Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

vad ska man tänka på när man köper en skoter? 17 år 1 vecka sedan #7239

• rossi
  • rossi Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
hej alla som kan!!!

Jag är nybörjare med det här med vattenskoter!jag har hittat en skoter som känns bra men jag vet ju inget ,så hjälp mig!
jag har hittat en Yamaha XLT 1200 -01,den har gått 155h,hela skotern har renoverats på grund av att hela skoter skar för att dom hade fel olja i. dom har kvitto på renoveringen. Vad ska jag tänka på innan jagköper den?några bra fråger?behöver verkligen hjälp nu!!!! är jätte glad för så många svar som möjligt!!glömde, dom ska ha 55tusen för den bra eller ska jag pruta?:)/Rossi

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: vad ska man tänka på när man köper en skoter? 17 år 1 vecka sedan #7276

• snow76
  • snow76 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Hej,

Kul att du ska börja åker skoter. Använd huvudet när du kör!

Innan du bestämmer dig för vad du ska ha för skoter så fundera ut hur du ska använda den. Skriv ner dina planer så hjälper jag dig gärna.

Hur som haver, 55tkr för en -01 tkr jag låtet orimligt dyrt. Du ska absolut se papper på renoveringen.
Jag ringde själv på en annons på en Honda som skulle vara helt renoverad. Det visade sig när jag började bli frågvis att han bytt olja och kollat stiften och gjort en motortvätt...
Yamaha GP1200r -02
Ski-doo Renegade 800r -08

Re: vad ska man tänka på när man köper en skoter? 17 år 1 dag sedan #7590

• birgppa
  • birgppa Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Om du ska försäkra skotern så tänk på att det kan bli ganska dyrt, om någon som är under 18 kör och kvaddar den gäller inte försäkringen och om jag inte minns fel så gäller den inte heller om du kör över 30 knop.... Det var iallafall vilkoren som jag fick :) Tror också att de krävde en securmark anordning, (spårsändare).. Som åvanstående skrev, använd hjärnan när du kör, ta det lugnt om det är folk som badar/paddlar eller nåt skit runt omkring :) Common sense helt enkelt
Yamaha FX Cruiser SHO -

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.062 sekunder