Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Kawasaki 300x ägare 13 år 8 månader sedan #39391

• lund
  • lund Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej,jag har precis blivit ny guppamedlem och håller på att jaga skoter till nästa sommar.Velar som vanligt mellan olika modeller Sea Doo ,Yamaha eller Kawasaki har kanske en bra deal på en ny 300x-12 men jag har ingen erfarenhet av just denna maskin så jag skulle
vilja ha lite kommentarer från er som kör 300x för och nackdelar det jag är lite fundersam på är bränsleförbrukningen vad drar era maskiner i timmen vid tuff lekkörning? det är väl klart att 300 hästar måste ha soppa men man ska ju ha råd att köra också.
Tacksam för lite info...

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Kawasaki 300x ägare 13 år 8 månader sedan #39393

• donken
  • donken Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Vilka vatten kör du i? (Förhållande)

Är du mycket ute i skärgården där det kan gå lite vågor så är Kawasaki överlägsen enligt många.
Den bjuder på en mjukare gång i tuffa vågor p.ga. av en kraftigare V-botten skrov.

Men just Seadoo går kanske lite fortare men där man får göra lite avkall på tuffare sjö, även fast Seadoon klarar sig perfekt!

Re: Kawasaki 300x ägare 13 år 8 månader sedan #39394

• lund
  • New Member
  • New Member
Jag kör i Kalmarsund där kan det bli rätt gropigt kan jag lova men även lite inomskärs i vår obefinliga skärgård.Så jag jagar en skoter som funkar bra även i lite tuffare sjö så det står och väger mellan Sea Doo RXT-X 260 AS eller Kawasakin båda funkar säkert för mitt behov så vi får se vilken det blir.Har åkt lite Sea Doo och Yamaha men har inte provat Ultran så jag är lite nyfiken på den maskinen.

Re: Kawasaki 300x ägare 13 år 8 månader sedan #39395

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Jag har i alla år kört Seadoo men gick över i år till Kawasaki 300x båda maskinerna du tittar på fungerar för att köra i hård sjö med. Väljer du Kawasaki så bör du montera dit en speedmodul som tar bort fartspärren för att sen även sätta ditt en R&D platta så har du en maskin som lätt gör 62knop i lite sjö. Visst den drar kanske lite mer sås men är det det som avgör så kanske en kanot är ett bättre alternativ. Den har ett jädrans ax mycket bättre än både Seadoo och Yamaha.

Yamaha SHO = Välbyggda skotrar med grym driftsäkerhet dok lite tråkig enligt mig.
Kawasaki 300X = Mycket racing går som en dröm i sjö men även mycket kvick i svängen.
Seadoo RXT-X aS = Ledande märket i ny teknik både på gott och ont har dok fått ordning på mycket av barnsjukdomarna sedan första modellerna 2010 med nya skrovet och tekniken. Men skall du köra hårt så är det mycket teknik som får jobba hårt.

Kawasakin är ganska lätt meckad just pga avsaknad av mycket av all teknik, dok så har många dragit av tändstiften då dessa är lätta att dra av speciellt om du inte varmkör motorn innan du skruvar ur dessa speciellt känsliga är stift 1 & 4.

Hoppas du fått lite mer kött på benet. har du fler frågor så ställ direkt frågor så skall du få svar på dessa.

/Robban

Re: Kawasaki 300x ägare 13 år 8 månader sedan #39412

• lund
  • New Member
  • New Member
Tack Robban,fick där lite mer kött på benen jag tror att det blir Sea Doo i allafall har hittat en RXT 255 is 2009 års modell som har gått 20 tim.den var i nyskick och kanonpris vad har du för erfarenheter av denna maskin? jag vill nog ha lite fjädrande skrov för bättre komfort.
Eller så blir det en RXT-X 260 as -12 hur lika prestanda har dessa maskiner?det skiljer ju bara 5 hästar och dom väger ungefär lika mycket kan det vara värt att slänga upp en jäkla massa mer pengar för en -12a?
Du kanske har lite tips att komma med som Sea Doo proffs.

Re: Kawasaki 300x ägare 13 år 8 månader sedan #39413

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Du har ett PM i lådan.

Re: Kawasaki 300x ägare 13 år 8 månader sedan #39418

• Øyvind
  • Øyvind Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Robban skrev: Du har ett PM i lådan.

Ok Robban... Du vågar inte snacka ner dom andra märkena offentligt? :-D

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.069 sekunder