Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Vill köpa scooter, behöver er hjälp 8 år 3 månader sedan #47460

• Henric
  • Henric Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Går i tankar om att köpa en scooter. Jag vill ha den till lek, kunna dra wakeboard, ring och liknande samt köra på lite turer såväl på havet, åar som sjöar. Har kikat lite på Yamaha GP1300R 2008 som gått 84tim. Vad ska jag tänka på vid ett eventuellt köp, när är det dags för service, vad kostar en service? Oljepumpen är bortkopplad och det finns ett Riva kitt installerat men nuvarande ägaren har inte kopplat in det då han tyckt att effekten räckte som den var.
Vad tänker ni om denna maskinen? Tips om andra maskiner? Vill inte ha någon kompressor eller turbo, vill ha en driftsäker och pålitlig maskin.
Tacksam för er hjälp
Henric

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Vill köpa scooter, behöver er hjälp 8 år 3 månader sedan #47461

• Startgas
  • Startgas Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 3
En Sea Doo Spark skulle väl klara allt du vill göra. Enda anledningen att inte ta en Spark är om du ska ha med passagerare så fort du ska ut och åka, men 3-sits ska väl vara lite stabilare än min 2-sits.(maxvikt på 2-sits är 160kg vill jag minnas, men i praktiken så skulle jag säga att 140kg är max innan den blir instabil).
Utan att ha koll på priserna på Yamaha så gissar jag att nypriset på en spark inte är så mycket högre än den där Yamahan?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.048 sekunder