skojarna säljer. Skulle vara bra om alla på forumet ringer och kollar med säljaren om detta är en CE- märkt skoter? Och berätta att man läst på nätet att dom säljer import skotrar som dom inte tar ansvar för. Telefon nr till firman ruffel och båg Marin & Fritid: 0854-12222 :idea:

Re: Lurad 17 år 2 månader sedan #835

• mangerxtx
  • mangerxtx Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

Robban skrev: Säljes av Marin & Fritid. Insänd 12 feb 17:39
Pris: - Båttyp: Vattenskoter Karta: Visa var

Adrenalin-junkies!!!!! Du har säkert vänner som delar ditt beroende. Eller kanske din familj har en lätt böjelse för fart. Tur att 3 personer får plats på branschens mest kraftfulla 3-sitsiga vattenskoter och den dubbla segraren i World Offshore Endurance Championships. 215 hk RXT-modellen. Acceleration utan motstycke. Otroligt aggressiv och med stabila köregenskaper. Och när du kört så hårt att armarna känns som gelé är det skönt att veta att RXT kan erbjuda en trivsam kryssning tillbaka till stranden.

Märke: Sea-Doo
Modell: RXT
Material: Plast
Motor: Rotax
Drivmedel: Bensin
Motortyp: Inombordare
Motorstorlek: 215 hk
Antal motorer: 1

Ja och här är nästa annons som skojarna säljer. Skulle vara bra om alla på forumet ringer och kollar med säljaren om detta är en CE- märkt skoter? Och berätta att man läst på nätet att dom säljer import skotrar som dom inte tar ansvar för. Telefon nr till firman ruffel och båg Marin & Fritid: 0854-12222 :idea:

Mycket riktigt! Jag slår en signal på en gång.
Tycker alla som läser detta kan försöka göra det. Det tar inte många minuter av er tid!

Sidan laddades på: 0.062 sekunder