Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Sea Doo RXT-X RS 2010 14 år 2 månader sedan #34865

• jetpilot87
  • jetpilot87 Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Hej!

Detta inlägget kanske hamnar i fel avdelning? Isåfall ber jag om ursäkt.
Jag har precis köpt/tingat min första jet ski. Det är en RXT-X ifrån 2010 med 30 tim på mätaren & den är välvårdad.
Jag provkörde en GTI 130 & 155 samt en 260 RXT-X sant en 260 RXP-X.

Den lilla erfarenhet jag har ifrån vattenskoter har varit klenare varianter som jag kört i Thailand & Cypern b.l.a.
En god vän till mig tyckte att jag var lite korkad som börjar med en såpas kraftig maskin med kompressor och allt.
Jag är självklart medveten om dom ökade kostnaderna för renovering, service & bränsle.

Men är det något ni har att tillägga? Vad man ska tänka på i början osv. Det är ju trots allt en hel del kraft man har mellan benen hehe...

Hoppas vi ses ute på havet i sommar!

//R
Sea Doo RXT-X RS
GoPro HD2 Hero

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Sea Doo RXT-X RS 2010 14 år 1 månad sedan #35827

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
jag har varit en stolt ägare av RXT-X 260 RS 2010
och det är mest plast detaljer som kan gå sönder.
något att vara vaksam på är om du måste hålla styret snett för att köra rakt, och det lbir värre å värre, samt om skotern inte går lika snabbt som innan 110-114 kmh
då kan det vara pumpens bultar som håller på släppa, kör inget mer isf
sen kan sadel konstruktionen går sönder, självlaste armen som håller sadeln uppe det fästet som gasfjädern sitter i kan gå av, speciellt när du börjar bli kallare ute.
var försiktigt om du ska byta slitring i framtiden, så du inte drar åt vissa skruvar vid pumptunneln för hårt, då kan dem gå söndergängpajj då allt är plast nu förtiden! alternativt lämna till någon som mekkar skoter på heltid som kan sin sak!
annars är det inget speciellt med dem, vissa hade problem med att kompressor slangen hoppade av, men då din är begagnad så bör det vara åtgärdat av förra ägaren!

allmänt hålla koll i motorrummet att skruvar och slangklämmor sitter åt, håll koll på olje nivån (se till att motorn är i så vågrätt plan som möjligt när du mäter).
är nog inte så mycket mer än det jag har att komma med! lycka till nu.
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.056 sekunder