Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Gävle Offshore 28 Augusti! 15 år 11 månader sedan #23002

• conny
  • conny Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0

Lime skrev: Kikade på följande sida ( my.garmin.com/mapCoverage/coverage.faces ) och det verkar som att följande sjökort från Garmin skall fungera under tävlingen:

EU471S Gulf of Bothnia South
EU047R Gulf of Bothnia - Kalix to Grisslehamn
EU048R Stockholm, Malaren, Vanern and Vattern
EU711L Sweden South
EU712L Sweden East
EU800X The Nordics

Hur fungerar det med rutt och så. Satt och gjorde den i Mapsource nu. Skall man alltid följa farled eller är det bara att chansa hej vilt (köra nära grund och skit) på egen risk såvida inget annat sägs. T.ex så får man ju inte köra norr om två öar på väg tillbaka från Eggegrund samt så skall man passera 4 fyrar på efter CP4/CP8 och då är det ju den vägen som gäller men annars då? Bör jag dra min rutt mellan röda och gröna prickar eller så tajt som jag kan utan att gå på grund?

Det vore ju lite trist om Conny kör en distans kortare än oss Stockholmare bara för att han känner till hur han kan undvika grynnor medans vi andra måste fega. ;-)

Det där är inte mina hemma vatten.Jag var tvungen igår att själv åka runt Limön för att kolla hur det det ser ut då jag aldrig rundat ön på det sättet. Träffade christian igår och vi ska köra i farleden som jag förstod det. Tydligen mycket grynnor på sidorna på väg ut ur södra farleden,varav ett synligt grund höger om en grönprick. Väl markerat ut ur södra farleden och inga grynnor söder och öster om Limön vad jag kunde se på gps:n.

Ingång norra farleden gäller det att runda en röd prick (alltså i farled)och INTE en liten röd fyr som står på en klippa. Eggegrund ser ni klockan elva när ni är förbi sista prick vid södra farleden. Övertygad om att ni kommer få full info på förarmötet. Om ni har funderingar så hjälper jag gärna till eller så åker ni bakom mig på tävlingen !!!! ;-) ;-) ;-) ;-)
Först till Eggegrund vinner......

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Gävle Offshore 28 Augusti! 15 år 11 månader sedan #23015

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Jo visst, vi lär få info på förarmötet. Men man vill ju ha en färdig rutt klar när man kommer dit.. Ska lägga upp rutten som jag gjorde i Mapsource och så får ni gärna kommentera om något ska ändras så kan ni andra använda den också sen.

Det är ju inte så kul om det visar sig att man kommer sist pga man kört safe och inte genat mellan grynnor... :roll:

Hur exakta är waypointsen på Eniro-kartan som länkas till i första posten? Den vid Eggegrund ligger ca 75 meter från önoch inte i närheten av de 200 som det talas om. Fast vafan, 100 meter hit och dit - man lär ju se det när man närmar sig. :roll:

Hur bär ni med er nödblossen? Tål de ett dopp i plurret eller? I vattentät påse eller bara plastpåse och silvertejp?

Ni som kör från Stockholm, åker ni upp kvällen innan eller tidigt på morgonen? Skulle vara kul om vi kunde åka tillsammans. Lite roligare att köra i karavan än ensam. :roll:
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Gävle Offshore 28 Augusti! 15 år 11 månader sedan #23020

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Rutt i Google Maps:
maps.google.com/?q=http://rookir ... utt_v1.kmz

Samma men i Mapsource:
rookira.se/temp/2010-08-28_Gavle_Offshore1.gdb

Re: Gävle Offshore 28 Augusti! 15 år 11 månader sedan #23028

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Jag kommer att bo på Scandic Hotel Grand Central enkel rum inkl frukost kostar där 950:- centralt belägen mitt i stan = nära hem efter man festat på kvällen efter racet. Här har ni alla uppgifter till hotellet.

www.scandichotels.se/Hotels/Countries/Sv...e/Hotels/Scandic-CH/

Det finns bastu på hotellet som kan vara skönt efter racet om inte Christian har något annat på gång.
/Robban

Re: Gävle Offshore 28 Augusti! 15 år 11 månader sedan #23030

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Hmm efter att sett Limes banskiss så tror jag inte det finns en chans att köra detta rejs utan GPS... :(
får hoppas att det löser för egendel med kort i allafall, just nu ligger jag nerbäddad med 39c feber vilket känns som ett större problem :(

Planerar att åka upp lördag morgon :(

Re: Gävle Offshore 28 Augusti! 15 år 11 månader sedan #23031

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Vädret ser inge vidare ut dock. En vind på 3m/s och regn.
Hur brukar det se ut i dessa vatten, alltid sjö/dyningar eller beroende på vind?

Re: Gävle Offshore 28 Augusti! 15 år 11 månader sedan #23033

• simon
  • simon Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member

ec1 skrev: Vädret ser inge vidare ut dock. En vind på 3m/s och regn.
Hur brukar det se ut i dessa vatten, alltid sjö/dyningar eller beroende på vind?

Blåser det 3m/s kommer det antagligen bli lungt på insidan av Limön, på utsidan limön mot Eggegrund kan det vara dyningar/större vågor.

Re: Gävle Offshore 28 Augusti! 15 år 11 månader sedan #23035

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

simon skrev:

Blåser det 3m/s kommer det antagligen bli lungt på insidan av Limön, på utsidan limön mot Eggegrund kan det vara dyningar/större vågor.

Simon skall inte du test att köra racet kommer bli riktigt kul med lite tävling på Lördag plus fest på kvällen.
/Robban

Re: Gävle Offshore 28 Augusti! 15 år 11 månader sedan #23040

• simon
  • simon Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member

Robban skrev:

simon skrev:

Simon skall inte du test att köra racet kommer bli riktigt kul med lite tävling på Lördag plus fest på kvällen.
/Robban

Har sålt iväg min skoter, så debuten får bli till nästa säsong

// Simon

Re: Gävle Offshore 28 Augusti! 15 år 11 månader sedan #23042

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
När åker du upp, Robban?

Och Roland, Ragnar & Peter?

Sidan laddades på: 0.097 sekunder