Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Super Saltis Tävling 19/6 Bilder och resultat 16 år 1 månad sedan #18999

•  Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
Jag har idag den 19/6 i Saltsjöbaden för att titta på tävlingen Super Saltis på en Super Course bana i offshore stil. Det var totalt 16st maskiner på startlinjen, när jag kom dit så var kl ca.1600 tyvärr så hade det blåst lite för lite under dagen så den pågående segeltävlingen låg inte i fas med vattenskoter piloternas klockor. Vi vet ju alla att vi skoteråkare går efter UTC + 1 timme medan dessa seglare går efter någon annan tid, vilken vet inte jag i alla fall men förskjuten start blev det. Än så länge så är vi inte prioriterade men det skall vi ändra på då det är fart och fläkt när vi kör och publiken uppskattar sådant som går fort och är lite farligt.

Här kommer det lite bilder från dagen, lite hopp bilder innan start, några bilder från tävlingen tyvärr så fick vi inte ligga i mitten på banan så dessa blev sådär, för att följas av lite bilder från pausen mellan heaten. Jag var tyvärr tvungen att åka hem sedan då barnen började bli lite för hungriga. Jag kan inte presentera någon resultat lista utan den kommer senare, kan dok säga att vid första heatet så hade Roland Ström en jävla fart på sin Kawasaki 260 som innan tävlingen var endast körd i 10 minuter, så där kan man nog säga att han körde den som om han hade stulit den och hade Ryska maffian efter säg bestående av Rickard Jönsson. Men på slutet av första heat så tog Rickard första platsen av Roland om jag inte är helt ute, det var lite rörigt då jag pratade med varvräknarna på land. Vilka gjorde ett tufft jobb då det inte är lätt att se skrovnummerna i dessa farter eller vad säger du Tobbe? Vad jag hörde på telefon senare så tog Rickard hem total segern men dessa uppgifter är inte än helt bekräftade.

Slut skrivet nu här kommer lite bilder från dagen.

DSC_0132.JPG

Fler bilder i nästa inlägg:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Super Saltis Tävling 19/6 Bilder och resultat 16 år 1 månad sedan #19000

• Besökare
  • Besökare

DSC_0151.JPG

Tack för mig nästa tävling som kommer i offshore klassen är i Mellbystrand 3/7 och då skall även jag köra då jag hoppas att ryggen är helt ok.
Grymt kört killar hoppas att det blev en trevlig kväll.
/Robban

Re: Super Saltis Tävling 19/6 Bilder och resultat 16 år 1 månad sedan #19003

• Besökare
  • Besökare
En stor eloge till Stockholm Jet Racing Club SJRC som drog ihop denna tävling tillsammans med Patrik Lanner från OMK Oskarshamns Motorbåtsklubb. Starkt jobbat att anordna en tävling första årets som nybliven klubb. Hoppas att det blir fler och större tävlingar här i Stockholm då det finns än del åkare här också.
/Robban

Re: Super Saltis Tävling 19/6 Bilder och resultat 16 år 1 månad sedan #19006

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Jag flög av i första heatet och var millisekunder (bokstavligen talat!!) från att klippa en svart stolpe med boj på. Jag flög på ena sidan och skotern på den andra innan jag landade i vattnet. Se kort film på Tuben:
Jag fixar skön slowmotion hemma (så att man verkligen ser hur nära det är!) för i natt sover vi i båten här i Saltsjöbaden.

Första bojen i andra heatet var riktigt läskigt. Det blev mycket tajt och vatten sprutade överallt. Nedan är en bild från min bakåtmonterade kamera (sitter på "badbryggan" på skotern, riktad bakåt). Han flög förbi mig från höger på bilden till vänster i hög fart. Som sagt, ordentliga filmer kommer upp på Tuben söndag tidigast när jag är hemma.

