Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Börja tävla offshore 15 år 8 månader sedan #22750

•  Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
Nu den 28/8 så har alla som är sugna på att börja tävla en kanon chans att köra en riktig tävling i Gävle där det kan bjudas på riktig offshore racing.
Vi kommer att köra två olika klasser otrimmat och trimmat passa på att testa denna tävlingsform. Mer info om denna tävling finner du i tråden nedan.

www.guppa.se/index.php?t=2898&jfile=...&Itemid=7#p22638

Har ni frågor skriv dessa här eller dra ett pm till mig.
/Robban

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Börja tävla offshore 15 år 8 månader sedan #22751

• lollare
  • lollare Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0
är det antalet hk eller om maskinen är orörd eller inte som avgör om det är en stock eller open?

jag har en trimmad RXP, men den har ju fortfarande inte lika många hk som tex en RXP-X har orginalt.

Skulle man ändå va tvungen att ställa upp i open så skulle man ju ligga på 100-150hk mindre än andra tävlande

fattar att det inte är nått som går att diskutera utan undrar bara vad som gäller
RXP 2004, Riva steg II

Re: Börja tävla offshore 15 år 8 månader sedan #22752

• Besökare
  • Besökare
Det beror helt på vad du gjort med maskinen, och oftas har inte effekten den avgörande rollen hur ett race slutar utan hur föraren klarar att köra sin maskin. Det är flera tävlingar där en Stock maskin vunnit mot de som kört open pga olika orsaker.

Därför är vi flera förare som anmäler oss i både stock och open men våra stock maskiner ibland blir det två priser för stockförarna när vi har slagit openförarna.
och det handlar inte om hk utanen stock maskin skall i stort sätt vara orörd det finns vissa saker man för göra i stock klassen utan att det blir en open maskin av de.

Hoppas du förstod det är inte helt enkelt, eklast är att du skriver vad som är gjort då är det lättare att säga vilken klass du är i.

Så du kan absolut ställa upp med din maskin.
/Robban

Re: Börja tävla offshore 15 år 8 månader sedan #22753

• lollare
  • lollare Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
jo det är klart

hur som helst bor jag tyvärr i Göteborg, så känns inte så aktuellt att traila skotern 65mil för tävligen. men skulle varit riktigt roligt.
synd att det är så få evenemang på västkusten.

ska iaf försöka ta mig upp till pwc om 2 veckor, men 1 gång får nog räcka.

blir ju så väldigt dyrt också om man skall lösa anmälningsavgift+medlemskap + engångs licens
och 130mil med bil då
RXP 2004, Riva steg II

Re: Börja tävla offshore 15 år 8 månader sedan #22754

• snow76
  • snow76 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Lollare skrev: jo det är klart

hur som helst bor jag tyvärr i Göteborg, så känns inte så aktuellt att traila skotern 65mil för tävligen. men skulle varit riktigt roligt.
synd att det är så få evenemang på västkusten.

ska iaf försöka ta mig upp till pwc om 2 veckor, men 1 gång får nog räcka.

blir ju så väldigt dyrt också om man skall lösa anmälningsavgift+medlemskap + engångs licens
och 130mil med bil då

Dom flesta tävlingar går faktiskt på västkusten. Däribland, Henån, Mellbystrand & Falkenberg.
Yamaha GP1200r -02
Ski-doo Renegade 800r -08

Re: Börja tävla offshore 15 år 8 månader sedan #22755

• Besökare
  • Besökare
Skall inte Team jetcenter skramla ihop en maskin och köra i Gävle. Eller har ni gått över helt och hållet att köra stå maskiner?
/Robban

Re: Börja tävla offshore 15 år 8 månader sedan #22758

• ragnar
  • ragnar Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Jag har i princip orörd RXT från 2007, dvs ca 215 hp. Jag har givetvis ingen chans mot de skotrar som i standard har 250-260 hp, plus extra prylar för 10-50.000:-.
Det är klart att de vore häftigt att vinna, men känslan bara att vara med och att tävla och komma i mål är ju hur ballt som helst. På sikt kanske jag öppnar plånboken eller fixar sponsorer för att åka ett par knop snabbare, men jag är inte säker på att jag kommer att vara gladare för det.....
Ragnar, #86, Kawasaki 300 LX & Kawasaki 800 SX-R
<a class="postlink" href="nyheter24.se/blogg/sthlm-vattenskoterracing/" onclick="window.open(this.href);return false;">nyheter24.se/blogg/sthlm-vattenskoterracing/

Re: Börja tävla offshore 15 år 8 månader sedan #22759

• snow76
  • snow76 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Robban skrev: Skall inte Team jetcenter skramla ihop en maskin och köra i Gävle. Eller har ni gått över helt och hållet att köra stå maskiner?
/Robban

Jag letar faktiskt maskin till Gävle OS. Får hoppas det löser sig tills dess.
Yamaha GP1200r -02
Ski-doo Renegade 800r -08

Re: Börja tävla offshore 15 år 8 månader sedan #22763

• conny
  • conny Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Ragnar skrev: Jag har i princip orörd RXT från 2007, dvs ca 215 hp. Jag har givetvis ingen chans mot de skotrar som i standard har 250-260 hp, plus extra prylar för 10-50.000:-.
Det är klart att de vore häftigt att vinna, men känslan bara att vara med och att tävla och komma i mål är ju hur ballt som helst. På sikt kanske jag öppnar plånboken eller fixar sponsorer för att åka ett par knop snabbare, men jag är inte säker på att jag kommer att vara gladare för det.....

Jäkligt bra sagt Ragnar !!! Jag har aldrig kommit i mål men hänger inte läpp för det.....
Det är ju folk med samma intresse som träffas för att få köra av sig lite. Perfekt tillfälle att lära sig mer om vattenskotrar. Det tjafs som ni läser här om härpå Guppa förekommer inte på tävlingarna,då är allt som bortblåst och det är allmännt gemytlig stämmning inför vad som komma skall.
Först till Eggegrund vinner......

Re: Börja tävla offshore 15 år 8 månader sedan #22769

• lollare
  • lollare Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
klart att det är roligt endå, och visst är ju själva träffen största nöjet.
men jag tänker ju ändå inte köra utan inställningen att jag kör för att vinna :D (även om jag för den delen inte har nån chans att göra det)

men blir att va med lite bättre till nästa år o se vad som går av stapeln här på västkusten.
blir att byta till en lite mer offshore vänlig skoter för nästa säsong också, kanske en RXT-X eller en 250x. minsta krusning ute på havet så får man ju stå o jobba för allt man är värd på RXP:n
RXP 2004, Riva steg II

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.062 sekunder