Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Öregrund Offshore (Ej den officiella info tråden) 16 år 1 månad sedan #19220

• ribextremeracing
  • ribextremeracing Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 3
Godmorgon,

Innan fullständig information går ut skriver jag ut klara och halvklara förare för racet som vi känner till:

STOCK
1 Robert Westerlund RXT-X 260
2 Christian Westerlund (brorsan) RXT-X255IS
3 Peter Berg RXT-X 260
4 Micke Hjorth ? FZR
5 Conny Eggegrund ? ULTRA 260
6 Lime ? RXP-255 RS
7 Niklas Nivado ? RXT-X 260
8 Ragnar Tingström ? RXT

OPEN
1 Rickard Jönsson RXT
2 Anders Strömnäs RXT-X 260
3 Matz Malmsten ULTRA 250
4 Niklas Ohlsén FZR
5 Mats Norgren SHO
6 K Tjernström SHO
7 Rickard Freij SHO
8 Oskar Ponthe ? ULTRA 250
9 Mange Widell ? RXT

Posta in här på forumet om du vill vara med och tävla.

// Tävlingen är deltävling 1 i SM av totalt 4.
Du har möjlighet att räkna bort en tävling totalt under serien för att få tillräckliga poäng. M.a.o så behöver du köra 3 race för att ha tillräckliga poäng i SM serien.
Nästa race efter detta är:
- Roslagsloppet 7 aug
- Falkenberg 13-14 aug
- Gävle 28 aug

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING

Mvh Niklas
RIB EXTREME RACING - försäljning, service & trimning Yamaha vattenskoter & snöskoter.
Email:
Tel: 070-517 56 90

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Öregrund Offshore(ersätter Mellbystrand) 16 år 1 månad sedan #19221

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
polsk riksdag :o

Re: Öregrund Offshore(ersätter Mellbystrand) 16 år 1 månad sedan #19225

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

ec1 skrev: polsk riksdag :o

Hur tänker du nu ec1 :o
Det är betydligt bättre att vi kör en tävling än att vi tar bort en tävling ur serien jag tycker att killarna har gjort ett grymt jobb som har på så kort tid fixat så att vi får köra under denna helg. Det finns så många viljor hur det skall vara men få som är intresserade att ta tag i saken och fixa tävlingarna. Jag kan bara ta av hatten för de som fixar detta.
/Robban

Re: Öregrund Offshore(ersätter Mellbystrand) 16 år 1 månad sedan #19227

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Robban, det är Polsk riksdag när du ringer mig och informerar att rejset i mellbystrand är avlyst (vilket isig är extremt dåligt planerat från arrangörsklubb att komma på med en veckas varsel).
Vi har en Offshorekommite, varken ordförande i denna eller Ola som också är med kände till detta (inte heller håkan som är ansvarig för hela jetski sektionen inom Svera) däremot känner massa andra människor till detta och börjar planera ett rejs 60mil från ursprungsorten, med helt andra förutsättningar som dessutom krockar med ursprungstävlingen i mellbystrand vilket medför att ett antal förare inte kan vara med.
tycker det är mkt märkligt att inte rejset flyttades till Smögen där vi har en inbjudan och fungerande tävlingsorganisation allt hittar en ny organisatör senare på året förslagsvis under september. Vad hände med tanken om ett svenskmästerskap med spridda tävlingar över landet?
Jag har suttit med I Svenska Bilsportsförbundet i många år och planerat mästerskaprskalendrar och arrangerat rejs och detta är Polskriksdag (tyvär luktar det även väldigt mkt egenintresse om det med)

Re: Öregrund Offshore(ersätter Mellbystrand) 16 år 1 månad sedan #19235

• ribextremeracing
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Roland,

I det här fallet får vi se till den positiva helheten, att ett SM-race verkligen blir av och i utsatt tid och datum. Mot bakgrund av vad du redan känner till gick racet inte att genomföra nere i Melbystrand pga av säkerhetsaspekten och starkt begränsade geografiska tillstånd avseeende bansträckningen (Endast 500m x 700 m = totalt yr i huvudet och omöjligt att hålla koll på antalet varv när man skall köra 2 x 35 Nm = 70-75 varv).