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Av någon anledning så blir bilderna svarta på den här datorn när jag ser dem i forumet. Om så är fallet så blir det bra bilder imorgon istället. :-P
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Re: Super Saltis Tävling 19/6 Bilder och resultat 16 år 1 månad sedan #19007

• conny
  • conny Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0
Första tävlingen och gjorde alla fel man kan göra. Tog fyra st iallafall.... Ha ha ha !!!
Tycker att Lime borde få något pris för sina filmer. Grabben offrar ju allt för konstens skull. :-D
Kanske ochså är på sin plats att förklara mitt märkliga beteende på filmen. Plats nr 1 närmast båten. Ser flaggan lyfts och väntar på att den ska ner så man får gasa. Titta rakt fram för att kolla riktningen och ser hur ett gäng med skotrar kör för fullt en bra bit framför mig,snopet minst sagt ! Jäkligt kul var det den korta stund det varade så nu blir det Mellbystrand. Stort tack till Carl och alla andra inte minst dom tävlande som till stor del varit välkommande och hjälpsamma. Är du nybörjare som mig o gillar att gasa,tveka inte utan häng med på något evenemang som det skrivs om här på guppa. DU KOMMER INTE ÅNGRA DIG !

Först till Eggegrund vinner......

Re: Super Saltis Tävling 19/6 Bilder och resultat 16 år 1 månad sedan #19012

• tjackavolvo
  • tjackavolvo Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Sjyssta hoppbilder Robban !
Team Beavers Vi Som Kör På Höjden !
Yamaha FZR 2012 !
GoPro HD2 Kamera
<a class="postlink" href="www.iceman.se" onclick="window.open(this.href);return false;">www.iceman.se

Re: Super Saltis Tävling 19/6 Bilder och resultat 16 år 1 månad sedan #19016

• samson
  • samson Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Go pro! jag såg 4 st som hade kameror. upp med filmerna nu!

Re: Super Saltis Tävling 19/6 Bilder och resultat 16 år 1 månad sedan #19018

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Stort Grattis till RJ bra kört.
Jag skötte besiktningen av skotrarna under dagen :)
och tycker till nästa gång att man ska komma landvägen för en korekt besiktning
lite svårt att kolla på en skoter som ligger i vattnet om man inte vill bada :) men vi gjorde så gott vi kunde.
Sen fick vi i uppdrag av Patrik att sköta varvräkning flaggning o radiokontakt eftersom ingen annan kände sig manad.
Jag Bohman o knutte försökte hålla koll på varvräkningen så gott det gick...det var inte helt lätt kan jag säga.
Transponders vore nått :)
Totalt var det 15st Tävlande 3st av dom körde i open
12st i stock. det var lottning om bästa startposition i första heatet vilket Conny drog bästa startläge nr 1 men sov när flagan åkte upp :)
Racet var kul med mycket Action
och det är grymt att ni lägger upp filmer när ni kör.
Sen fick vi några nya medlmar i SJRC vilket är bra.
Tack alla för en kul dag.
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Re: Super Saltis Tävling 19/6 Bilder och resultat 16 år 1 månad sedan #19039

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jäkligt kul att vara igång igen. Var tyvär dålig förbered både maskinelt och fysiskt då skotern var tvåmånader försenad :evil: .
Nya maskin gick som ett skott dock å jag tog starten i första heatet, ledde länge men tappade orken och gjorde en miss i innerpartiet och Richard for förbi. I andra heatet fick jag en skitstart men körde upp mig till en andraplats, armarna var dock stumna så jag bara flötrunt och försökte hålla mig kvar på skotern efter ett par incidenter... slutade tvåa även i detta heat :evil:

Grattis Richard du var väntat i en klass för sig.

STORT tack till Carl, Patrik, tobbe, matz samt alla Ni andra som hjälpte till och gjorde detta rejs möjligt :evil:

Roland Ström

Re: Super Saltis Tävling 19/6 Bilder och resultat 16 år 1 månad sedan #19051

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Sådär, då har jag gått igenom ena kamerans film och klippt ut det intressantaste. Ska ta och kika lite på Tachyon-kameran som jag monterade bakåt. Den där bilden som jag postade innan som är helt svart var där ifrån (dock var filmen inte svart utan det var ett problem vid sparningen av filen). Ska se om jag kan få upp lite klipp på tuben i natt.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Sidan laddades på: 0.088 sekunder