Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Lurad 16 år 4 månader sedan #11565

• fnurpen
  • fnurpen Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
trisst att höra, sånna där idioter ska inte komma undan.
Det finns massvis med sätt att verkligen förstöra deras liv, förutom att göra en rättssak utav det kan du göra allt för att göra dålig PR för dem. Ring o säg upp säljarens försäkring på bilen och slå in några rutor och repa lack eller liknande så att du iaf får lite valuta för pengarna. Alt sätt i någon spik så han sakta får pyspunka. Beställ hem samtliga sveriges top 200 företags årsredovisningar hem till honom. Lägg upp mazda 323 or till kalaspris på blocket med hans nummer, teckna en massa olika försäkringar och abonnemang i hans namn. Det är inte för sent än! Skit ska skit ha.
Sea Doo Sportster 4-tec -04

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Lurad 16 år 4 månader sedan #11566

• zephyrlius
  • zephyrlius Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Fan va taskigt läge, jag skulle blivit totalt vansinnig!. Att börja jävlas ligger juh nära till hands :P, vi kan juh iaf totalnobba Marin&Fritid här på forumet, kanske fråga dom lite frågor om någan räffar dom irl
Polaris Octane
Yamaha Waveblaster

Re: Lurad 16 år 4 månader sedan #11573

• malibu
  • malibu Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Men som jag fått för mig.. så är det väldigt många förhandlare som driver med "grå import" och det är ju helt nya maskinerna.. och enligt nån EU lag får sälja dessa som svensksålda.. då dom säljs nya i Sverige. Bara för att det inte ska bli Monopol för BRP sweden och handelshinder för för övriga förhandlare.

Skriv upp skrovnumret och ring BRP skandinavia kontoret och be dom kolla upp vart den maskinen kommer ifrån

Det är väldigt många som har en import maskin som tror att den är "svensksåld" altså med det menat att den passerat BRP sweden lagret före återförsäljare

De flesta är ju däremot CE märkta då dom är köpta av förhandlare i EU området.. vanligtvis Finland, Danmark, Tyskland, Belgien o.s.v...

Kollade upp min skoter. Den var enligt BRP såld i Belgien och är CE märkt.. En kompis fick tag i en skoter utan CE märken.. och den var såld i Canada.. Så skotern kan nog vara från stort sett hela världen!!! Jag skulle nog mer se efter CE märkning om jag köpte mig en "grå import skoter"

Men hela denna historia om Marin & Fritid :mad2: Förhandlare borde ta lite mer ansvar.. och vara rädd om kunderna.. Sånt här sprider sig väldigt fort mellan folk

Men Konkel.. Nu när du köpte denna skoter. Oftast dessa grå import förhandlare har väldigt bra priser på skotrarna.. Jag reagerar i alla fall oftast på pris om en vara säljs vanligt vis för 179 000 hos 20st firmor.. sen den ena kan sälja samma vara för 149 000.. då måste det ju vara nått som är för bra för att vara sant

Re: Lurad 16 år 4 månader sedan #11583

• mattiask89
  • mattiask89 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Har inte haft med dom att göra men har hört en del om dom.
Åkte mycket sporhoj förut så hänger en hel del på sporthoj.com, där fans det en tråd en gång vet ja om en kille som köpt en husaberg motard av dom som börja strula strax efter nyköpet.
Dom var visst väldigt otrevliga när han ringde upp och dom var visst inte alls sugna på att ta tag i detta, vet ej hur detta sluta.

Sen även för 2 månader sen var morsan och hennes gubbe o kolla på en båt där uppe och det enda försäljare tjata om var om dom hade bestämmt sig och om det skulle bli affär, så dom e visst väldigt säljkåta, och det är väl inte riktigt rätt sätt att ta spekulanter så ........ ingen affär...
Efter allt man läst om dom så kommer ja nog aldrig handla där iaf........

Re: Lurad 16 år 4 månader sedan #11588

• konkel
  • konkel Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Priset på skotern var som hos andra återförsäljare

Skillnaden var att denna skoter hade bara gått 11tim därför fick jag ett ganska bra pris
Saken var den att jag frågade säkert 3-4 gånger om den här skotern var svensk och inte gråimport

Om man googlar på marin och fritid så hittar man flera fall där andra har råkat ut för
"Robinson Johnny"
Det gjorde jag tyvärr efter jag hade köpt den :(

Re: Lurad 16 år 4 månader sedan #11591

• malibu
  • malibu Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
ok.. ne vad trist att folk ska vara falska.. har dom nu varit så exakta och sagt att det inte är grå import.. jag tror jag hade åkt dit och :mad2: :mad2: :mad2: sen tatt pengarna och dragit hem

Sidan laddades på: 0.053 sekunder