Hej!
Tänkte dela med mig av mitt senaste inköp, en Marine Dry Suit från Ebay.
Jag införskaffade en medium och det känns som den passar de flesta normalbyggda personer, den var lite stor till och med för mig (170 lång och normal/smal i storleken).
Första intrycket:
Vitt kuvert, levererat till dörren hem, gratis frakt för övrigt, med kinatecken på fraktsedeln. Vikten kändes som om dräkten är ganska robust. Uppackning visar dräkten prydligt ihopvikt inslagen i en plastpåse med ett M på.
Packar upp den, kontrollerar sömmar och liknande. Helt okej!
Kommer i den med fötterna (sitter ihop med dräkten) och bena. Märker att den är ganska tajt kring handlederna men har man den på smalaste området så kändes det inte så mycket.
Samma känsla på halsen.
Ber damen stänga dräkten (svårgjort själv), hoppar in i duschen och sprayar över sömmarna med vatten, verkar tät. Utsätter handleder och halstätning för konstant vattensprut en längre stund från munstycket, verkar täta.
Efter avklädnad har jag ett blött sträck på bröstet vilket uppkommit av slarv av mig vid påklädning. Tunn dräkt så man kommer på ha varma kläder på i i alla fall början och slutet av säsongen.
Kostnad:
Inköp: 288 dollar = 1842kr
Frakt: FREE = Gratis

Övrigt: 0kr (inget värde på paketet angivet så jag slapp moms)
Sammanfattning:
Känns som en helt okej dräkt för pengarna, blir kul att testa i havet i april. Smidigt att dräkten är orange med reflexer (3M) utifall men skulle hamna i vattnet utan kompis i närheten, HIGH visibility!
Jag återkommer när jag testat den.
Länk till en likadan som fungerar en stund:
cgi.ebay.com/Marine-Dry-Suit-Drysuits-on...iewItem#ht_606wt_905