Då detta var av en överlägsen majoritets intressen att genomföra racet, har ett par killar (Freij och Westerlund brorsan) slitigt för att få alla parametrar klara för ett ersättningsrace.
Efter en omröstning sent i går kväll i Off-shore komitén, blev utfallet Öregrund istället för Smögen, Ny tävling senare etc etc etc.
Jag med flera är kraftigt imponerade av dess resultat och vi kan nu planera för racet om ca 1 vecka och 2 dagar i Öregrund med en enkel triangel bana i riktig känd legendariskt off-shore miljö. Rcet går dessutom att genomföra perfekt utan GPS.

Om du drar dig till minnes så var du med och arrangerade ett race i början av 2009 utanför Sandhamn som helt ändrades till en för förflyttning 35 mil bort (Oskarshamn) ett par dagar innan racedatum pga av problem med tillstånd. Uppsummerat så ställde jag mig positiv till detta och var med och rejsade i Oskarshamn trots ändringen. Poängen är att ni då levererade racet istället för att helt ställa in. BRA tycker jag!
M.a.o, var racet i just Sandhamn inte det viktiga utan att det blir av totalt sett.

Att tro att ett ersättningsrace blir till i september skulle jag beteckna som rent naivt mot bakgrund av den race-historik vi har inom vattenskoterkategorin.

Välkommen Roland till Öregrund!

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING
RIB EXTREME RACING - försäljning, service & trimning Yamaha vattenskoter & snöskoter.
Email:

Re: Öregrund Offshore(ersätter Mellbystrand) 16 år 1 månad sedan #19238

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Niklas,

1. Jag hade ingenting med oskarshamn/sandhamn att göra? var får du det i från? dessutom var det enbart en inbjudnings/ploj rejs inte en SM deltävling! Jag var fördendelen också positiv till flytten och var med i Oskarshamn och rejsa!

2. Självklart skall 4 deltävlingar i SM serien köras. Självklart borde det vara ett Sm spritt över landet, så är icke fallet nu.

3. Jag tycket att det hela enbart speglar massa egenintresse att få rejs där det passar sig samt sina företag etc bäst! Tråkigt och det gynnar inte sporten!

Men nu är beslutet taget, och hoppas tävling blir bra för dem som skall köra!

Re: Öregrund Offshore(ersätter Mellbystrand) 16 år 1 månad sedan #19240

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Kul att det blir en tävling, synd att de med mig som kör CC också missar den. Smögen hade naturligtvis varit ett alternativ men jag förstår att det varit uppe för diskution.

Re: Öregrund Offshore(ersätter Mellbystrand) 16 år 1 månad sedan #19245

• ribextremeracing
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Christian skrev: Kul att det blir en tävling, synd att de med mig som kör CC också missar den. Smögen hade naturligtvis varit ett alternativ men jag förstår att det varit uppe för diskution.

Tyvärr Christian så hade du som inbiten close-course förare liksom de andra förarena ändå missat off-shore delen eftersom den hade gått samtidigt som close-course tävlingarna (under lördagen). Det blev i slutänden ingen 2-dagars tävling med CC dag 1 och Off-shore dag 2.

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING
Email:

Re: Öregrund Offshore(ersätter Mellbystrand) 16 år 1 månad sedan #19248

• ribextremeracing
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Hej Allihopa,

Christian Westerlund från Gävle klubben kommer innan lunch lägga ut samtliga detaljer inför tävlingen

Mvh Niklas
Email:

Re: Öregrund Offshore(ersätter Mellbystrand) 16 år 1 månad sedan #19249

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
niklas,

Vore intressant att veta varför inte smögen sågs som ett alternativ? Oskarshamn hade också fungerat...

CC/ offhsore skulle inte kört samtidigt så det hade gått att köra båda i mellbystrand, liksom många idag inom cc kör flera klasser under sammadag.

Varför skulle det inte gå att finna ngn ny arrangör i t.ex september när nu vissa kunde fixa ett helt rejs på tvåtimmar...?

Sidan laddades på: 0.084 sekunder