Då hade jag kört 30mil för att hämta mig en skoter till.. var lite sliten efter resan.. Men som ni vet så är man ju alltid lite sugen på att testa grejerna (plus att det skulle bli årets första åk)
Tar med mig lillebror. Tog på oss extra varmt på kroppen. Sänkte ner skotern i Sjön (ganska stor sjö).. åkte runt i en 2 timmar och prova det nya inköpet. Men jag var lite sugen på att leka lite så lämna bror min på en liten ö. Skulle bara åka runt och leka lite. Och då plötsligt rykte styrvajern.. och själva hålet i skrovet som vajern går genom börja dra in vatten
Lille bror var ju kvar på ön.. så fick ju ta mig dit först "styrde jet nozzlen manuellt med händerna.. fick upp skotern högt upp på land. Då kom dommen.. "bägge hadde glömt mobilerna i bilen

".. vi var blöta och började frysa.. Vad fan ska man göra? det är ju ingen direkt båt trafik nu såhär tidigt på året.. vattnet var för kallt för att simma.. Såg över om jag kunde laga skotern på ön men var för kallt om händerna.. hadde tappat känseln i fingrarna.
Tog beslut att vi skulle försöka köra från Ön till närmaste strand "utan styrning" och skotern drog in vatten

det var en intressant resa..
vi hade rätt bra fart för att vattnet inte skulle rinna in i skrovet och drog i bena på den sidan vi skulle svänga till

.. kom i land på en allmän badstrand och fick tag i en mobiltelefon från en sommarstuga ägare.
Fick berättat till bror nummer 3 vart vi var.. så kom han
"det var inte det hela " Körde t.o.m fast med bilen på stranden när vi skulle få upp skoter

...
Men så tips till alla... oavsett om det bara är liten provtur..
HA MED ER EN MOBILTELEFON.. Det kunde lätt ha slutat med strandsättning på en öde ö och vattenskoter på botten av sjön