Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

De mest prisvärda, driftsäkra och underhållsfria hojjarna? 16 år 1 vecka sedan #18230

• stilren
  • stilren Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej!

Jag är ny inom vattenskoter världen och skulle vilja höra lite vad det är för hojjar som är inne, samt vilka de mest prisvärda, driftsäkra och underhållsfria hojjarna är för några?

Jag har tänkt lägga någonstans mellan 30-80 000kr och en skoter med klös i är ett krav! ;)

Tack på förhand för svar!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: De mest prisvärda, driftsäkra och underhållsfria hojjarn 16 år 1 vecka sedan #18260

• malibu
  • malibu Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jag tror du får köpt mest muskler för pengarna om du väljer "seadoo RXP"

driftsäkra och underhållsfria "låter som en bra kombination"... men skulle våga påstå att just seadoo spisen är ganska driftsäker om man stannar upp ibland och servar den 8-)

Re: De mest prisvärda, driftsäkra och underhållsfria hojjarn 16 år 1 vecka sedan #18261

• tjackavolvo
  • tjackavolvo Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Själv skulle jag ha handlat en Honda Aquatrax R-12x Turbo direkt om jag hade dom pengarna.
Hondan är absolut en driftsäker & underhållsfri skoter med tillräckligt drag i enligt mig.
Finns som 2sittsig eller 3sittsig.
Team Beavers Vi Som Kör På Höjden !
Yamaha FZR 2012 !
GoPro HD2 Kamera
<a class="postlink" href="www.iceman.se" onclick="window.open(this.href);return false;">www.iceman.se

Re: De mest prisvärda, driftsäkra och underhållsfria hojjarn 16 år 1 vecka sedan #18266

• stilren
  • New Member
  • New Member

Rxp_Kimmo skrev: Jag tror du får köpt mest muskler för pengarna om du väljer "seadoo RXP"

driftsäkra och underhållsfria "låter som en bra kombination"... men skulle våga påstå att just seadoo spisen är ganska driftsäker om man stannar upp ibland och servar den 8-)

På den hojjen har vi dock kompressorn som behöver renoveras vart 100 timme.. :/ , annars verkar det vara en riktigt trevlig hoj 8-)

Re: De mest prisvärda, driftsäkra och underhållsfria hojjarn 16 år 1 vecka sedan #18267

• stilren
  • New Member
  • New Member

Tjackavolvo skrev: Själv skulle jag ha handlat en Honda Aquatrax R-12x Turbo direkt om jag hade dom pengarna.
Hondan är absolut en driftsäker & underhållsfri skoter med tillräckligt drag i enligt mig.

Jag är fäst vid Honda p.g.a. deras kvalitet när det gäller mc, vore toppen om kvalitén var densamme på vattenskoter! Jag har kollat på en Honda Aquatrax F-12, är det en snarlik hoj? Har även hört runt lite om reservdelar till Hondas skotrar och de verkar väldigt svåra att få tag på?

Re: De mest prisvärda, driftsäkra och underhållsfria hojjarn 16 år 1 vecka sedan #18269

• tjackavolvo
  • tjackavolvo Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Stilren skrev:

Tjackavolvo skrev: Själv skulle jag ha handlat en Honda Aquatrax R-12x Turbo direkt om jag hade dom pengarna.

Jag är fäst vid Honda p.g.a. deras kvalitet när det gäller mc, vore toppen om kvalitén var densamme på vattenskoter! Jag har kollat på en Honda Aquatrax F-12, är det en snarlik hoj? Har även hört runt lite om reservdelar till Hondas skotrar och de verkar väldigt svåra att få tag på?

Honda är Honda va mer kan man säga.
Har kört Honda & det är absolut inga problem att få tag på delar,det är bara att höra med din Honda återförsäljare eller så beställer man från usa.
Team Beavers Vi Som Kör På Höjden !
Yamaha FZR 2012 !
GoPro HD2 Kamera
<a class="postlink" href="www.iceman.se" onclick="window.open(this.href);return false;">www.iceman.se

Re: De mest prisvärda, driftsäkra och underhållsfria hojjarn 16 år 1 vecka sedan #18270

• malibu
  • malibu Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Stilren skrev:

Rxp_Kimmo skrev: Jag tror du får köpt mest muskler för pengarna om du väljer "seadoo RXP"

På den hojjen har vi dock kompressorn som behöver renoveras vart 100 timme.. :/ , annars verkar det vara en riktigt trevlig hoj 8-)

Men du vet att 100h på en vattenskoter är inget som tillhör en normal sommar säsong för en "normal" användare... det är otroligt lång tid. Men som sagt.. Hur är oljebyte intervallen på en Honda då?

Re: De mest prisvärda, driftsäkra och underhållsfria hojjarn 16 år 1 vecka sedan #18273

• stilren
  • New Member
  • New Member

Tjackavolvo skrev: Honda är Honda va mer kan man säga.
Har kört Honda & det är absolut inga problem att få tag på delar,det är bara att höra med din Honda återförsäljare eller så beställer man från usa.

På den punkten kan jag inte hålla med dig, Hondas bilar ligger inte i närheten av deras mc när det gäller kvalité kring motor och drivlina.

Men det är väl inte annat än att pröva på en sådan hoj och döma själv. :)

Vet du om dessa hojjar är eftertraktade eller är dom svårsålda?

Re: De mest prisvärda, driftsäkra och underhållsfria hojjarn 16 år 1 vecka sedan #18274

• stilren
  • New Member
  • New Member

Rxp_Kimmo skrev: Men du vet att 100h på en vattenskoter är inget som tillhör en normal sommar säsong för en "normal" användare... det är otroligt lång tid. Men som sagt.. Hur är oljebyte intervallen på en Honda då?

Jag ligger långt över den "normala" användningen, så jag skulle vilja få tag i en hoj där man slipper dyra renoveringar och reparationer. Det vet jag inte, men olja brukar handla om några hundralappar medan renovera en kompressor handlar om tusenlappar.

Re: De mest prisvärda, driftsäkra och underhållsfria hojjarn 16 år 1 vecka sedan #18300

• eee
  • eee Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Kawasaki STX-15f är en fin bil som jag själv skulle välja tack vare att det sägs vara en skottsäker motor utan kompressor och turbo. Antalet hästkrafter är färre än en trailer som Seadoo RXP men jag tror att det är en rolig cykel ändå.
FZR
Tillsalu, vid intresse hör av dig till erikaga(at)kth.se

Min Youtube Kanal

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.071 sekunder