Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

köpa 250 ultra 9 år 9 månader sedan #46181

• lifewind
  • lifewind Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Tjena jag har en Kawasaki 250 ultra med ca 130h som jag är sugen på att köpa nu när polaren har fått sin Rxp-X de som lockar mig är nästan halva priset ca 70.000:- för Kawasaki och det fina skrovet som jag tror passar mig.
MEN::
jag har blivit avrådd från köp de pratas om totalhaveri, spräckta toppar, remdrivning till kompressor, lager ras i pumpen
vad säger ni som kör Kawasaki är det ägarrelaterat eller va?

Jag är inte så sugen med att börja skruva direkt med så pass allvarliga fel och vad kostar det att renovera/bygga om pumpen till nyare modell ca pris??
tack på förhand för all hjälp jag kan få
villrådig::

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

köpa 250 ultra 9 år 9 månader sedan #46182

• thekingx
  • thekingx Profilbild
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Att byta pumpen kostade ca 10000 sek totalt för mig (300x vattenpump som inte har samma svaghet med lagren). Kompressorn är remdriven även på de lite nyare, 250x har däremot manuell spännare till skillnad från tex 300x som har automatisk spännare.

Kolla hur oljan ser ut inför ett köp, vid spår av vatten kan man ju misstänka toppen.

köpa 250 ultra 9 år 9 månader sedan #46183

• Dinky
  • Dinky Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • ingen dör fullärd
  • Tack mottaget: 29
Skräckta toppar, lagerras i pump med följdskador ramlagerras etc. Händer vissa maskiner och vissa inte

Remdriven kompressor ser jag som ett plus.

Uppdatera pumpen med 300 ans lagring och axel är det som behövs för att motverka pumpras och ramlagerras.

Toppen är det svårt att motverka ev. problem med om man inte byter topp i förebyggande syfte.

Provkör ordentligt i sjön, kontrollera olja efter provkörning, går även att kolla om vevaxel "flyter" vilket är tecken på pump/ramlager problem dock lite omständigare...

Har du möjlighet så lägg lite mera pengar och satsa på en 300/310 maskin.
Kawasaki R-rated

just for fun

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.049 sekunder