Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

fx cruiser sho 09 lek 16 år 11 månader sedan #8108

• birgppa
  • birgppa Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0

leker runt lite nånstans utanför danderyd(?) :D
Yamaha FX Cruiser SHO -

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: fx cruiser sho 09 lek 16 år 11 månader sedan #8117

• bogatir
  • bogatir Profilbild
  • New Member
  • New Member
hehe,du leker i edsviken ;) du hade tur, killen med den stora vita båten man ser i bakgrunden brukar ta lagen i egna händer och jaga fartsyndare som du med sin egna vattenskoter! hände två kompisar i en båt förut! ;)

Re: fx cruiser sho 09 lek 16 år 11 månader sedan #8118

• birgppa
  • Senior Member
  • Senior Member
fick han tag i dom? :O
Yamaha FX Cruiser SHO -

Re: fx cruiser sho 09 lek 16 år 11 månader sedan #8119

• bogatir
  • bogatir Profilbild
  • New Member
  • New Member
haha,japp! och han var inte glad :-D men det är nog lugnt för din del, vet inte vad det är för skoter han har men jag tror inte han hänger på din :-D

Re: fx cruiser sho 09 lek 16 år 11 månader sedan #8134

• -sho-
  • -sho- Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Sluta kör som idioter fram och tillbaka i trånga vikar och sund, speciellt om det är fartbegränsning! Det slår bara tillbaka mot er själva i slutändan..

Re: fx cruiser sho 09 lek 16 år 11 månader sedan #8136

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

ceasar skrev: Sluta kör som idioter fram och tillbaka i trånga vikar och sund, speciellt om det är fartbegränsning! Det slår bara tillbaka mot er själva i slutändan..

Kan bara hålla med du har precis visat hur vi inte skall framföra vår maskiner häng med på något samåk typ PWC Endurance så får du köra av dig så att du inte kan sätta dig på skotern på ett par dagar.

Om du inte vet vad som gäller för den sträcka som du leker på så kan du titta på bifogad karta.
kartor.eniro.se/query?mop=aq&map ... ZiOi03ZmE0
/Robban

Re: fx cruiser sho 09 lek 16 år 11 månader sedan #8140

• birgppa
  • Senior Member
  • Senior Member
Platsen verkade lämplig för att filma en snutt, så som jag ser det är det en hastighets begränsning för att det är trångt och såklart för att reducera buller där folk bor (hus i bakgrunden). Körde bara runt där i ca 5 minuter och det åkte bara förbi en båt under tiden. Bilister bryter mot hastighetsbegränsningar hela tiden och riskerar andra människors liv men folk drar inte alla bilar över en kant endå, visst, vattenskotrar är rätt nytt och kanske inte helt accepterat av alla. Så typiskt gamla sosse kärringar, avundsjuka och jävliga mot alla som har roligt. :mad2: Hade självklart inte kört sådär fort om sträckan hade varit traffikerad. :

Robban skrev:

ceasar skrev: Sluta kör som idioter fram och tillbaka i trånga vikar och sund, speciellt om det är fartbegränsning! Det slår bara tillbaka mot er själva i slutändan..

Fick nästan böter idag för att jag körde 3 knop för fort så jag antar att du har rätt :mad2:
Yamaha FX Cruiser SHO -

Re: fx cruiser sho 09 lek 16 år 11 månader sedan #8141

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Birgppa skrev: Platsen verkade lämplig för att filma en snutt, så som jag ser det är det en hastighets begränsning för att det är trångt och såklart för att reducera buller där folk bor (hus i bakgrunden). Körde bara runt där i ca 5 minuter och det åkte bara förbi en båt under tiden. Bilister bryter mot hastighetsbegränsningar hela tiden och riskerar andra människors liv men folk drar inte alla bilar över en kant endå, visst, vattenskotrar är rätt nytt och kanske inte helt accepterat av alla. Så typiskt gamla sosse kärringar, avundsjuka och jävliga mot alla som har roligt. :mad2: Hade självklart inte kört sådär fort om sträckan hade varit traffikerad. :

Robban skrev:

Fick nästan böter idag för att jag körde 3 knop för fort så jag antar att du har rätt :mad2:

Det är bara det att vi blir väldigt granskade för tillfället. Ta som ett exempel en kanal där det är 8 knop en båt passerar i 12 knop ingen höjer ögonen särskilt mycket men kör du med skoter samma plats samma hastighet då är det ännu en sån där jävla vattenskoter som bus kör. Så är det i dag, och visst viss del av den kakan får vi nog hacka i oss, men föregår vi med gott föredöme så kan ingen klanka på oss, vi har ögonen på oss hela tiden från folk som inte gillar vattenskotrar ofta pga dom är dåligt informerade om vad som gäller eller av avundsjuka osv.

Ge dom inte rätten att få rätt de flesta platser som man kan köra på är det frifarts områden vi körde ett PWC på ca 130nm = 240km av de så var endast 6nm = 6km där hastigheten var begränsad vill gjorde att då var det trevligt att sitta ner och ta igen sig.
/Robban

Re: fx cruiser sho 09 lek 16 år 11 månader sedan #8142

• birgppa
  • Senior Member
  • Senior Member
Du har helt rätt, jag körde förbi en av kustbevakningens båtar som stod mitt emot grönalund idag, jag körde 8 knop (tror det är begränsat till 10 men jag var lite osäker), massor med båtar körde om mig men dom glodde verkligen bara på mig tills jag var ur sikte.. Är det verkligen så kul att köra 130 nm då? Personligen föredrar jag att leka runt framför att bara sträck-köra i hög hastighet :)
Yamaha FX Cruiser SHO -

Re: fx cruiser sho 09 lek 16 år 11 månader sedan #8145

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 23
kör en close course tävling det kommer du att gilla....

årsunda lördagen den 5/9 anslut dig till en klubb å kör där på engångslicens

Eller kom å kör lite konbana så får du visa vad du går för...
finns bana i örebro, gävle? Orust säkert fler ja inte känner till
Www.JetskiService.Se
Servar alla Skotermodeller, Atv´s Och Snöskotrar

Kör: Kawasaki, Canam

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.091 sekunder