La i min vattenskoter vid Ålsten och medans jag håller på och lägger i skotern kommer det ett gäng på tre skotrar i full fart mot Alvik, både nära land och säkerligen i minst 50 knop.
Jaha tänkte jag det var ju trist att dom inte kan tänka lite längre än näsan är kort
Kör ut från rampen och puttrar bort mot Alvik till min plats i Pampas, då kommer det två andra skotrar farande på tok för nära land igen och alldeles för nära dom badande vid Kristineberg och fladdrade också runt vid badet som ligger nedanför Tranebergsbron, inte en gnutta respekt för varken badande, eller andra båtar, människor i vattnet osv....
Jag tänkte att det är väerkligen inte konstigt att vissa vill förbjuda skotrarna och det var nästan så jag var för ett förbud själv( NEJ) inte egentligen men blev riktigt uppgiven och lite nedstämd av att se framfarten, grabbarna åkte runt utanför Pampas där det är 5 knop, lägg till minst en 0a för att få den farten dom var uppe i, fram och tillbaka, in i Karlbergskanalen lika fort och sedan ut igen, fram och tillbaka!!
Visst finns det motorbåtsförare som verkligen inte beter sig bra, men vattenskotrarna märks mer på något vis och speciellt när dom kommer flera som bålgetingar och far fram.
Jag tror tyvärr inte dom läser det här men hoppas kan jag ju göra även om jag säkerligen framstår som en sur gubbe som inte tycker folk ska få ha sin frihet och få köra som dom vill

.
Snälla försök att respektera hastigheterna och kör inte så nära land och badande.