Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Re: De mest prisvärda, driftsäkra och underhållsfria hojjarn 16 år 2 månader sedan #18305

• robbelibob
  • robbelibob Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
Skulle precis tipsa om Kawan jag med. Har bara hört gott om den. Min nästa skoter kommer bli en 15-f. Det har jag redan bestämt. Lite konstigt dock att det finns så få av dem på blocket.
Kanske för att ingen vill sälja dom ? ;)
Kawasaki stx 15f -08

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: De mest prisvärda, driftsäkra och underhållsfria hojjarn 16 år 2 månader sedan #18307

• pellegp1300r
  • pellegp1300r Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Eee skrev: Kawasaki STX-15f är en fin bil som jag själv skulle välja tack vare att det sägs vara en skottsäker motor utan kompressor och turbo. Antalet hästkrafter är färre än en trailer som Seadoo RXP men jag tror att det är en rolig cykel ändå.

Hahaha :lol: ! Tänkte lite i samma bana som dig! :lol:
Klockrent skrivet!
GP1300R SÅLD*

Re: De mest prisvärda, driftsäkra och underhållsfria hojjarn 16 år 2 månader sedan #18467

• stilren
  • stilren Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member

Robbelibob skrev: Skulle precis tipsa om Kawan jag med. Har bara hört gott om den. Min nästa skoter kommer bli en 15-f. Det har jag redan bestämt. Lite konstigt dock att det finns så få av dem på blocket.
Kanske för att ingen vill sälja dom ? ;)

Det låter sunt! ;)

Re: De mest prisvärda, driftsäkra och underhållsfria hojjarn 16 år 1 månad sedan #18981

• mikael88
  • mikael88 Profilbild
  • New Member
  • New Member
Tjena!

Jag skulle säga att seadoo GTX 155 är vettig, samma motor som rxp och rxt fast utan kompressor, en riktigt järnspis som bara går och går.

Re: De mest prisvärda, driftsäkra och underhållsfria hojjarn 16 år 1 månad sedan #20526

• thoern
  • thoern Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Hondan utan tvekan, nu är ja iofs partiskt men ändå.

Oljebyte var 50 timme eller varje år, filter och stift var 200 timme eller vartannat år.

Kört min över 100timmar och 3år och har inte varit några krångel, startar alltid och går alltid lika fint.

Vänder på en 50 öring och har grymt acc, sticker ifrån dom flesta i starten sen har den något lägre topp fart än rxp och ultra 250 men de kan man leva med, finns gott om trim från bland annat mac boost.

Dessutom är den bra mycket bränsle snålare än de flesta i relation till hur dom går, har kört 9 timmar bara lek och full gas på drygt 120l soppa, de lyckas du inte med en rxp ;)

Sen slipper man strulet med kompressor brickor, ventiler som går av och kompressorservice bara men ser till att byta oljan och smörja var 200:de timme ;)
I live by my toys and i die by toys

* My girl Honda Aquatrax -04 (påväg mot 265hk)

* Skoterbilen VW Caddy sdi -97
* Bruksbilen BMW 325 Bavaria M-sport touring -07
* Nurburg Edition BMW E30 M50 -90
* TM-GTR Nissan 200sx 2.6tt -90
* Black Beast 125cc -06

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.064 sekunder