Jag tänkte som du innan jag köpte skoter. Tyckte det verkade som ett stort projekt med trailer och så. Jag ville helst ha den liggande vid KMK, det kostade 5000:- /sommarsäsong och jag antog att flytbrygga ingick men det är oklart, jag var beredd att köpa en egen och som nån skrev så kostar de 15-20 000 fast jag vill hävda att en beggad borde gå att få för runt 8 000-10 000 och att de tydligen fort ser slitna ut på grund av beväxning så jag skulle köpa en beggad men jag tyckte ändå de var för dyra.
Problemet var att det var 4 års kö på KMK, så jag fick lägga ner det och har nu kört trailer. Skaffat kväll och helggarage i stan så på helgen när jag ska åka tar jag med den ifrån platsen jag har den på i vanliga fall och betalar 299:-/ månad för det, bara för släpet, ställer ej bilen där.
Ett annat problem var att transportera en flytbrygga då de är rätt otympliga men folk kanske har tips på hur man gör det bäst. I mitt fall skulle jag köra en vända med skotern från GBG till Stockholm och sen ytterligare en för att hämta flytbryggan, vilket verkade jobbigt.
Att få en båtplats i centrala Stockholm försökte jag med, gick inte så bra, ringde runt till de centrala, KMK, de andra på på Djurgårn, Karlbergskanalen och Pampas för att nämna några men utan framgång, men ställer du dig i kö nu kanske det går bättre, jag är ute rätt sent de gånger jag har tänkt köpa båt och nu senast när det blev skoter. 2:a handsplatser på Lidingö var nog de bästa alternativen men då med egen flytbrygga men där har jag sett platser på blocket och ringt på dom upprepade sommrar i förebyggande syfte men i år var första gången det blev av.
KMK har ju massor med platser så jag antar att de är att rekommendera men att komma in där verkar svårt och jag brukar lyckas i vanliga fall... Långt ut på Djurgårn vid den nerbrända restaurangen har det legat några skotrar i sommar men det ser skräpigt ut där så det rekommenderas inte.
Jag har märkt min med Securemark, finns ju GPS-larm alltid minst ett lås är väl det man kan göra men det verkar inte hjälpa om fel person vill ha den men då täcker ju iaf försäkringen. På Alandia är det ett krav på GPS-larm om ingen kollar till skotern var 48:e timme (på brygga alltså) och de har 5% avdrag om den inte är märkt (alltid).
Jag köpte dragkrok till min bil istället för flytbrygga, hittade på skroten till bra pris, bildelsbasen.se . Samma dag den monterades köpte jag skotern, var tydligen att låna pappas bil som var mitt motstånd. Sen hjälper det att ha bra garageplats också, flerbilsgarage med kort och kod ska räcka enligt Alandia.
Hoppas att du lyckas bättre än mig och berätta gärna hur du löser det när du löst det om du inte ger upp. Ledsen att det kanske låter lite negativt men du skrev ju ///utöver fria reflektioner och egna erfarenheter som jag gärna läser"///