Var ute och körde igår i ca. 1 timme, när min skuttern plötsligt borjade vibrera kraftig och brummade jätte mycket så fort jag gasade över 2800 varv, det kunde inte gå fortare en 10-12 km/tim heller, det enda jag kunde göra var att köra på tomgång då lät den som det ska, problemet var bara att jag var 1 mil från hamnen och rampen och vågorna började blir större och större kl. var 17.00. Jag vågade inte stänga av motorn då jag viste inte om det kommer att starta igen, så jag körde på tomgång i ca. 2 timm. och det var inga roliga 2 timmar ska jag säga! Som tur är hade jag mobilen med mig (DET SKA MAN ALLTID!) så under färden ringde jag till Tomas på Sats’h Performance, och förklarade vad är som har hänt, förutom att jag var orolig om jag klarar mig till hamnen var jag också orolig om vad är som hänt med min skuttern, den var ju helt ny, knappt körd 10 timmar! Jag pratade med Tomas bara ett par gånger tidigare i samband att jag handlade lite grejer från Sats’h webshop. Men snacka om att ”överträffa kundens förväntningar” när Tomas erbjuder att komma med det samma till hamnen och möta mig där, han hade ändå minst ½ timme körning till Lomma! Väl i hamnen (kl. ca 19.00) provkörde Tomas skotern i ca. 2 min och konstaterade att det var impell som krånglade, vi kom överens om att jag ska komma till hans verkstad dan efter (dvs. idag) så fixar han det, och det gjorde han, jag körde dit kl. 9.00 imorse och kl.10 var jag tillbaka hemma med felet åtgärdad! Det har visat sig att det var bara ett träpinne som fastnade i impellen! så han fixade det hela på 5-10 minuter! Tur också att det var inga skador alls på själva impellen eller den vita plast ringen som impellen sitter i.
Så bara ca.14-15 timmar efter den ”lilla” incidenten kunde jag köra igen! :winner: