Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Kylvatten till en Coffman's Rocket pipa 12 år 1 månad sedan #42688

• Pete82_n
  • Pete82_n Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej,

Jag skulle behöva lite råd inför att dra kylslang till en Coffman's Rocket pipa på min Kawasaki 750 sx -94.
Enligt en vag beskrivning ska man använda utgången för kylvatten i toppen och leda vattnet till toppen på pipan och sedan från en nippel lite längre ner på pipan till en nippel på 2" röret som förbinder pipan med original waterbox.
Så långt är jag med. Men sen vill de att man ska använda standardanslutningen för spolning och sätta en adapter där så att man kan kränga på en 3/8" slang och dra den till en t-koppling dör T1 leds till vattentempsensorn i elektronikboxen via en 1/4" slang och T2 leds vidare i en 3/82 slang till en skrovgenomföring.

Någon som vet anledningen till detta? Kan det vara för att leda bort lite vatten från pipan?

Jag skulle helst vilja sätta en t-koppling på slangen mellan utgången på toppen och toppen på pipan. För att sedan bara leda lite vatten därifrån till vattentempsensorn i elektronikboxen, eftersom utloppet från tempsensorn ändå går till en skrovgenomföring som standard.
Enda hindret som jag kan komma på är att tempsensorn skapar ett motstånd som gör att pipan får för mycket vatten.

Någon kunnig som kan hjälpa mig? Jag vill ut och åka :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.054 sekunder