Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Intryck och recention: Torrdräkt "Marine Dry Suit" 15 år 5 månader sedan #26791

• toxan123
  • toxan123 Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
Hej!
Tänkte dela med mig av mitt senaste inköp, en Marine Dry Suit från Ebay.
Jag införskaffade en medium och det känns som den passar de flesta normalbyggda personer, den var lite stor till och med för mig (170 lång och normal/smal i storleken).

Första intrycket:
Vitt kuvert, levererat till dörren hem, gratis frakt för övrigt, med kinatecken på fraktsedeln. Vikten kändes som om dräkten är ganska robust. Uppackning visar dräkten prydligt ihopvikt inslagen i en plastpåse med ett M på.
Packar upp den, kontrollerar sömmar och liknande. Helt okej!
Kommer i den med fötterna (sitter ihop med dräkten) och bena. Märker att den är ganska tajt kring handlederna men har man den på smalaste området så kändes det inte så mycket.
Samma känsla på halsen.
Ber damen stänga dräkten (svårgjort själv), hoppar in i duschen och sprayar över sömmarna med vatten, verkar tät. Utsätter handleder och halstätning för konstant vattensprut en längre stund från munstycket, verkar täta.
Efter avklädnad har jag ett blött sträck på bröstet vilket uppkommit av slarv av mig vid påklädning. Tunn dräkt så man kommer på ha varma kläder på i i alla fall början och slutet av säsongen.

Kostnad:
Inköp: 288 dollar = 1842kr
Frakt: FREE = Gratis 8-)
Övrigt: 0kr (inget värde på paketet angivet så jag slapp moms)

Sammanfattning:
Känns som en helt okej dräkt för pengarna, blir kul att testa i havet i april. Smidigt att dräkten är orange med reflexer (3M) utifall men skulle hamna i vattnet utan kompis i närheten, HIGH visibility! 8-)

Jag återkommer när jag testat den.

Länk till en likadan som fungerar en stund:
cgi.ebay.com/Marine-Dry-Suit-Drysuits-on...iewItem#ht_606wt_905

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Intryck och recention: Torrdräkt "Marine Dry Suit" 15 år 3 månader sedan #28029

• toxan123
  • toxan123 Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
Sådär! Sent om sider har jag nu kommit i vattnet med dräkten.
Dagen började med att åka ner till gottskär tidigt och hoppa ombord på en sprillans ny Yamaha VXR (som för övrigt var AWSOME!). Tog in vatten över hela skotern ett par tillfällen men det kändes bra i dräkten.
Efter turen passade jag på att både dyka, simma rygg, mage och uppochner för att testa dräkten och resultatet blev blöta fötter men inget vatten synligt i dräkten av någon anledning (?). I övrigt var jag helt torr.
Den är värd sina slantar tycker jag i alla fall så det skall bli kul att köra med den i sommar lite mer.
Ett påpekande jag har är dock att det inte går att använda den själv utan man måste vara två, en som stänger den plus att i och urpassering var oerhört krångligt om man var torr om huvudet och har hår! :)

Re: Intryck och recention: Torrdräkt "Marine Dry Suit" 15 år 3 månader sedan #28037

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Ett tips arm och halstätning har du barnpuder på då glider den på mycket lättare. Se även till att vaxa dragkedjan så att den håller bättre och håller tät.

/Robban

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.061 sekunder