Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Seadoo Speedster-08 15 år 10 månader sedan #20789

• fredrik87
  • fredrik87 Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hejsan!

Jag går i tankarna att köpa en Seadoo Speedster. Jag är helt oerfaren av vattenscootrar och liknande, så jag vet inte alls vad jag ska fråga säljaren. Så jag tänkte fråga om lite expert råd här som man absolut inte får missa att fråga om man skall köpa en sådan maskin! ev svagheter osv.

Tacksam för svar!

Mvh Fredrik

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Seadoo Speedster-08 15 år 10 månader sedan #20791

• dufva
  • dufva Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

Fredrik87 skrev: Hejsan!

Jag går i tankarna att köpa en Seadoo Speedster. Jag är helt oerfaren av vattenscootrar och liknande, så jag vet inte alls vad jag ska fråga säljaren. Så jag tänkte fråga om lite expert råd här som man absolut inte får missa att fråga om man skall köpa en sådan maskin! ev svagheter osv.

Tacksam för svar!

Mvh Fredrik

Har hört att de ska vara roliga båtar, men man måste akta sig för att köra på grunt vatten.
Aldrig hört att det ska vara några problem med dem :)
Att ta det lugnt på sjön innebär att du är lugn när du passerar båtar med gasen i botten.

RXP 215 -07

Re: Seadoo Speedster-08 15 år 10 månader sedan #20802

• fredrik87
  • New Member
  • New Member

Dufva skrev:

Fredrik87 skrev: Hejsan!

Tacksam för svar!

Mvh Fredrik

Har hört att de ska vara roliga båtar, men man måste akta sig för att köra på grunt vatten.
Aldrig hört att det ska vara några problem med dem :)

Får hoppas 35meters djup räcker då :) är det någon som har erfarenhet av att köra dom? som vet hur sjögången är?, samt hur serviceintervallerna ser ut?

Re: Seadoo Speedster-08 15 år 10 månader sedan #20814

• fredrik87
  • New Member
  • New Member
ingen som sitter inne på lite råd angående en sådan maskin? eller är det bara allmänt dött på det här forumet? :shock:

Re: Seadoo Speedster-08 15 år 10 månader sedan #20819

• bart
  • bart Profilbild
  • New Member
  • New Member

Fredrik87 skrev: ingen som sitter inne på lite råd angående en sådan maskin? eller är det bara allmänt dött på det här forumet? :shock:

Skulle gissa på allmänt dött på forumet.. :shock:
btw så kan jag inget om dom där maskinerna.

Re: Seadoo Speedster-08 15 år 10 månader sedan #20827

• goka
  • goka Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

bart skrev:

Fredrik87 skrev: ingen som sitter inne på lite råd angående en sådan maskin? eller är det bara allmänt dött på det här forumet? :shock:

Skulle gissa på allmänt dött på forumet.. :shock:
btw så kan jag inget om dom där maskinerna.

Anledningen att det är, som du beskriver, "allmänt dött på det här forumet" kan bero på att denna tråd handlar om en Sea-doo Speedster.
Jag tror att majoriteten av medlemmarna här på Guppa.se kör vattenskoter eller jetski.

Motorn är väl det som är gemensamt med en Sea-Doo vattenskoter,,, ja, kanske drivpaketet också. Är det något spec. där du funderar över, så finns det många duktiga här på forumet som kan ge dig svar.

Ps. Visst räcker 35 meter,,, men man måste ju komma iland också :shock:

Lycka till!
Göran
SEA-DOO RXP 215 -07
Garmin GPSMAP-421
TRITON.LXT trailer
GoPro HERO2
SSRS-medlem

Re: Seadoo Speedster-08 15 år 10 månader sedan #20829

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Tror visserligen majoriteten inte sitter hemma vid datorn på dagarna när det är närmare 30grader ute.. :-D
Men för att svara lite på dina frågor kring jetbåtar i största allmänhet så är dom självklart busiga och underhållande att köra. Det är som en förvuxen vattenskoter som rymmer dig och några polare o en massa bärs, du drar lätt ringar och annat skoj efter.
Göra 180/360 graders vändingar och dykningar är också skoj.

Dock så är det ingen båt du är ute och åker längre sträckor utomskärs med, då majoriten av dessa båtar har en väldigt platt botten så sjögången är lite sisådär i vågor dvs det är inte att rekommendera att köra er höggravida tjej utomskärs vilket kommer att resultera att du kan få tillbringa en tid på prematurvården. :-D

För övrigt så är det samma puffror som i vattenskotrarna, så både service och reservdelar är inga problem även problemen är dom samma, dvs kompressorbrickor m.m.

-Lycka till med köpet!

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.077 sekunder