Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Vad ska jag köpa?? 14 år 9 månader sedan #30477

• frebo1
  • frebo1 Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej! Ny här på guppa. Står inför att införskaffa mig en egen skoter, frågan är bara vad ska jag satsa på? Har kört kawa ultra 250/260x, samt rxt 215/ 255x. Det är väl ngt sådant som ligger närmast.

Syftet för min del är att få med familjen (3st), alltså ingen tävlingsmaskin! Däremot skulle det va kul att ha ngt att hänga med när vissa drar ihop ett gäng o kör i skärgården (gbg).

Hade inte tänkt att lägga mer än 110", räknar med att få med en 80 kärra i det priset. Problemet på ex blocket e att alla sägs vara kanonfina och välservade, men verkligheten e ofta tvärtom...
Sen gör ju det inget om man får pengar över...

Har hört att sea doo 255x har haft endel motorproblem, stämmer dettta eller e det bara trimmade maskiner? Kawan har ju sin svaghet i tppen vad jag vet, alltså gängorna till stiften...

Någon som har lite mer erfarenhet än mig?

Tacksam för tips

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Vad ska jag köpa?? 14 år 9 månader sedan #30479

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Seadoo RXT-X 255 -08 eller -09 där skall du kunna köpa en fin med vagn för 110000:- hittar du en som gått i insjö eller Östkusten då dessa inte är lika påverkade av saltet eller någon som tagit handom sin maskin på västkusten = spolat ur den i motor rummet då och då och sprayat motorn med typ 5-56 eller liknade. Det var en kille på forumet som hämtade upp en röd/vit RXT -08 från Gtb som var i perfekt skick men man får leta lite grann.

RXT-X 255 har inga problem så länge de inte är trimmade.

/Robban

Re: Vad ska jag köpa?? 14 år 9 månader sedan #30481

• tekan03
  • tekan03 Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Tja, välkommen hit! :D
Helt ärligt talat skulle jag vänta till nästa år och köpa en då. En 12:a helt enkelt..

Ha det bra MVH TEKAN03

Re: Vad ska jag köpa?? 14 år 9 månader sedan #30487

• frebo1
  • New Member
  • New Member

Robban skrev: Seadoo RXT-X 255 -08 eller -09 där skall du kunna köpa en fin med vagn för 110000:- hittar du en som gått i insjö eller Östkusten då dessa inte är lika påverkade av saltet eller någon som tagit handom sin maskin på västkusten = spolat ur den i motor rummet då och då och sprayat motorn med typ 5-56 eller liknade. Det var en kille på forumet som hämtade upp en röd/vit RXT -08 från Gtb som var i perfekt skick men man får leta lite grann.

RXT-X 255 har inga problem så länge de inte är trimmade.

/Robban

Tack för din synpunkt robban.. Har kikat på en x, samt en is, den sistnämda var rätt trevlig att åka på, men kanske lite för "bekvämt"! Har bara fått för mig att det massa mer service om man köper sea doo.

// frebo1

Re: Vad ska jag köpa?? 14 år 9 månader sedan #30496

• frebo1
  • New Member
  • New Member
120 som kollar och två som tycker till! Har hört att detta forumet e super!. Lite tankar o ideèr kan ni väl bjuda på :o // frebo1

Re: Vad ska jag köpa?? 14 år 9 månader sedan #30498

• yaruman
  • yaruman Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Ok får väl skriva något.... Tror märke är skitsamma. De som kör seadoo förespråkar detta märke, yamahaförare tycker yamaha och kawaförare.... Kawasaki. Kolla maxvikten skotern kan ta, ställ upp familjen framför vågen, summera vikten och lägg på några kilo för utrustning som ska med på turen. Köp en skoter som fixar den vikten, annars blir det en blöt tur:-)
Kawasaki ultra 250x
GPS: Colorado 300

Re: Vad ska jag köpa?? 14 år 9 månader sedan #30499

• yaruman
  • yaruman Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Ja, glömde...Eftersom jag kör kawa så tycker jag du ska ha en sån. Anledningen är att lastutrymmet är överlägset störst samt att dom funkar bra och inte har massa onödig utrustning.
Kawasaki ultra 250x
GPS: Colorado 300

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.069 sekunder