Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Super Saltis Tävling 19e Juni 2010 16 år 5 månader sedan #13714

• 6260
  • 6260 Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0

ec1 skrev: tycker däremot att det blir lite larvigt som det blivit nu då alla stockåkare anmäler sig i Open med... vattnar liksom ut klasserna och dess syfte...

Det finns inget som säger att man inte får ställa upp i OPEN klassen med en STOCK maskin.
Däremot får man inte göra tvärt om, att köra en OPEN maskin i STOCK klassen. :lol:

Förhoppningsvis får vi tillräckligt med anmälda att köra olika heat för dom två klasser.
Planen är att köra totalt tre heat och 15-20 minuter per heat.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Super Saltis Tävling 19e Juni 2010 16 år 5 månader sedan #13718

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

c6racer skrev:

ec1 skrev: tycker däremot att det blir lite larvigt som det blivit nu då alla stockåkare anmäler sig i Open med... vattnar liksom ut klasserna och dess syfte...

Det finns inget som säger att man inte får ställa upp i OPEN klassen med en STOCK maskin.
Däremot får man inte göra tvärt om, att köra en OPEN maskin i STOCK klassen. :lol:

Förhoppningsvis får vi tillräckligt med anmälda att köra olika heat för dom två klasser.
Planen är att köra totalt tre heat och 15-20 minuter per heat.

är det olika heat köper jag det.. men tycker det är larvigt när/om man kör samma heat eller rejs (om det är offshore)

Re: Super Saltis Tävling 19e Juni 2010 16 år 5 månader sedan #13720

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Robbbin skrev: Stryk mig. Jag är i Falun och kör riktig racing :winner:

Bra Robin, helt rätt! :winner:

Re: Super Saltis Tävling 19e Juni 2010 16 år 5 månader sedan #13721

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Stryk mig oxå, ligger hellre på plajan i Kroatien än kör några "uppvisningsvarv", hade missat att jag är på lite semester då.. :-D
Får lov att återkomma med en ny maskin till herrskapet! Alla bidrag mottages.. jag tänkte köra STOPEN dvs den nya mutantklassen :-D

Re: Super Saltis Tävling 19e Juni 2010 16 år 5 månader sedan #13722

• rickard
  • rickard Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Det spelar väll ingen roll. Om stock förare vill köra open med så är det ju bara bra för open klassen. open klasserna har vart mkt mindre folk i de senaste åren gemtimot stock klasserna och att tävla handlar ju om motstånd så ju mer folk desto bättre ? Open förare ska inte behöva se stock maskinerna som nått hot till deras pallplats och skulle de va så att de fick stryk av en stock maskin så har de inget på pallen att göra.
Rickard Jönsson
RJ Motor
0707174207
<a class="postlink" href="www.rjmotor.se">www.rjmotor.se

Re: Super Saltis Tävling 19e Juni 2010 16 år 5 månader sedan #13726

• toffe
  • toffe Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Låter som OPEN-förarna är rädda att få pisk av STOCK-förarna..... :lol:

Såklart det blir roligare ju fler som är med och kör å som sagt man kanske böra vara lite orolig då det inte alltid hänger på effekt..... :lol:

Hade som någon nämnt tidigare varit knas om man kunde köra OPEN i STOCK-klassen men tvärtom har jag svart att förstå (om man inte är rädd för att få pisk såklart)

Nä ha en riktigt skoj sommar allihopa.

Re: Super Saltis Tävling 19e Juni 2010 16 år 5 månader sedan #13732

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
jo visst om man kör olika heat. men varför ha två klasser om alla stockförare (jag kör själv stock) också kör open i samma rejs å heat?? som jag skrev tidigare hade jag anmält mig i open med förra året hade jag vunnit 4rejs... av de fem rejs jag åkte förra året så vann endast en openskoter totalen engång (rosis på plattvatten) alla andra rejs så dominera vi stockåkare :o :o
vill vi få publik å lite pr runt sporten så blir det ju även väldigt förvirrande för utomstående...

Men är folk så kåta på att få priser så köper jag det :o

Re: Super Saltis Tävling 19e Juni 2010 16 år 5 månader sedan #13734

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

ec1 skrev: jo visst om man kör olika heat. men varför ha två klasser om alla stockförare (jag kör själv stock) också kör open i samma rejs å heat?? som jag skrev tidigare hade jag anmält mig i open med förra året hade jag vunnit 4rejs... av de fem rejs jag åkte förra året så vann endast en openskoter totalen engång (rosis på plattvatten) alla andra rejs så dominera vi stockåkare :o :o
vill vi få publik å lite pr runt sporten så blir det ju även väldigt förvirrande för utomstående...

Men är folk så kåta på att få priser så köper jag det :o

Jag känner mig lite små kåt har ju bara två pokaler. :o

Re: Super Saltis Tävling 19e Juni 2010 16 år 5 månader sedan #13743

• rickard
  • rickard Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Det handlar ju inte om vem som har fränast skoter på internet osv, om du kört snabbare en de i open klassen så vill du väll ha äran för de. ist för att bygga 2st maskiner till varge klass så väljer jag att bygga en till stock klassen som går att använda till både stock & open.
Hade jag inte vetat sen tidigare att de går att köra me stock legal maskin i open så hade jag byggt en open maskin.
Rickard Jönsson
RJ Motor
0707174207
<a class="postlink" href="www.rjmotor.se">www.rjmotor.se

Re: Super Saltis Tävling 19e Juni 2010 16 år 5 månader sedan #13748

• -sho-
  • -sho- Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Om jag som vanlig person (inte skoternörd) tittade på ett race där Stock och Open körde i samma heat, skulle jag tycka det var väldigt förvirrande om flera körde båda klasserna samtidigt... Skulle även bli väldigt konstigt med prisutdelning där samma tävlande springer upp och ner på pallen.

Så länge klasserna kör samtidigt förstår jag inte varför man ska kunna köra i båda klasserna. Tycker det säger sig själv att ett sådant upplägg bara är fånigt.

Sidan laddades på: 0.087 sekunder