Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Seadoo RXT 215 eller Yamaha FXHO? 15 år 7 månader sedan #23546

• mrsnoggen
  • mrsnoggen Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej !

Är ute efter skoter och skall åka och titta på en RXT 215 i helgen. Har egentligen ställt in mig på en
Yamaha FXHO 06-08 Då jag hört att dessa är riktigt drift säkra maskiner. Men har nu hittat
En RXT -05 med ny motor/kompressor med stålbrickor i kompressorn istället för original keramik brickor.

Vad säger ni? Skall jag lägga till 10000:- -20000:- extra vilket är ungefär vad jag kan hitta en FXHO för
eller vågar jag köpa en seadoo? Finns det fler svaga punkter på seadoon att passa sig för än just
Keramik brickorna i kompressorn? Kan också tillägga att jag kan skruva en del själv då jag varit båtmekaniker några år. Har dock aldrig sysslat med vattenskotrar.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Seadoo RXT 215 eller Yamaha FXHO? 15 år 7 månader sedan #23617

• johan72
  • johan72 Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Inför mitt val av skoter så stod jag oxå inför dessa två, ville ha en driftsäker och skapligt snabb skoter och det blev Yamaha`n

Jag ångrar mig inte en sekund då jag tror att för körning på västkusten är yamaha den bättre skotern som man inte behöver jobba lika mycket med i vågorna.

Tror att driftkostnaderna för yamaha är något lägre nackdelen är väl att de är dyrare i inköp precis som du skriver.

Re: Seadoo RXT 215 eller Yamaha FXHO? 15 år 7 månader sedan #23648

• peter e
  • peter e Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 1
Rxt är ju den roligare av dom, är det dessutom nytt maskineri så tror jag absolut inte
det blir problem. hadde rxp-05 innan som gick klockrent utan problem trots trim.
Har själv yamaha men skulle inte tveka på rxt,n

Re: Seadoo RXT 215 eller Yamaha FXHO? 15 år 7 månader sedan #23651

• tjackavolvo
  • tjackavolvo Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Driftsäkerheten pratar väll för sig själv när man har behövt byta motor i Seadoon ?! :lol:
Har inte haft ett ända problem me min yamaha FZR & den går kanon bra & jag är skit nöjd !
Team Beavers Vi Som Kör På Höjden !
Yamaha FZR 2012 !
GoPro HD2 Kamera
<a class="postlink" href="www.iceman.se" onclick="window.open(this.href);return false;">www.iceman.se

Re: Seadoo RXT 215 eller Yamaha FXHO? 15 år 7 månader sedan #23658

• peter e
  • peter e Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 1

Tjackavolvo skrev: Driftsäkerheten pratar väll för sig själv när man har behövt byta motor i Seadoon ?! :lol:
Har inte haft ett ända problem me min yamaha FZR & den går kanon bra & jag är skit nöjd !

Min sho är jag också skitnöjd med , men att säga att seadoo inte är tillförlitliga är kanske att ta i. jag tror att om man sköter grejerna så håller dom, sen har ju alla märken sina svagheter,
även yamaha (tro det eller ej) :lol:

Re: Seadoo RXT 215 eller Yamaha FXHO? 15 år 7 månader sedan #23662

• tjackavolvo
  • tjackavolvo Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Peter E skrev:

Tjackavolvo skrev: Driftsäkerheten pratar väll för sig själv när man har behövt byta motor i Seadoon ?! :lol:

Min sho är jag också skitnöjd med , men att säga att seadoo inte är tillförlitliga är kanske att ta i. jag tror att om man sköter grejerna så håller dom, sen har ju alla märken sina svagheter,
även yamaha (tro det eller ej) :lol:

Håller helt med,om man inte sköter grejorna så går det sönder helt klart !
Men Yamaha är endå yamaha :lol:
Team Beavers Vi Som Kör På Höjden !
Yamaha FZR 2012 !
GoPro HD2 Kamera
<a class="postlink" href="www.iceman.se" onclick="window.open(this.href);return false;">www.iceman.se

Re: Seadoo RXT 215 eller Yamaha FXHO? 15 år 7 månader sedan #23671

• mrsnoggen
  • New Member
  • New Member
Verkar vara ett bra forum detta. Snabba svar och olika synvinklar :-D

Var och kikade på RXT:n igår och tyckte det såg bra ut. Dock så lös motorlampan.
Killen som ägde skotern skulle lämna in den under veckan för att kontrolera felet.
Är inte så sugen att köpa något med en lysande motorlampa. Så vi får se hur det blir.

Verkar iaf som att man får mer "bang for the buck" om man väljer Seadoo. Får ju hosta upp
ett ex antal tusen till om man skall få jämförbar prestanda från en yamaha. Typ FX SHO isåfall.

Vi får se. Känns som sagt säkrare med Yamaha men de kan ju som sagt krångla de också.

Re: Seadoo RXT 215 eller Yamaha FXHO? 15 år 7 månader sedan #23733

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jag var grymt nöjd med min RXT. Ångrar som f**n att jag sålde den men "vi" (frugan) har bestämt att vi ska ha motorbåt nästa år.

Re: Seadoo RXT 215 eller Yamaha FXHO? 15 år 7 månader sedan #23861

• toffe
  • toffe Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Jag har haft både SHO nya RXT-X 260RS samt nu även en GTX Limited 215hk och går man in på å jämföra pris-prestanda gällade RXT till tex sho som man bör jämföra med då dessa går likvärdigt så tycker jag absolut att du ska satsa på RXTn....

Ska sälja min nu om det ev kan vara intressant.

Lycka till!

Re: Seadoo RXT 215 eller Yamaha FXHO? 15 år 2 månader sedan #26259

• mrsnoggen
  • New Member
  • New Member
Blev en ny Yamaha FZR istället :-D Nu längtar man tills isen släpper så jag kan dra ut och provköra. Vi syns på sjön i sommar !

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.083 sekunder