Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Scotern, den perfekta dykplattformen 16 år 10 månader sedan #3300

• teknikern
  • teknikern Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Nu har min skoter börja göra tjänst som dykplattform och nåt bättre flytetyg för såna övningar är nog svårt att hitta. Det var en bojkätting som skulle inspekteras och det var den snabbaste och smärtfriaste inspektionen jag gjort. Precis allt fick ju rum i skotern så det blev inte en massa vabbande med dykarprylar i nån ranglig eka utan allt packades här hemma. Bara att backa ner till sjön, släppa spärren på vinschen, släppa veven, PLUMS, och sen VROOOOM ut till bojen på andra sidan sjön. :-D

Nån stadigare dykbåt får man nog leta länge efter så nu blir det badstege på den också. :-D

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Scotern, den perfekta dykplattformen 16 år 10 månader sedan #3301

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Nu är det nog dags att du lägger upp en bild på din skoter börjar undra hur stor denna tingest är.
/Robban

Re: Scotern, den perfekta dykplattformen 16 år 10 månader sedan #3305

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Klart man har badstege på skotern ;)
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Re: Scotern, den perfekta dykplattformen 16 år 10 månader sedan #3306

• teknikern
  • teknikern Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Det kommer ett gäng bilder och en film, jag håller på att klippa ihop lite material som ska användas som presentation. :-D

Förresten så beställde jag nyss bottenfärg som ska vara nåt i hästväg och blir snorhal i kontakt med vatten. Det kan ju vara lämpligt att testa den på en sånt här gammal "välsliten" maskin för att kolla soppaförbrukning och toppfart före och efter behandlingen. I vinter blir det iallafall ett nytt pumphus för det gamla är så slitet och korroderat så det är lagat med glasfiber och epoxy invändigt. Man får nästan in lillfingret mellan impeller och hus. :-D

Ett nytt pumphus går på 10,000 och det vägrar jag betala, då gjuter jag ett nytt för 1000 spänn och bearbetar det själv, och bygger det för plastslitring. :-D

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.051 sekunder