Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Tips om skoterköp 16 år 10 månader sedan #4079

• psychonauten
  • psychonauten Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej.
Vi driver en kitesurfskola på Öland och harsett behovet av att snabbt kunna transportera sig mellan eleverna ute på vattnet när de lär sig surfa. Det händer att elverna trasslar till sin utrustning eller tappar drakarna och måste bärgas. hittils har vi fått göra det med en annan kite, då man inte har en chans att simma/springa ikapp oftast, nåt som är både riskabelt och omständigt. Det är inte ovanligt på större skolor på kontinenten att man har skotrar som följebåtar.
Så, jag är helt novis på vattenskotrar även om jag har rätt bra kolla på motorer i allmänhet

Extrem prestanda är igentligen inte något som är nödvändigt, men gär manövrerbarhet och tillförlitlighet såklart.

Finns det några trådar där man kan läsa om allmäna saker som är bra att kolla upp vid köp, och några speciella saker med modellerna nedan?

Jag har spanat in dessa Saedoo på blocket:
www.blocket.se/blekinge/Seadoo_G ... ?ca=22&w=1
www.blocket.se/blekinge/Seadoo_R ... w=1&last=1
och en Yamaha waverunner:
www.blocket.se/kalmar/Yamaha_vx_ ... ?ca=22&w=2

Tacksam för tips :)

/Robert

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Tips om skoterköp 16 år 10 månader sedan #4081

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Jag skulle köpa GTX en det är en 3-sitsig skoter som tar vågor bra mycket bra prestandard och stadig.
/Robban

Re: Tips om skoterköp 16 år 10 månader sedan #4082

• alfons74
  • alfons74 Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Hej!
med tanke på att du skall "jobba" från skotern och eventuellt bärga en surfare så tycker jag att du skall kika på de tresitsiga maskinerna som RXT och GTX. RXP är en trevlig maskin men skall du köra i lite större vågor och ligga och plocka så är en RXT/GTX att föredra
Här har du en GTX till
www.blocket.se/kalmar/Vattenskot ... ?ca=22&w=2

Re: Tips om skoterköp 16 år 10 månader sedan #4085

• vattenskoter
  • vattenskoter Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Yamaha VX är en alldeles förträfflig maskin till dina syften, den är tresitsig och har en rejäl badplattform och ett ombordstigningssteg som gör det enkelt att klättra på den från vattnet. Den är tyst och har en låg bränsleförbrukning. Den modell du hittat på Blocket är dock den enklaste som saknar backskopa, du ska titta på VX Deluxe eller VX Cruiser som har både back och elektronisk startspärr.

/FZR

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.055 sekunder