Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Gällande bagageutrymme kawa 300 2012 13 år 3 månader sedan #40439

• jinx
  • jinx Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej jag har har en Kawasaki 300 2012.
Och jag tänkte höra med er andra som även kör samma lika maskin :) om det är så att även era läcker in vatten till bagage utrymmet. Jag har varit på verkstaden och och dom har fräst ner gångjärn fästet nedre del som ansluter till skrovet på skotern med ca 1 cm. Detta gjordes mest för att vi konstaterade att luckan satt ungefär ca 1.5cm högre upp än grillen på skotern. Trotts att vi har fräst ner fästet så är luckan fortfarande lite högre och den tar fortfarande in lite vatten.

Vore som sagt var intressant och höra om det är några fler som har haft samma problem. Vore ju liksom skönt och få ordning på grejorna innan de e dax för och sjö sätta.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Gällande bagageutrymme kawa 300 2012 13 år 3 månader sedan #40443

• febob
  • febob Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 2
Har du ingen garanti kvar på den? Brukar ju vara minst ett år, förmodligen två.
Kawasaki 310 x
Sthlms södra skärgård

Re: Gällande bagageutrymme kawa 300 2012 13 år 3 månader sedan #40448

• jinx
  • New Member
  • New Member
Jo då jag har garanti kvar. Men problemet har varit att Kawasaki har svarat dom på verkstaden att dom inte känner till detta problem sen tidigare och att dom inte har nån bra lösning på detta.
Men idag blev jag lite irriterad då jag har varit runt och tittat på andra 2012 och dessa maskiner har inte sett lika dana ut som min. Så jag ringde till Kawasaki Sverige idag och talade med en person där som ska komma och titta på min maskin nästa vecka när jag lämnar in den på vår service. Så vi får väl se om det är så att han kan komma på någon bättre lösning. Efter som att det borde ju inte vara så här på en ny maskin. :oops:

Re: Gällande bagageutrymme kawa 300 2012 13 år 3 månader sedan #40541

• johan88
  • johan88 Profilbild
  • New Member
  • New Member
Tjena

Har samma problem på min Kawasaki ultra 300X -12. Återkom gärna med hur du fick ordning på det !

MVH Johan

Re: Gällande bagageutrymme kawa 300 2012 13 år 3 månader sedan #40542

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
En fråga bara kanske dum men jag ställer den än då, ni har väl det lilla förvarings lådan nedstoppad och inte tagit bort denna för att få mer plats. Hade själv en Kawasaki 300X 2012 tills för några dagar sen, och jag har aldrig fått in något vatten överhuvudtaget och då har jag kört i väldigt hård sjö med maskinen.

/Robban

Re: Gällande bagageutrymme kawa 300 2012 13 år 3 månader sedan #40544

• ragnar
  • ragnar Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Lite samma fråga som Robban, sitter den ca 2 cm tjocka packningen i luckan? Jag har tävlat med min i bl a Roslagsloppet och aldrig fått in vatten.

Robban, sålt? Ska du inte tävla i sommar? Coolt med SSRS den 1/6! Har du snackat ihop dig med Jens?
Ragnar, #86, Kawasaki 300 LX & Kawasaki 800 SX-R
<a class="postlink" href="nyheter24.se/blogg/sthlm-vattenskoterracing/" onclick="window.open(this.href);return false;">nyheter24.se/blogg/sthlm-vattenskoterracing/

Re: Gällande bagageutrymme kawa 300 2012 13 år 3 månader sedan #40548

• jinx
  • New Member
  • New Member
Hej igen.
Ja jag är ju inte jätte förvånad över att det finns fler än jag som har problem med detta. Och självklart så finns det maskiner som inte tar in vatten där heller.
Idag var jag iväg på verkstaden med min skoter där jag skulle möte upp snubben från Kawasaki :twisted: Han skulle först vara där kl 09:00 strax innan ringde dom från verkstaden bara för att dubbel kolla med han så att han skulle komma dit. Till svar fick dom att han skulle komma lite senare efter som att det fortfarande var köer. Okej de e väl inga problem jag hade inte hunnit från mitt jobb ännu. Jag kommer till verkstaden till 10:00 och strax innan 11:00 ringer vi han igen och till svar då fick vi att han skulle komma runt 14:00 :twisted: Jäkligt surt när man tagit ledigt från jobbet och allt bara för att han inte dyker upp.

Svar på era frågor. Japp den lilla lådan sitter i och tätningslisten på luckan och under lådan sitter på och dom är helt intakta som dom var från början. Problemet är det att tar man bort grillen och stänger luckan och lyser in med ficklampan så ser man att tätningslisten inte ens ansluter mot den lilla lådan.Detta upptäckte vi i slutet på sommaren så verkstaden lämnade in gångjärnet och fräste bort ca 0.7-1cm för att få ner det hela så att luckan möjligtvis skulle ansluta bättre. Luckan sjönk ner något men den håller ändå inte tät och där är vi nu. Självklart förstår jag att det kanske skulle kunna komma in lite vatten men det borde inte komma in så pass mycket som ca 3-6 dl.
Återkommer när jag har fått mera information.

Re: Gällande bagageutrymme kawa 300 2012 13 år 3 månader sedan #40605

• jinx
  • New Member
  • New Member
Japp efter mycket om och men så kom Kawa killen ut till verkstaden och tittade på min skoter och jämförde även min med 2 st andra 2012 på plats. Han mätte om det var nån skillnad på min och dom andra. Tydligen så var min 0.5mm lägre i luckan emot dom andra. Han hade inge bra förslag på vad dom kunde göra.
Så det vi skulle testa nu när det är dax och dra ut på öppet hav är att jag skulle montera en extra tätningslist som idag sitter på undersidan av den vita lådan. Om det skulle vara så att den fortfarande tar in mycket vatten så skulle jag återkomma till Kawasaki.
Så vi får väl se vad som händer när det är dax.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.082 sekunder