Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

RXP 255RS eller RXT-X 260 RS 15 år 11 månader sedan #19577

• alreus
  • alreus Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
Hejsan. Jag har ingen som helst erfarenhet utav vattenskotrar. Så jag kan absolut ingenting. Men igår kväll bestämde jag mig iaf för att jag ska ha en. Var idag och skulle hämta ut en RXP 255RS, helt ny. Men tyvärr han dom inte få ihop allt så vi skjuter på det tills imorgon.

Hur som helst har jag ju nu lite tid att fundera. Och det kanske skulle passa bättre med en RXT?

Jag vill kunna använda den till allt, även utflykter osv, inte bara lek. Men självklart mest lek :)
Kommer användas i några utav sveriges större sjöar och i bohuslän. Hade även varit trevligt om det hade varit möjligt att åka 3 pers på den. Är det för mycket för en rxp?

Vad skulle ni ha valt? Och hur mycket ungefär kostar försäkringen för en sån här maskin, och vad är villkoren? Kan den t ex stå utomhus i inhägnat område?

Hoppas någon har lust att hjälpa ett blåbär :)

mvh
Sea-Doo RXT-X260RS

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: RXP 255RS eller RXT-X 260 RS 15 år 11 månader sedan #19578

• alreus
  • Junior Member
  • Junior Member
En till fundering jag har. Vad kan jag räkna med att få för skotern till nästa säsong om jag mot förmodan skulle tröttna? Hur är andrahandsvärdet?
Sea-Doo RXT-X260RS

Re: RXP 255RS eller RXT-X 260 RS 15 år 11 månader sedan #19585

• conny
  • conny Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Hej ! Om du vill åka tre på den så ska du nog slå till på en RXT. Har själv haft en sådan tidigare,du får med dig mycket packning och kan leka och hoppa i vågor med en sådan ochså.

Premierna brukar ligga runt 6000 kr. Vet inte riktigt hur mycket en skoter sjunker första året men jag skulle tippa på 30000 kr. Lycka till med köpet !
Först till Eggegrund vinner......

Re: RXP 255RS eller RXT-X 260 RS 15 år 11 månader sedan #19586

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Välkommen till guppa!
I dina skor hade jag köpt mig en RXT-RS260, då den är tillräcklig mycket "lek" trots sin storlek, tack vare ett underhållande skrov som gör att maskinen inte känns så stor.
Plus att då kan du åka 3personer utan problem, vilket du inte gör på en rxp där du max vill åka 2pers.
Du får även större lastutrymme även fast just RXT-RS260 inte är så där jättemaxad när det gäller förvaring.

Och om du är ett "blåbär" som du uttrycker det, så kommer maskinen kännas maxad för dig.

Angående försäkring så finns en tråd med premiepriser ifrån Alandia på just dessa maskiner.
www.guppa.se/index.php?option=co ... f=3&t=2028

Andrahandsvärden är väl som med allt annat du går och köper helt nytt, du får ta smällen! :-D

itsca skrev: Hejsan. Jag har ingen som helst erfarenhet utav vattenskotrar. Så jag kan absolut ingenting. Men igår kväll bestämde jag mig iaf för att jag ska ha en. Var idag och skulle hämta ut en RXP 255RS, helt ny. Men tyvärr han dom inte få ihop allt så vi skjuter på det tills imorgon.

Hur som helst har jag ju nu lite tid att fundera. Och det kanske skulle passa bättre med en RXT?

Jag vill kunna använda den till allt, även utflykter osv, inte bara lek. Men självklart mest lek :-D
Kommer användas i några utav sveriges större sjöar och i bohuslän. Hade även varit trevligt om det hade varit möjligt att åka 3 pers på den. Är det för mycket för en rxp?

Vad skulle ni ha valt? Och hur mycket ungefär kostar försäkringen för en sån här maskin, och vad är villkoren? Kan den t ex stå utomhus i inhägnat område?

Hoppas någon har lust att hjälpa ett blåbär :-D

mvh

Re: RXP 255RS eller RXT-X 260 RS 15 år 11 månader sedan #19591

• alreus
  • Junior Member
  • Junior Member
Tack för dom inläggen, det uppskattas otroligt mycket. Får bli en RXT. Jag är sjukt peppad :)
Sea-Doo RXT-X260RS

Re: RXP 255RS eller RXT-X 260 RS 15 år 11 månader sedan #19593

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
RXT-X 260 RS är jäkligt trevlig att köra den svänger på en 5 öring plus att maskinen ser riktigt bra ut här är lite bilder på maskinen.

attachment3.jpg

Re: RXP 255RS eller RXT-X 260 RS 15 år 11 månader sedan #19596

• Øyvind
  • Øyvind Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Robban jag har aldrig sett dom där brudarna när du vart med... :-D
/Peter

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.075 sekunder